philsson skrev:normalt sätt så behöver du bara tömma motoroljan och lossa på höger motorkåpa så kommer du åt lamellerna hur fint somhällst.. Inget ta bort motorn eller så. Vet dock inte hur det är på din KTM men det skulle förvåna mig om det vore svårare..
Det funkar ju också. eller lägga ner hojen på backen funkar ju också. Men om du ska meka upprätt så är de nog smidigast om du tömmer. Dock är det bekvämare att skruva bort korgen när hojen ligger tycker jag. och så sparar du dig lite olja.eisbaer skrev:Behöver kanske inte ens tömma ur oljan om man är snål. På min gamla DR lutade vi hojen mot en vägg o öppnade kopplingskåpan utan att oljan rann ur.
philsson skrev:Det funkar ju också. eller lägga ner hojen på backen funkar ju också. Men om du ska meka upprätt så är de nog smidigast om du tömmer. Dock är det bekvämare att skruva bort korgen när hojen ligger tycker jag. och så sparar du dig lite olja.
Ingen orsak Alltid kul att kunna hjälpa till.matsin skrev:ok tack för svaren!
TomK skrev:Det är inte svårt alls. Kolla i LC4-manualen för beskrivning av moment på skruvar, ordning på lamellerna m.m. (finns bl.a. här http://irt.slu.se/tomk/mc/docs/ktm/) Förutom nya lameller så bör du ha en ny packning till kopplingskåpan att stoppa dit.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|