Jag drog förbi en kö idag och ställde mig längst fram bredvid en annan hoj som redan stod där. Han glodde som fan och verkade sur över att jag tagit plats där bredvid honom. Vad är det för fel på folk?
Ja det är på engelska för det finns inget passande ord i svenskan, iallafall inget som låter lika coolt. För allt ska vara coolt. Filtrera kanske? jaaaa..Vad är det för ett ord "lane splitting" ???
Jag brukar t.o.m. försöka komma in framför första bilen så att eventuella hojbröder får plats bredvidJag drog förbi en kö idag och ställde mig längst fram bredvid en annan hoj som redan stod där. Han glodde som fan och verkade sur över att jag tagit plats där bredvid honom. Vad är det för fel på folk?
Jo i England heter det ju "filtering traffic". "Lane splitting" är amerikanska och det pratas ju inte i denna delen av världen, här är det väl Queens english som gäller när man inte talar modersmålet.Ja det är på engelska för det finns inget passande ord i svenskan, iallafall inget som låter lika coolt. För allt ska vara coolt. Filtrera kanske? jaaaa..
Bor i Södra Stockholm och jobbar i Solna = Kör överallt där jag får plats... Annars tar det 2 timmar till jobbet. Nu tar det 30:
View attachment 390614
Knäckande snitthastighet då det är 70-väg nästan hela vägen.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |