Lakritsremsan stubb GP

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
Tack goshow. kanondag vart tre hojar tillslut som la blårök över åkern ha ha.
Mycke bra bana, kaffe å vatten, helt perfekt synd bra att man e en asfaltsåkare å inte vet hur man ska ramla kom 3 varav sen vart det nå skit med knät efter en omkulbromsning, sen va man ännu långsammare en innan :va

det får defenetivt bli en rematch

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Skit att man missade åkningen. :huvet
Men nu är det ordning på bilen i alla fall, så blir det åka nästa helg hänger jag gärna på! :tummenupp

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Kul som fan på VMK´s stubbrace idag! :)

Vad hände för dig då supermoppe? :va

Själv hade jag problem att få igång hojen ett antal gånger. :gnissla

Videon illustrerar ganska bra hur det lät innanför min hjälm.. :mad:
Byt ut ordet frusit mot startar inte, och bil mot hoj. :D

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/sB78qOqIeaI&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/sB78qOqIeaI&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

:va Då måste du vinna för värstingar kan inte köra hoj, :tummenupp

:D
Det är värstingar i en positiv bemärkelse. :arsele

Och nej, jag vann inte. Nästa race blir det KTM med elstart. :tummenupp
Start med avslagen motor är inge kul när man har en sur 426:a att kicka igång. :huvet

Last edited:

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Kul som fan på VMK´s stubbrace idag! :)

Vad hände för dig då supermoppe? :va

Själv hade jag problem att få igång hojen ett antal gånger. :gnissla

Videon illustrerar ganska bra hur det lät innanför min hjälm.. :mad:
Byt ut ordet frusit mot startar inte, och bil mot hoj. :D

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/sB78qOqIeaI&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/sB78qOqIeaI&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

:D
Det är värstingar i en positiv bemärkelse. :arsele

Och nej, jag vann inte. Nästa race blir det KTM med elstart. :tummenupp
Start med avslagen motor är inge kul när man har en sur 426:a att kicka igång. :huvet
Slutstycket på min ljuddämpare lossnade. Ska vi ha en tävling om vem som blev mest arg? :gnissla

Ädit: usch för popnit!

Last edited:

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Lill-Jingis
ja tjenare! nu är man på semester :fyllisar
men tills på lördag lär man ha nyktrat till för stubbrejs!
12.30 på lördag!

någon som vill komma och köra eller kolla så skicka PM så skickar jag vägbeskrivning!

welcome!

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
ja tjenare! nu är man på semester :fyllisar
men tills på lördag lär man ha nyktrat till för stubbrejs!
12.30 på lördag!

någon som vill komma och köra eller kolla så skicka PM så skickar jag vägbeskrivning!

welcome!

Dammit! :huvet
VMK´s stubbrace är flyttat till lördagen denna helg såklart, pga crosstävlingen på Malmabanan på söndagen.
Så jag lär missa ert rejs den här helgen med. :(

stevooooo

Fortfarande nybörjare.............
Gick med
20 Nov 2006
Hoj
Kawasaki Z 750 -08
Ruggigt sugen att testa på lite åkerkörning. Ska se om jag lyckas kränga om däcken från isdubben till nabbisar..........

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
fasen sugen jag oxå, men slutar 14:30 på jobbet så de blir nog tajt. Sen har Superknutte min hoj i gisslan :)

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
fasen sugen jag oxå, men slutar 14:30 på jobbet så de blir nog tajt. Sen har Superknutte min hoj i gisslan :)

Är du okey så du kan börja köra igen nu? :banana
Du kan få tillbaka din hoj i morron efter tävlingen om du vill. :tungan
Kanske hinner ut en sväng och åka med grabbarna, beroende på hur länge dom åker.

stevooooo

Fortfarande nybörjare.............
Gick med
20 Nov 2006
Hoj
Kawasaki Z 750 -08
F*ck oxå..............:huvet
3h senare och ett antal klämda fingrar ger jag upp. Nån som vet eller kan kränga om att bakdäck från dubb till nabb för en billig peng:confused:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
F*ck oxå..............:huvet
3h senare och ett antal klämda fingrar ger jag upp. Nån som vet eller kan kränga om att bakdäck från dubb till nabb för en billig peng:confused:

Hmmm...det handlar bara om teknik det där...

Tricket är att du skall få ned motsatt sida in i fälgen (motsatt sida mot där du är med däckjärnen), så ut med luften såpass att du kan klämma ned däcket (lite luft kvar i slangen gör att man inte nyper den lika lätt med järnen (3 biltemajärn är kraftigt att rekommendera).

Små steg, lite i taget, så skall du se det löser sig, just att klämma ned motsatt sida in i fälgens mitt, gör att du får mer utrymme att veva av däcket på andra sidan (det är ju mindre omkrets på fälgens mitt...).

I med slangen i nya däcket, lagom med luft i (precis så det börjar vara styrsel' på'n brukar jag ha) - och dagens heta tips, yamahacenter har en vit liten burk från "tyre lube" (lr något liknande), det kletar man på däcket så ramlar det nästan på av sig självt.

Börja vid däcklåset...

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Man blir avundsjuk på er, jag vill också köra......

Gammelhusan har stått mot garageväggen i några år nu men den borde det gå att skaka liv i, svårare blir det att få fart på mitt trasiga knä:mad::kryckor

Nåja, träna ni bara och skit i mig. En vacker dag tar jag barnens QR50 och kör om er allihopa:blah

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!