Lameller R1-99

macke_svall

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2010
Hoj
R1
Beställde en lamellsats till hojen. Enligt firman jag beställde av så inkluderade alla lameller i satsen. Hämtade paketet häromdagen på posten och hem o öppnade. Såg direkt att det endast var sju lameller med i lammelsatsen men det sitter åtta på hojen. Den innersta lamellskivan ser dock lite anorlunda ut jämfört med dom andra och det var just den som saknades.
Eftersom det står på försäljarens hemsida att satsen innehåller alla lamellskivor så är frågan om jag är lurad eller är det inte meningen att man ska byta innersta lamellskivan :va

sportbike

Guest
Kontakta företaget och fråga.
Är stålskivorna ok?

Janne VTR

En gammeljävlabattericykel
Gick med
5 Nov 2006
Hoj
R1-99
Tyvärr är minnet lite si och så, men jag bytte på min förra sommaren.
Det är 8 lammellskivor i plus två små metallskivor och en längsgående fjäder.Vet ej om detta var orginal. Har bara satt i "vanliga" metallskivor och lammeller i min.

Erivo

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2008
Hoj
R1 -03, Ktm 450 -04
Jag köpte en lamellsats ifrån lelles där det inkluderade alla lameller till en r1-02.
Även på 02an så är den innersta lamellen lite annorlunda men jag fick med den i satsen.
Så dom borde ha skickat fel tycker jag.
Förövrigt så borde du kolla så att alla stålskivor är i bra skick, annars är det god idé att byta dom med.

macke_svall

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2010
Hoj
R1
Jag köpte en lamellsats ifrån lelles där det inkluderade alla lameller till en r1-02.
Även på 02an så är den innersta lamellen lite annorlunda men jag fick med den i satsen.
Så dom borde ha skickat fel tycker jag.
Förövrigt så borde du kolla så att alla stålskivor är i bra skick, annars är det god idé att byta dom med.

Kollat med firman jag handlat av och tydligen har jag fått lameller till en annan årsmodell.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin