Lantisar bryr sig inte om sitt utseende

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Är just hemkommen från 4-dagars enduro utanför örebro och minsann körde vi igenom Pålsboda platsen gud glömde......

I övrigt håller jag dock med NyPanik, när man åker runt i hålorna i norrland (mellansverige) blir man verkligen förundrad över hur folk kan ha en så total avsaknad av smak.
Var tvungen att svänga in på Konsum i Garphyttan och där satt ett gäng ungdomar i min egen ålder fast med följande kännetecken:
2pac skejtarbyxor som ingen använt sen -96 givetvis med halva röven utanför, T-shirt med trycket " Fri öl och bredare trotoarer" alternativt "Idag är jag farlig" och allt krönt av en lagom ölmage.
Cheyerna hade pissgult blonderat hår, piercing i näsan, tribaltatuering och något skabbigt linne med halva magen utanför.......

Det positiva är att man känner sig lyckligt lottad själv.....:)

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Är just hemkommen från 4-dagars enduro utanför örebro och minsann körde vi igenom Pålsboda platsen gud glömde......

I övrigt håller jag dock med NyPanik, när man åker runt i hålorna i norrland (mellansverige) blir man verkligen förundrad över hur folk kan ha en så total avsaknad av smak.
Var tvungen att svänga in på Konsum i Garphyttan och där satt ett gäng ungdomar i min egen ålder fast med följande kännetecken:
2pac skejtarbyxor som ingen använt sen -96 givetvis med halva röven utanför, T-shirt med trycket " Fri öl och bredare trotoarer" alternativt "Idag är jag farlig" och allt krönt av en lagom ölmage.
Cheyerna hade pissgult blonderat hår, piercing i näsan, tribaltatuering och något skabbigt linne med halva magen utanför.......

men man kan vända på saken.. dom få ggr jag vart i stockholm så blir man lika stum varje gång man åker tunnelbana.. alltså jag skulle kunna sitta en hel dag o bara titta på folk :tungan
där finns alla sorter.
o då menar jag ALLA! :gnissla
roligast är dom som springer fram o tillbaks för o hinna med tåget o svär sedan att dom missat det o måste vänta 10min :D

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
men man kan vända på saken.. dom få ggr jag vart i stockholm så blir man lika stum varje gång man åker tunnelbana.. alltså jag skulle kunna sitta en hel dag o bara titta på folk :tungan
där finns alla sorter.
o då menar jag ALLA! :gnissla
roligast är dom som springer fram o tillbaks för o hinna med tåget o svär sedan att dom missat det o måste vänta 10min :D
Annars kan man sätta sig på en uteservering på söder eller något och glo på alla kids som har försökt köpa sig en livsstil. :hihi

Och jag tror ju inte direkt att det ser värre ut på den norrländska landsbygden än på t.ex. den småländska landsbygden.

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
3041255 Är just hemkommen från 4-dagars enduro utanför örebro och minsann körde vi igenom Pålsboda platsen gud glömde......

Fy fan vad det där är sant. :D

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Att andra människor klär sig fult, enligt din smak, får dig att känna dig bra? Stort ego, litet jag?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Att andra människor klär sig fult, enligt din smak, får dig att känna dig bra? Stort ego, litet jag?

Snarare att jag fyller mitt liv med något mer än att sitta utanför en konsumbutik och dricka hansa export ur burk...

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Snarare att jag fyller mitt liv med något mer än att sitta utanför en konsumbutik och dricka hansa export ur burk...
Jaha, det var så du menade. Men varför skriver du det i en tråd om taskig klädsmak :)

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Jaha, det var så du menade. Men varför skriver du det i en tråd om taskig klädsmak :)

Bra fråga var väl mest för att de värsta avarterna av personer med dålig klädsmak brukar man finna utanför konsum drickandes tysklandsöl... (enl mina givetvis mycket vetenskapligt grundade studier)

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Den handlar inte om "taskig klädsmak" utan om det lilla intresse för det egna utseendet som tycks vara så vanligt här på landsbygden. Foppatofflorna på IKEA i Sundsvall var ett exempel och jag undrade om någon ville spekulera i orsakerna.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Den handlar inte om "taskig klädsmak" utan om det lilla intresse för det egna utseendet som tycks vara så vanligt här på landsbygden. Foppatofflorna på IKEA i Sundsvall var ett exempel och jag undrade om någon ville spekulera i orsakerna.

Det där kan jag bekräfta efter en noggrann studie i lördags.
Själv kommer jag från "landet" om man nu vill kalla det så, och jämfört med folket i Sundsvall ser man ut som en i någon större modetidning.

Vad fan är det med folket där uppe? Det är inte snyggt med varken lila, rosa, gula, beiga, röda, gröna eller snorgröna Foppatofflor.
Hela familjer går omkring i dessa fotbeklädnader från helvetet och tror att dom är inne. Allt från barn i 2-årsåldern till vuxna i 40-50 årsåldern.
Höll på att krevera flertalet gånger men överlevde trots allt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
jag undrade om någon ville spekulera i orsakerna.

Foppa tofflorna på Ikea är nog mest turister, men okej jag ska spekulera i "lantisarnas dåliga klädsmak"

Stadsbornas "goda" klädsmak kommer sig av att folk försöker göra sig förmer än vad dom är, man skryter med sina leasingbilar, sina kläder med märken, och allt annat som kan tänkas imponera.

Ute på vischan spelar sånt mindre roll, alla vet vem alla är, det spelar ingen roll om du har en BMW, Mercedes eller Porche, har du spöat dina två senaste flickvänner får du inga nya brudar för det.

Är du däremot en genomhygglig person spelar det ingen roll om du sitter utanför konsum och dricker billigt folköl iförd mekarkläderna, brudarna vet att du är ett klipp, att du är händig, och förmodligen har en jävla massa stålar, eftersom du uppenbarligen köper Jeans på ellos vart tredje år för 199:-, istället för att köpa två nya par i månaden för 1999:-/st

Yta/kvalitet helt enkelt.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Foppa tofflorna på Ikea är nog mest turister, men okej jag ska spekulera i "lantisarnas dåliga klädsmak"

Stadsbornas "goda" klädsmak kommer sig av att folk försöker göra sig förmer än vad dom är, man skryter med sina leasingbilar, sina kläder med märken, och allt annat som kan tänkas imponera.

Ute på vischan spelar sånt mindre roll, alla vet vem alla är, det spelar ingen roll om du har en BMW, Mercedes eller Porche, har du spöat dina två senaste flickvänner får du inga nya brudar för det.

Är du däremot en genomhygglig person spelar det ingen roll om du sitter utanför konsum och dricker billigt folköl iförd mekarkläderna, brudarna vet att du är ett klipp, att du är händig, och förmodligen har en jävla massa stålar, eftersom du uppenbarligen köper Jeans på ellos vart tredje år för 199:-, istället för att köpa två nya par i månaden för 1999:-/st

Yta/kvalitet helt enkelt.
Ja, jag är helt övertygad om att de bästa tjejerna hänger utanför Biltema och suktar efter Jörgen från Munkfors. :rolleyes:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, jag är helt övertygad om att de bästa tjejerna hänger utanför Biltema och suktar efter Jörgen från Munkfors. :rolleyes:

Näe, men utanför Konsum, fast Biltema och Ikea delade ju parkering i Sundsvall, så där funkar det ju...

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...brudarna vet att du är ett klipp ... och förmodligen har en jävla massa stålar, eftersom du uppenbarligen köper Jeans på ellos vart tredje år för 199:-, istället för att köpa två nya par i månaden för 1999:-/st...
:D Haha, det var faktiskt genuint roligt skrivet :D

Det handlar inte om dem. Vi vet att de hänger efter dig. Vi snackar om de näst bästa tjeerna här.

Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Det där kan jag bekräfta efter en noggrann studie i lördags.
Själv kommer jag från "landet" om man nu vill kalla det så, och jämfört med folket i Sundsvall ser man ut som en i någon större modetidning.

Vad fan är det med folket där uppe? Det är inte snyggt med varken lila, rosa, gula, beiga, röda, gröna eller snorgröna Foppatofflor.
Hela familjer går omkring i dessa fotbeklädnader från helvetet och tror att dom är inne. Allt från barn i 2-årsåldern till vuxna i 40-50 årsåldern.
Höll på att krevera flertalet gånger men överlevde trots allt.

hehe.. går man tex på stan i s-svall ser man dom väldigt sällan så jag antar de är alla turister som kommer hit från ja gudarna vet var :)

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc

hahahah

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Foppatoffeln är nog bland det fulaste som jag skådat på människors fötter..

Men varför går man runt på Ikea och kollar andras skoval, jag brukar gå dit när jag ska kolla efter någon ny möbel.:confused:

:rolleyes: :tungan

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt
Nä, för alla "modemedvetna" fjortisar vi har sticker ju till stockholm och hänger på coop i djursholm eller sitter på någon bänk på stureplan och hoppas att någon ska tro att de är rika :rolleyes:

Skämt åsido, nog för att jag själv föredrar att se reko ut då jag är bland folk. Men ska man bara in och handla något händer det ofta att jag åker i arbetskläderna (spiktrampskor, snickarbyxor, t-shirt och knullruffs). Inte f*n orkar man göra sig till för att man ska in och köpa ett 6-pack dricka och några paket glass? Nä fy farao. Men jag håller med dig om foppatofflorna. Det är det VIDRIGASTE jag vet. Tom träskor funkar bättre (även om det är lite väl extremt även för mig).

Så, jag är lite kluven i frågan. Men själv jag tycker inte att fenomenet är värre här ute på landsbygden, det är ungefär lika illa överallt.

Detta är ord från en pojk som har 5 hushåll i byn och halvmilen till närmsta mini-livs ;)

Edit: en sak till slog mig. Alla som det är lite pli på håller på med något vettigt på sommaren. Lirar boll, arbetar eller är och badar (några exempel, såklart). Det är bara moppelodisarna och allt annat "coolt" folk som hänger ute på "stan" sommartid. Därför är dessa hålor och dess invånare inte alltid så vackra under de bästa dagarna av sommaren.

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...