Chrille skrev:2609762...Karlstad där nästan alla killar över tjugo ser ut som om de vore frisörer.....
Ojoj… Jag är faktiskt lite förvånad över att du ens vet vad en frisör är!
Chrille skrev:2609762...Karlstad där nästan alla killar över tjugo ser ut som om de vore frisörer.....
har ca 300 000 på "förtrendekonto" eller vad det heter + 1860 i månaden av kommunen + att mina päron går med på att sponsra då dom inser att det är bättre för mig än att bo med dom. (varför har jag redan haft förmånga trådar om så jag låter inte den här bli en till.)Esquire skrev:2609488Hur ska du ha råd att flytta när du fortfarande går gymnasiet? Jobba heltid vid sidan av studierna?
Lät inte direkt lockande faktsikt, va typ sånt jag ville slippa bla..Paradoxy skrev:2609901Varberg.
Sveriges finaste sommarstad.
El-linje finns.
Dom enda gängen är invandrarna, som är riktigt ghetto och 50cent wannabe, och boråsarna som kommer på sommaren och ska jävlas.
Liten mysig stad.
Hehe det är nästan något åt det hållet jag är ute efter så...Boris skrev:2609881Storuman! (aka "möjligheternas stad")
Billiga lägenheter, aktiviteter? endast fantasin sätter gränser![]()
Menade karlskrona! BIG MISSTAKE!Mr R skrev:2609872Landskrona, blir nog bra![]()
Arvika lät bra! Ska kolla upp det. Beror på vad du klassar som storstadsfjolla men är ganska säker på att jag inte räknas ditt..Chrille skrev:2609762Uddevalla är en stad med lite attitydsproblem men med jävligt bra skolor. Uddevallahem är en stor hyresvärd som har haft ungdomsrabatter och liknande. Nu är det några år sen men jag hyrde lya för 1600:- en gång i tiden och den var j-t fräsch i halvskabbigt område.
Arvika är den trevligaste småstaden jag har träffat på. Tillräckligt liten för att inte bli tråkig, tillräckligt stor för att inte kännas helt inavlad som en del bruks-samhälle gärna gör. SKa ha riktigt bra yrkes-skola.
Bostad kan vara svårt men OM det skulle vara aktuellt så PM,a så kan jag kolla lite. Är du inte storstadsfjolla kan det gå att ordna billigt boende hos lite "lustiga" hyresvärdar.
Rikssågverksskolan i Skoghall, utanför Karlstad, har elevhem och en rätt trevlig skola. Trots sin närhet till Karlstad känns det som en riktigt sur brukshåla som jag avskydde varenda minut i, men att bo på elevhem är inte fel och vill man bort kan man åka in till frisörstaden Karlstad där nästan alla killar över tjugo ser ut som om de vore frisörer.....
Simmrishamn är exakt lika illa som vaxholm.Lundbeck skrev:2609619Simrishamn!
* Österlengymnasiet med El & Teleprogram
* 5000:- i månaden för en trea, marklägenhet inkl all el (hyres).
* På sommaren svämmar staden över med stockholmare.![]()
* Simhall, bowling, ett par krogar, kanon resturanger.
![]()
Vill bort härifrån, jag är inte direkt storstads människa av mig.hållundan skrev:2609734Stockholm?
Lät bra men finns det ungdomar överhuvudtaget där?crashtestdummy skrev:2609660Karlskoga, 3 minuter till Gelleråsen 2.5timmar till sthlm, och 3.5h till GBG, Lagomt stor stad med gratis boende. Kompisen köpte just ett hus för 500´
Ingen annan som flyttar dit dock. de flesta verkar vara på väg åt andra hållet.![]()
Intressant tips!grömpa skrev:2609456vill du bo i norrbotten så är ju piteå ett alternativ.
kommer mer och mer folk från andra delar av landet.
har elprogrammet på strömbacka och mycket jobb till dom som gått ut.
strömbacka skolan
pitebo
prulle skrev:2609934....
Arvika lät bra! Ska kolla upp det. Beror på vad du klassar som storstadsfjolla men är ganska säker på att jag inte räknas ditt..
....!
Haha du det där lät riktigt perfekt! SKa helt klart kollas upp!Chrille skrev:2609981Skolan heter Taseruds-skolan.
Den lokala motorklubben heter Westom med många aktiva inom rallycross och folkrace men även RR-utövare emellanåt.
Arvika Motorklubb står för V8-mullret i stan och ett par-tre dagar på stripen per år.
Ca 15 mil till Karlskoga, 7,5 till Karlstad
Stans bästa pizzeria heter Amigo.
4-5 krogar, bytar namn nästan lika ofta som ägare.
Skön attityd på kvinnfolket men du kan inte räkna med att de håller käft och gör som de blir tillsagda. Erkänt bångstyriga...
Trevlig gubbe 2 mil utanför stan som gärna lånar ut garaget för hojmek om det skulle vara aktuellt.
Hetaste samlingsplatsen för stans bilburna ungdom är Shell bensinstation. Finns det bara ett nattöppet ställe så....
Mavve skrev:2609591Undrar varför det finns billiga lägenheter i LA???
Ingen vill egentligen bo där, inte ens de som är placerade där av Migrationsverket....
Där är skit 24h om dygnet.
prulle skrev:2609934
Intressant tips!
Det sista va ett enormt plusgrömpa skrev:2610158mer info på http://www.pitea.se
sen finns det massa härliga skogsvägar och grustag m.m om du vill köra cross/enduro
och en massa andra roliga aktiviteter för oss med motorintresse.
i vinter ska dom ha is-gocart kan bli kul
och massa snygga brudar på skolan![]()
prulle skrev:2610218Det sista va ett enormt plusva ju ingen liten skola heller
:
Hellre de än gå i skola med bara fordon bygg el och industri.. (BRUD BRIST!)grömpa skrev:2610234ne. men då finns det bara en också. i dom närliggande likastora/större städer finns det 2 eller 3![]()
Drömde du sen!? ska jag bo i skåne bor jag bland mina gammla polare men nu suger ystads skoler och bönderna runt om.lasse kongo skrev:2611098fy fan för norrland... enda jag säger är södra sverige![]()
du kan få bo hos mig! har el på min skola.. hela källaren för mig själv hyra.. 4lök och deposition dom resten 300000
prulle skrev:2610242Hellre de än gå i skola med bara fordon bygg el och industri.. (BRUD BRIST!)
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |