Lampa trasig. Behöver svar snabbt.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Tja!

P-lyset fram är trasigt och uppkörning på Tisdag morgon. Lampan gick sönder "imorgon kväll" då inga mackar/affärer är öppna :gnissla. Kvällen innan uppkörningen. Blir man underkänd om bara den lille jäkla P-lampan fram är trasig? :va

Någon som vet?

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Tja!

P-lyset fram är trasigt och uppkörning på Tisdag morgon. Lampan gick sönder "imorgon kväll" då inga mackar/affärer är öppna . Kvällen innan uppkörningen. Blir man underkänd om bara den lille jäkla P-lampan fram är trasig?

Någon som vet?
Då ska han nog va på jävligt dåligt humör

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Puuh... Får väll annars försöka kolla P-lampan snabbt innan han hinner titta

Inte helt säker men det lär väl trilla in lite fler förslag här snart :)

Men försök fixa det, ett mindre orosmoment är bara bra

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Får försöka hitta nån lampa. Men det är så pilligt att byta lampa på min det känns som att andra kablar kan "trilla ur" och då är det ju definitivt kört. :brinnerup

/J

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
GSX400
Får försöka hitta nån lampa. Men det är så pilligt att byta lampa på min det känns som att andra kablar kan "trilla ur" och då är det ju definitivt kört. :brinnerup

Byt lampa, finns säkert på närmsta mack. Är du osäker på hur du byter så fråga far din eller någon annan om hjälp. :)

Vill/kan/orkar du inte byta så testa ändå, går det så går det.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Vill du ha ditt körkort så får du väl byta lampjäveln? De är väl inte jobbigare än att göra en tråd?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag tror att Kottson är en "former member of SH" och således ett Flame. Det är för bara för att vara sant vissa gånger helt enkelt, och han påminner mig om en värmlänning...

Smagatusk

Guest
Jag tror att Kottson är en "former member of SH" och således ett Flame. Det är för bara för att vara sant vissa gånger helt enkelt, och han påminner mig om en värmlänning...

Håller med. Har i mitt ur- och vansinne valt en hård jargong i en tråd, där jag blev tillrättavisad av ett helt gäng att jag borde tona ner lite på grund av hans ringa ålder (blott 16 år)... När detta anammades fick jag en avhyvling av Kottson själv i egen hög person att han skall ses som en person, inte en 16-åring.

Så det är nog bara till att tear honom ett nytt one även nu.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
En vild gissning är att det är en 4W lampa med glassockel eller något liknande som tar 10min att byta. Kanske max 15. Såna lampor brukar finnas på de flesta bensinmackar.

Jag antar att lampan sitter ganska så ihop med huvudstrålkastaren? Då märks det ju inte så tydligt om den är trasig. Störst är väl risken om du får att kolla "elsystem" eller "belysning" på säkerhetskontrollen. Då går det liksom inte att låtsas som att den är ok. Utan då får du helt enkelt låtsas som att den måste ha gått sönder på vägen till uppkörningen. :rolleyes:

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Jag hade en uppkörning där halvljuset pajade påväg dit. Hade helljuset tänt och låtsades som ingenting.
Tack & lov slapp jag kolla lysena på kontrollen.

Nu kuggade jag visserligen uppkörningen, men det var inte p.g.a lampan

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Åkte till OKQ8 idag och de hade ingen sådan lampa. Men sedan kom jag på att jag har ju en likadan hoj ståendes :bow.

Hade glömt bort den :brinnerup

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Trådlyft à la grande! Preem-kiosken Månkarbo (lååånght ute i busken, lååångt utanför tullarna) hade både H4, 5w peanut och 5/21w bak/bromsljus. Bil blinkade - jag hade precis åkt sträckan nyssens andra håller så farbror blå var det inte. Tre lampor samtidigt, vad är oddsen. Åker jag på för skakiga vägar?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning