Lameriders Nurburgring

Mr.E

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2009
Hoj
Gsxr 1000 K6
Om de va den vita du tänkte på så den vann vi mot..

Men de beror ju på att han kanske va lite rädd om bilen etc etc kanske :)

Om man säger så att riktigt grymma sportvagnar med duktiga chaufförer har man lite svårt att skaka av sig om man säger så..

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Om de va den vita du tänkte på så den vann vi mot..

Men de beror ju på att han kanske va lite rädd om bilen etc etc kanske :)

Om man säger så att riktigt grymma sportvagnar med duktiga chaufförer har man lite svårt att skaka av sig om man säger så..

Jag hade haft problem att skaka av mig en Fiat Panda. :D

Robz

Guest
...Om man säger så att riktigt grymma sportvagnar med duktiga chaufförer har man lite svårt att skaka av sig om man säger så..

Mycket enkelt och sant :tummenupp - jag skakar inte av mig själv med Gixxern, när jag kör Imprezan på superkurvig väg, möjligen på bana där antalet varv med ett fordon blir avgörande... Skall banne mig testa Knudan nästa år med STi:n - blir nog under 1.10 efter en dag! Personbästa med Gixxen 1.08.56 efter många år. :gnissla

Har för mig här funnits en del trådar om detta på forumet senaste tiden... :D

peppureikä

Guest
Mycket enkelt och sant :tummenupp - jag skakar inte av mig själv med Gixxern, när jag kör Imprezan på superkurvig väg, möjligen på bana där antalet varv med ett fordon blir avgörande... Skall banne mig testa Knudan nästa år med STi:n - blir nog under 1.10 efter en dag! Personbästa med Gixxen 1.08.56 efter många år. :gnissla

Har för mig här funnits en del trådar om detta på forumet senaste tiden... :D

:Bugar

Mr.E

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2009
Hoj
Gsxr 1000 K6
Har för mig här funnits en del trådar om detta på forumet senaste tiden... :D[/QUOTE]

sanningen är ju att me sporthoj kan man åka jävligt upp tills en viss gräns sen är de fyra hjul som gäller..

Den kommer..:tummenupp den kommer inehålla lite gammalt lite nytt antar att den släpps under senhöst/vintern..

Last edited:

Mr.E

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2009
Hoj
Gsxr 1000 K6
Det krävs en mer än hygglig förare på mc för att skaka av sig en hyffsat potent bil/förare - se bara på på mitt bästa Impreza STI "taxi" varv som ligger på 8.03 fullvarv vilket gör ca 7.33 BTG - få mc förare som kört så fort fram tills idag vid BTG mätningar, kanske 10 stycken!!:krama

Sporthoj med rätt förare verkar ha en absolut limit på strax under 7.30 på fullvarv vilket 2 förare klarat av (en med 600cc samt en med 1000cc), med bil under 7.30 på fullvarv kanske vi pratar om 5-6 om jag inte har helt fel!!?? :va

Ser fram emot filmen, speciellt i från Nürburgring!! :tummenupp

Nej de låter rimligt de du säger,men vad jag har förstått så har dessa tider satts med rätt iårdninggjorda hojjar??
Tror de va The Baron som gjorde 7,21 btg med en MV Agusta som hade bla lättare fälgar Snabbgas osv..

Helmut dähne kommenterade i ngn tidningsintervju och sa att ska man ta 7,49 helvarv så behövs de förutom en van ringenchaffis moddas lite,eftersom original Sport hojjarna anser han är för trögstyrda:va ,han menade på att Rc 30 n är rent motormässigt klen i förhållande till dagens hojjar men chassiet är bättre,hmm ja mm men jag vet inte om jag sätter emot,han om nån har ju kört ett åtskilliga tusen varv där och Rc 30 n är ju en grymm hoj..

Kan bara säga att 8.03 helvarv med sti n är JÄVLIGT bra :tummenupp

När vi körde där nere så åkte jag på 7,55,8 btg är väl nöjd me de men tror jag skulle ha kunnat fixa en 7,40 tid,jag hade mer att ge men men thats life:)
De va väl lika bra de för enligt en engelsman som vi snackade med sa till oss att chilla lite nu,eftersom en del som kommer ner omkring 8 min tar sig lite vatten över huvvet och skrotar sen..

Ps Synd att du inte kunde komma hade varit jävligt skoj vi hade trevligt därnere men men nästa gång kanske..:tummenupp

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0