Har gett upp tanken på smalbandslambda, kommer nog skaffa en
Innovate LM-1.
Kolla här:
http://www.innovatemotorsports.com/
Vad tror ni om den ?
Innovate LM-1.
Kolla här:
http://www.innovatemotorsports.com/
Vad tror ni om den ?
ulf_lundin skrev:.....
Ni som har gjort sånt (XJR ?): Hur funkade det ?
/u
Bj.O.rn skrev:
Tycker/hoppas jag inte. Att nåt f 2000 är sämre än nåt f flerdubbla priset är inte ett skäl för att helt avstå. Den som är intresserad skaffar vad han har råd med/tycker är värt pengarna helt enkelt. Dom billigare grejorna blir inte sämre av att det finns bättre.....(blir inte bättre heller, för den delen)U-joppe skrev:Oj, det var väl dödsstöten för den här tråden...
ulf_lundin skrev:Tycker/hoppas jag inte. Att nåt f 2000 är sämre än nåt f flerdubbla priset är inte ett skäl för att helt avstå. Den som är intresserad skaffar vad han har råd med/tycker är värt pengarna helt enkelt. Dom billigare grejorna blir inte sämre av att det finns bättre.....(blir inte bättre heller, för den delen)
Filosofiska kvarten.
/u
ulf_lundin skrev:Som jag skrev (i nån annan tråd ?) köpte jag nåt liknande häromåret f runt 3-3500 från Dalhems motor. Alltså inkl 'vanlig' sond o display m rätt många dioder (25 ?). Ännu så länge har jag bara kopplat in det på volvon 940 turbo o bmw r1100gs ett antal mil o kikat på displayen för att se hur sprutet jobbar i olika lägen. Bägge har ju lambda o kat o sprut o reglerar efter mätvärdet.
Man ser tydligt när dom reglerar efter lambdan o ligger o pumpar runt snålt till normalt vid snäll körning o varm motor. Vid mera gas o varv ser man övergången till fet blandning, likaså 'accpumpen' v hastiga pådrag. Volvon reglerar bättre än bmw.
Köpte den egentligen till xr600 men har bara svetsat dit fästet, inte provat m sond o instrument. Får släpa med mig 12 v batteri oxå (hojen bara växelström). Får väl se om jag måste förvärma sonden på XRen; så är det på volvon o bmw som orginal. Blir väl till nästa säsong, hoppas jag.
Ok ?
/u
U-joppe skrev:Den här gamla godingtråden fick komma till heders...
Hörni, det finns 2-trådars, 3-trådars och 4-trådars lambdasonder.
Vad i herrans namn gör dessa trådar? Det måste väl vara någon funktionsskillnad antar jag, eller är det 2 som jobbar och ett par som sitter och är snygga?
/joppe
Japp.U-joppe skrev:Tackar!
Betyder detta att om man har en display så funkar vilken smalbandslambdasond som helst till den?
Bj.O.rn skrev:Jo, det är en P8, sitter på SP samt SPS modellerna plus första årets 916
Motec vore en önskedröm, har jobbat lite med ett sånt system (sitter en Motec M8 på Skölds hoj) men det kostar ganska mycket pengar..
Gjorde ett återbeök på Jefferies sida sent inatt, kul att se att P8-klonen har utvecklats.. Skulle vara ett jäkligt kul projekt det där..
Powercommander finns inte till min hoj, till 916/996biposto med 16M-dator däremot.. P8 kör ju med enkelinjektor vid låglast å två vid höga, tror inte powecommandern blir speciellt klok på det..
/B
Kostar ?andersson turbo skrev:Har köpt ett DTA p8 pro till min bike det ska bli kul å pilla med
jag tror den har allt man kan önska sig
andersson turbo skrev:Har köpt ett DTA p8 pro till min bike det ska bli kul å pilla med
jag tror den har allt man kan önska sig
ulf_lundin skrev:Kostar ?
/u
Bj.O.rn skrev:Hmm.. Det är ju nästan Motecpengar..
Externa tändförstärkare ser jag inte som nån brist, tvärtom.. Pajjar den så byter man, är det integrerat med ecu'n så är sånt jobbigt..
/B
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |