Lantisar bryr sig inte om sitt utseende

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Är på semester i Hälsingland och kunde efter bara ett par dagar konstatera något jag hade glömt sedan förra årets sommarvistelse på landet: folk här är lika estetiskt medvetna som grisar.

"Kom igen nu! är det ju faktiskt inte. Vilka fördomar! Din förbannade översittare!"

Hur kan man annars förklara att var och varannan vuxen människa (både män och kvinnor) traskar runt i Foppatofflor?! Jag skojar inte: var fjärde vuxen människa som jag såg på IKEA i Sundsvall häromdagen hade dessa på fötterna. Visst, jag kan förstå om man arbetar inomhus och behöver bekväma skor som t.ex. sjukvårdspersonal och har diskret färgade Foppatofflor. Eller om ett barn tycker de är roliga och vill ha de på sig. Men vuxna män och kvinnor, utomhus, på allmän plats och inte sällan kompletterat med tatuering.

:skrämd

Bifogat

• foppatofflor1.jpg
    foppatofflor1.jpg
    25.7 KB · Visningar: 61
  • tatuering_002_1144931995.jpg
    tatuering_002_1144931995.jpg
    24.1 KB · Visningar: 97
Last edited:

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
När var du senast i en RR-depå? Senaste trenden där med, finns i alla möjliga färger. :)

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
Sant lantisar behöver inte bry sig om sitt utseende på samma sätt som alla fjollträskare.
Lantisarna kommer fram i livet i alla fall.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Är på semester i Hälsingland och kunde efter bara ett par dagar konstatera något jag hade glömt sedan förra årets sommarvistelse på landet: folk här är lika estetiskt medvetna som grisar.

"Kom igen nu! är det ju faktiskt inte. Vilka fördomar! Din förbannade översittare!"

Hur kan man annars förklara att var och varannan vuxen människa (både män och kvinnor) traskar runt i Foppatofflor?! Jag skojar inte: var fjärde vuxen människa som jag såg på IKEA i Sundsvall häromdagen hade dessa på fötterna. Visst, jag kan förstå om man arbetar inomhus och behöver bekväma skor som t.ex. sjukvårdspersonal och har diskret färgade Foppatofflor. Eller om ett barn tycker de är roliga och vill ha de på sig. Men vuxna män och kvinnor, utomhus, på allmän plats och inte sällan kompletterat med tatuering.

Här (inom vården) pratas det om att förbjuda dem, kommer inte riktigt ihåg orsaken då jag själv inte använder dem men alla vet väl att om det förbjudet så är det poppis :rolleyes:

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
De flesta RR-förare är lantisar.

:fakta

Världsmetropolen Pålsboda!

http://www.hitta.se/SearchCombi.aspx?SearchType=4&wflWhite=1a1b&wflPink=4a&vad=&var=p%e5lsboda

http://sv.wikipedia.org/wiki/Pålsboda

Här (inom vården) pratas det om att förbjuda dem, kommer inte riktigt ihåg orsaken då jag själv inte använder dem men alla vet väl att om det förbjudet så är det poppis :rolleyes:

Dom leder ström och leder till kortslutningar, har jag för mig att det var?

Last edited:

Linuus

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Gixxer 600 "Corona", Suzuki GS 500 E (SÅLD!)
3036260 Här (inom vården) pratas det om att förbjuda dem, kommer inte riktigt ihåg orsaken då jag själv inte använder dem men alla vet väl att om det förbjudet så är det poppis :rolleyes:
Var väl pga statisk elektricitet?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Du glömde Göteborgsfrisyren (aka Big brother haircut) de halvlånga vita byxorna med snörnign längst ner och linnet med breda axlar och tribel på.
Detta har killarna på sig för att visa att de är en mysig sommarkille och kanske så får de ligga då med åsa 31 som har den där tattueringen du visade.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.

Dom är förbjudna på hela KS också, på grund av att dom alstrar statisk elektricitet. Men det gör sparkcyklarna också, och dom gör det ännu värre. Sparkar man sig rehabgatan fram och tillbaka får man sig en rejäl smocka om man inte jordar av sig innan man trycker på hissknappen.

Felet ligger inte i skorna, utan i golvet. Och att folk inte begriper att jorda av sig innan dom petar på känslig apparatur alternativt kör en nit i sulan. Jag använder mina foppatofflor ändå för dom är oslagbara beträffande komfort och hygien. Vilka andra bekväma skor kan man tvätta av med ytsprit? Vårdrelaterade infektioner har garanterat dödat fler än statisk elektricitet.

Hittils har jag inte fått sparken (och det är nog inte heller tillräckliga skäl för uppsägning), har fått ett antal kommentarer av folk som inte bestämmer däremot. :rolleyes:

Fast använda foppatofflor på fritiden skulle jag inte göra, dom ÄR urfula.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
3036361 Du glömde Göteborgsfrisyren (aka Big brother haircut) de halvlånga vita byxorna med snörnign längst ner och linnet med breda axlar och tribel på.
Detta har killarna på sig för att visa att de är en mysig sommarkille och kanske så får de ligga då med åsa 31 som har den där tattueringen du visade.
:rofl

True.... true.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
....Jag skojar inte: var fjärde vuxen människa som jag såg på IKEA i Sundsvall ....

En annan intressant variant på det är ju att de flesta som uppehåller sig på köpcenter vid den här tiden på året är turister/sommargäster. Dvs mycket storstadsbor.....eller vad gjorde du på IKEA??

Det är ingen hemlighet att Svensson i alla tider har klätt sig som en idiot på semestern, de klassika matchande träningsoverallerna, träskor.... plagg de aldrig skulle drömma om att ha på sig på hemmaplan.

Det är ungefär som att Göteborgare, 08or och annat löst folk glömmer hur man kör bil när de kommer utanför hemkommunen. ...

Last edited:

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
V-Rod
Du glömde Göteborgsfrisyren (aka Big brother haircut) de halvlånga vita byxorna med snörnign längst ner och linnet med breda axlar och tribel på.

:tummenupp :D

Midswede

Mys är inte Hardcore
Gick med
19 Jun 2007
Hoj
R6 -08
Finns nog ett visst mått av sanning i det även om man inte kan säga att det gäller alla :) reagerar ju även jag på "korvkioskslooken" som en del här hemma envisas med att klä sig i.... :va

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024