Daffa
Sporthojsnörd
- Gick med
- 11 Mar 2009
- Ort
- Stockholm
- Hoj
- Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Har köpt ett handbyggt slipon till min kawa zx6-r 08 och har lite frågor angående lambdasonderna som är två stycken och sitter typ på katalysatorn långt fram precis efter grenrören.
När jag kommer att mappa hojen med en custom mapp på min PC V kommer jag behöva att plugga igen dessa hål eller räcker det med att köpa någon form av eliminator som man stoppar i lambdakontakten och låter själva lambdan sitta kvar?
Varför gör man detta? För jag felkod annars, eller blir blir bränsleblandningen fel??
Tack från en okunnig!
När jag kommer att mappa hojen med en custom mapp på min PC V kommer jag behöva att plugga igen dessa hål eller räcker det med att köpa någon form av eliminator som man stoppar i lambdakontakten och låter själva lambdan sitta kvar?
Varför gör man detta? För jag felkod annars, eller blir blir bränsleblandningen fel??
Tack från en okunnig!