Laguna Seca MotoGP

Relapse

I'm on a lonely road
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
gthyni skrev:
Det är rätt så meningslöst att lägga upp dessa länkar här då dom kräver att man har köpt ett av deras "package deals" för att kunna se dom, och har man det så vet man säkert var man hittar intervjuerna redan.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Relapse skrev:
Det är rätt så meningslöst att lägga upp dessa länkar här då dom kräver att man har köpt ett av deras "package deals" för att kunna se dom, och har man det så vet man säkert var man hittar intervjuerna redan.

prova att öppna länkar i realplayer direkt.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Relapse skrev:

Pssst... :7peta Högerklicka och välj "Spara som".......

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Jag tyckte inte det såg ut som Rossi åkte sin fulla kapacitet.
Där man såg Hayden pressa på hörntänderna, och åka på tvåhjuls-sladd, gled Rossi "lugnt" genom. Visserligen spekulationer, men jag tror inte han tyckte skaderisken var värt vinsten. Vare sig edwards eller hayden har med titelfighten att göra.
Däremot tror jag att Edwards kunnat ge Hayden en fight om han vart med högre upp från början, nu kom han aldrig tillräckligt nära i tid, men det är ju bara om inte vart inte.
Som sagt, Rossi kör "safe" och blir trea.. Hayden, får han en pallplats till i år ska han vara nöjd med säsongen. Rättar de till avåkningszonerna på laguna seca kommer nog resultaten vara annorlunda nästa år.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
oFFkeFF skrev:
Jag tyckte inte det såg ut som Rossi åkte sin fulla kapacitet.
Där man såg Hayden pressa på hörntänderna, och åka på tvåhjuls-sladd, gled Rossi "lugnt" genom. Visserligen spekulationer, men jag tror inte han tyckte skaderisken var värt vinsten. Vare sig edwards eller hayden har med titelfighten att göra.
Däremot tror jag att Edwards kunnat ge Hayden en fight om han vart med högre upp från början, nu kom han aldrig tillräckligt nära i tid, men det är ju bara om inte vart inte.
Som sagt, Rossi kör "safe" och blir trea.. Hayden, får han en pallplats till i år ska han vara nöjd med säsongen. Rättar de till avåkningszonerna på laguna seca kommer nog resultaten vara annorlunda nästa år.

Hade det varit Sete eller Max som låg framför är jag tämligen övertygad om att vi hade fått se en annan körning av Rossi... Tror han körde safe...
Kan ju iofs vara som han sa oxå, att han inte fått till setupen till 100%, och körde då hellre safe och tog med sig viktiga poäng istället för att chansa lite...

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Macke skrev:
Om det nu var så som Rossi säger, att han slog av för att inte ställa till med nån dubbel-yamma krasch på sista varvet så var det väl rätt vettigt tänkt med tanke på hur mästerskapet ser ut (Varken Colin eller Nicky som låg framför har ju häng på mästerskapet direkt).

Hade ju kanske inte varit så uppskattat av Yamaha om han krokat ihop med Colin i typ sista kurvan bara för att försöka få till en andraplats...

(Kan ju vara en undanflykt oxå iofs... )
Jag tror inte att många förare betraktade helgens race som ett riktigt GP. Rossi är troligen helt nöjd med en tredjeplats - nu ca 100 poäng före Melandri.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Nyteknik skrev:
Jag tror inte att många förare betraktade helgens race som ett riktigt GP. Rossi är troligen helt nöjd med en tredjeplats - nu ca 100 poäng före Melandri.

Ha ha ha.. Helt sjukt egentligen... Han får vara NÖJD, säsongens sämsta resultat... En tredjeplats...
Finns några förare som skulle vara rätt så glada över en tredjeplats (Roberts?)

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Macke skrev:
Ha ha ha.. Helt sjukt egentligen... Han får vara NÖJD, säsongens sämsta resultat... En tredjeplats...
Finns några förare som skulle vara rätt så glada över en tredjeplats (Roberts?)

Sete? Checa? :hihi

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Goodstuff skrev:
De som inte kommit på pallen skulle säkert vara nöjda med en tredjeplats men Rossi har ju lite andra referenser. Läs här tex. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=87686 :crash

Jag hävdar fortfarande ett Rossi är en av (om inte DEN) största genom tiderna.
Att jämför med "the good old days" när man lallade runt i 3 olika klasser, tog en cigg i pausen, och drack sig packad på bllig öl kvällen innan race, funkar inte i mina böcker.
Konkurrensen och kraven på förarna är så mycket högre nu än då...
En del av dom gamla rekorden är oslagbara, bara just för att det inte är lika "enkelt" nu, men om Rossi fortsätter så här som kommer han vara DEN största innan han lagt av....

sandstream

Guest
Skönt och se Hayden först över målinjen, före alla andra som verkligen kan köra hoj :rolleyes:

Hoppas gränserna är stängda eller att Roberts har fått husarrest, han skämmer ju ut Suzuki :3freak

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
sandstream skrev:
Hoppas gränserna är stängda eller att Roberts har fått husarrest, han skämmer ju ut Suzuki :3freak

Skicka honom en bild med din avatar så kanske han lär sig svänga
:hihi

Folköl

Åt 25 ostron och drack en hel pomac
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
Husa 650-05
Wow, vilket javla ljud alltsa fran hojarna! Tur att jag hade tagit med oronpropparna o kylvaskan med folköl, glomde dock kameran hemma.

Hej vad det gick for Hayden och Eric Bostrom :tummenupp

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Haha, en del är för sköna. "Inget riktigt GP", "Rossi höll igen", "Edwards hade vunnit om inte om varit", "Rossi hade vunnit om bollhaven varit större". Gå hem och lägg er, det krävs balls för att vinna på Laguna. Balls brukar inte minst tvåtaktstalibanerna tjata om, men det gäller väl inte om en sopa från AMA sopar banan med konkurrenterna i MotoGP en hel helg?

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
valmers skrev:
Haha, en del är för sköna. "Inget riktigt GP", "Rossi höll igen", "Edwards hade vunnit om inte om varit", "Rossi hade vunnit om bollhaven varit större". Gå hem och lägg er, det krävs balls för att vinna på Laguna. Balls brukar inte minst tvåtaktstalibanerna tjata om, men det gäller väl inte om en sopa från AMA sopar banan med konkurrenterna i MotoGP en hel helg?
Du är fan besatt! :rofl

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
oFFkeFF skrev:
Ja, men låt honom glädjas åt sitt one-hit-wonder, det kommer ju liksom inte ske fler gånger den här säsongen..
Håll med om att vissa kommentarer, särskilt om Rossis körning, är patetiska. När höll den karln igen genom ett helt rejs senast? Aldrig, om du frågar mig.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...