Lambdasond & Slip-on CBR1000RR -08

lladron

Medlem
Gick med
6 May 2009
Hoj
-14, Yamaha MT 09
En till fråga när vi ändå är på ämnet, hur stor chans är det att hojen går igenom besiktningen med ett yoshislip-on med db-killer? Min förra hoj en 929:a gick ju igenom med slip-on.

tottelias

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
z800 ,CBR1000RR -08, R1 -06 såld, R1 -99 stulen
Tjaa jag har inge hål på mgp slip on alls för lambdan, hur löser man det? Är det bara att skruva bort den helt eller får jag massa felkoder då och går den ryckigt?

JimboZ

wobbly dobbly
Gick med
30 Mar 2011
Hoj
CBR 1000RR -08
Tjaa jag har inge hål på mgp slip on alls för lambdan, hur löser man det? Är det bara att skruva bort den helt eller får jag massa felkoder då och går den ryckigt?

Går att lösa med att ta bort lamdban helt, men kommer ge felkoder om du inte sätter en o2 eliminator i kontakten
som hänger från hojen efteråt. Går även att använda ett billigt 330Ohms motstånd och lite eltejp, vilket jag gjorde istället.

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Går att lösa med att ta bort lamdban helt, men kommer ge felkoder om du inte sätter en o2 eliminator i kontakten
som hänger från hojen efteråt. Går även att använda ett billigt 330Ohms motstånd och lite eltejp, vilket jag gjorde istället.

Visst funkar det , MEN man ska vara riktigt SÄKER på mellan vilka stift man monterar 330 ohms motståndet

Blir det fel så röker man hela styrdonet ( 12000 kr ) det gjorde min kolega då jag jobbade på Honda

Rekomenderar starkt mappning med Pc5 efter att lambdan tagits bort

lladron

Medlem
Gick med
6 May 2009
Hoj
-14, Yamaha MT 09
Jag kör en till fråga när vi ändå är på ämnet. Om jag byter till originalsystem och pluggar i lambdan måste jag då ladda i originalmappen i pc5:an eller kan jag åka och besiktiga hojen lite snabbt och få bra avgasvärden och sen åka direkt hem och sätta på mitt yoshisystem igen?

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Jag kör en till fråga när vi ändå är på ämnet. Om jag byter till originalsystem och pluggar i lambdan måste jag då ladda i originalmappen i pc5:an eller kan jag åka och besiktiga hojen lite snabbt och få bra avgasvärden och sen åka direkt hem och sätta på mitt yoshisystem igen?

Finns inga avgasregler för hojar så åk du till bilprovningen med den mapp du har redan , Inga problem

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring