Landsvägen var hemsökt.

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Hoj
En STOR plastraket.
Midnattsrysaren.

På väg hem igenom Skåne idag så kom jag ifatt en Pan European som jag tog mig förbi vid ett mindre samhälle när jag fått för mig att dessa landsvägslok mer bromsade än gasade.Efter att 50 skyltat och kameraskåp hade upphört så ökade jag farten till ca 140 och kunde se i backspegeln hur dinosaurien jag precis kört om verkade hålla jämn takt med min egen plastraket med ett visst avstånd.Efter några mil med denna flåsandes en bit bakom blev det motorväg och jag ökade farten till 170.

Hemska öde.Skräcködlan följde fortfarande efter i som det verkade samma hastighet.Efter ytterligare några mil med denna hängandes i släptåg på ett längre avstånd bestämde jag mig för att det var dags att rycka loss för gott på en ny motorvägssträcka och gick upp till strax över 220 under någon mil.JIPPI, dinosaurien blev en liten prick i backspegeln och försvann till slut.

Med en viss lättnad var jag till slut fri och andades ut mer lättat när jag körde in i staden.Ända tills jag stod vid ett rödljus och inväntade signalbyte när nackhåren av en obegriplig anledning reste sig rakt upp ... tittade snabbt i backspegeln ... och friden förbyttes snabbt till ren fasa ... där stod denna Pan European ... IGEN.

Bakdäcket på plastraketen rev loss lite av skattebetalarnas asfalt i ett rökmoln när jag vid signalbyte liggandes över tanken flydde hals över huvud från detta monster som nu dräglade mig i nacken.Snabbt in i garaget och ner med porten och svetten flödade genom mc kläderna.

Jag insåg senare efter en välbehövd öl och lite lugn och ro att jag måste ha varit med om en highway haunting som jag klarat mig levande ur med livet i behåll.Så nu vet ni det kära sporthojare, be afraid, because he could be just about everywhere, haunting you to madness and beyond that.
eklt1l.gif

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Ja det måste har varit en traumatisk upplevelse att inte kunna köra ifrån en Pan European med en sporthoj :rolleyes:
Jag ska skriva en liten sammanställning av din tråd.
Hej jag har en sportraket och jag lyckades inte köra ifrån en touringhoj.
Det är nästan så att jag blir sugen på att ta med min Scooter till Göteborg och jaga dig på samma väg :brynad

notrightrider

But Mama...? That's where the fun is!
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Du skulle sprutat ut bläck så att gubben på Pannan inte kunde se vart du tog vägen.

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Eftersom en Pan European både har cruise control, avståndsradar, night vision, och självparkerande funktion så brukar jag blinka höger och svänga vänster, då lurar man elektroniken.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Farbror blå har väl några Pan-europeans? Kommer i sådana fall stå utanför dörren när du går hemifrån i dag..:brinnerup

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Är det inte Pan-european som vobblar av vägen om man kör för fort? Dog väl nån/några poliser i England p.g.a. det?

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Hoj
En STOR plastraket.
Pan European måste skilja sig markant från t ex Goldwing när de verkar vara betydligt raskare på att få upp farten än man skulle kunna tro även om toppfarten knappast är något att skryta med.Så jag gissar att det var därför den försvann i backspegeln vid farter runt 200. :crash

Men den är säkert fin om man inte har allt för stora förhoppningar om hög hastighet samt gillar att köra omkring och titta på naturlivet.

Last edited:

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Vem skulle inte bli nervös av att vara jagad av en förarlös Pan European. Den var ju helt klart på jakt efter en ny spökförarare som den kan GoreTexafast fast bakom vindrutan och spela P1 för i högtalarsystemet samtidigt som den cruisar enbart motorväg i i all evighet framöver. När du körde om fick den smak för sporthojslammkött, du hade tur som klarade dig undan med skinnstället i behåll. :gnissla

yada

Medlem
Gick med
8 Aug 2012
Hoj
MT-09 Tracer
Var den verkligen förarlös? Jag tror snubben i Sleepy Hollow helt enkelt bytt från havremoppe till en Pan European!

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Med toppboxen på är det "Max" 150 med en panna.

Men du har väl en busa? Och motorväg?! Va fan..

moddlaren

Guest
det kanske finns en möjlighet att det är gostrider som är ute o spökar med ett slagskepp i stället för sportisen.

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Påminner mig om när en kompis (vila i frid) på en presslånad PanEuropean stressade en GSXR1100 av vägen kring -90 någongång. Få/ingen hängde med honom på allmän väg oavsett vad han körde iofs.

Last edited:
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...