Lantisar bryr sig inte om sitt utseende

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är inte första gången som en kommersiell framgång är ful. Det vulgära och smaklösa brukar gå hem hos den obildade pöbeln.

Fast höjden av smaklöshet är ju att klanka ner på andra, och själv försöka framstå som förmer.

Du verkar väldigt osäker på dig själv, som måste hitta så uppenbara saker som en foppatoffel att reta dig på.
Är det någon som har upptäckt att dina turkiska RayBan's är falska, att din rolex är en billig kopia, eller att ditt DG bälte är gjort i plast?

Låt folk klä sig som dom vill, det är ju knappast så att du behöver umgås med dom som har foppa tofflor, med din trista attityd så behöver du knappast umgås med folk alls

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
...Det vulgära och smaklösa brukar gå hem hos den obildade pöbeln.

Det märkligaste är ändå din ohyggliga övertygelse om att storstadsborna har rätt? Lantisarnas uppfattning om stadsbor i frågan är ju densamma, men vi låter er klä er som nötter utan att klanka ner på er...

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Tänk vad mycket tid och pengar vi lägger ner på att försöka imponera på folk vi inte känner.:D

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Det märkligaste är ändå din ohyggliga övertygelse om att storstadsborna har rätt? Lantisarnas uppfattning om stadsbor i frågan är ju densamma, men vi låter er klä er som nötter utan att klanka ner på er...
Ännu märkligare är det att en del inbillar sig att en liten, ful och trist skitstad i europas yttersta utkant är någon form av metropol eller storstad.

Det är så provinsiellt det kan bli... :D

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Fast höjden av smaklöshet är ju att klanka ner på andra, och själv försöka framstå som förmer.

Du verkar väldigt osäker på dig själv, som måste hitta så uppenbara saker som en foppatoffel att reta dig på.
Är det någon som har upptäckt att dina turkiska RayBan's är falska, att din rolex är en billig kopia, eller att ditt DG bälte är gjort i plast?

Låt folk klä sig som dom vill, det är ju knappast så att du behöver umgås med dom som har foppa tofflor, med din trista attityd så behöver du knappast umgås med folk alls
Gnäll inte på Rolexkopior!
Jag har haft en.
Utmärkt klocka, till rätt pris.
Köpte den på stranden i Rimini för motsvarande 25 kr.
Gick nästan två timmar på en uppdragning.
Men bäst funkade den om man drog upp den med ungefär en timmas mellanrum, emedan den gick lite fort i början för att sedan sacka efter.
Tyvär lossnade visarna och urtavlan, men först efter att jag använt den i nästan en hel vecka.
Rekomenderas!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Jag var nyfiken på vilka som skulle hugga om jag agnade med "den obildade pöbeln". Det var inte allvarligt menat.

Men jag tror att någon som Chrille är lika estetiskt medveten i sin skenbart ovårdade stil som killen i Danderyd som ekiperar sig som en liten godsherre. Plagg och attiraljer används som markörer för att tydligt signalera tillhörighet.

Det är de estetiska analfabeterna jag har svårt att förstå. De som trampar runt i blå Foppatoffelkopior - inte för att det är praktiskt och billigt - utan för att det är snyggt.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Det är de estetiska analfabeterna jag har svårt att förstå. De som trampar runt i blå Foppatoffelkopior, men inte för att det är praktiskt och billigt, utan för att man uppfattar det som fräckt, modernt eller till och med snyggt.

Det är inte säkert att dom är estetiska analfabeter, det kan helt enkelt vara så att dom inte bryr sig alls om att markera tillhörighet.

Jag gör inte det, det enda fall jag markerar tillhörighet med kläder är när jag kör MC, mitt goretexställ skriker väl inte direkt "bombrepa på bulten" utan mer "60mil om dagen oavsett väder" (vilket inte heller är riktigt sant, men närmare sanningen IAF)

Riktiga hardcore-esteter har ofta den förmågan att totalt skita i att listerna på bildörren hänger och rosthålen i skärmarna, medans deras italienska matsalsmöbel är fläckfri.

En bekant till mig, stenrik (fd) egen företagare, ser ut som, och misstogs ofta för att vara vaktmästare på företaget.
Han körde omkring i en rostig Ford Granada kombi, medans hans anställda hade tjänstebilar i halvmiljonklassen.

För honom spelade yta ingen roll, han ville inte markera sin tillhörighet, han trivdes alldelens utmärkt med att misstas för "pöbel".

Foppatofflorna lär förövrigt vara jävligt sköna, men som en bekant sa:
Foppa tofflor är som en postorder-fru, säkert jävligt sköna att sätta på hemma, men inget man går på stan med.
Jag har inte ens provat, så vad vet jag.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Det är inte säkert att dom är estetiska analfabeter, det kan helt enkelt vara så att dom inte bryr sig alls om att markera tillhörighet.
En foppatoffel är inte precis diskret. Om man väljer att visa upp sig i dessa tingestar på stan tror jag att man är estetisk analfabet eller exhibitionist. Och eftersom man ser avsevärt fler i landsorten än i Stockholm drar jag slutsatsen att estetiska analfabeter och exhibitionister är vanligare i landsorten. Inget att skämmas för. Men frågan kvarstår: varför är dessa fler i landsorten än i Stockholm (jag vet ej hur situationen är i GBG och Malmö).

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
:D finns det något fulare än killar som har byxorna på halva röver och ska visa kalsongerna. :rofl och ofta är det urfula kallingar de har på sig

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Om man väljer att visa upp sig i dessa tingestar på stan tror jag att man är estetisk analfabet eller exhibitionist.
Om man väljer att visa upp sig i dem på den rena landsbygden eller i en mindre köping då? Det är ok, va?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
jag vill ha rosa stövlar med hål i, nån som har nummret till foppa? :brynad

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
En foppatoffel är inte precis diskret. Om man väljer att visa upp sig i dessa tingestar på stan tror jag att man är estetisk analfabet eller exhibitionist.
Dessutom så har nog personen som har tofflorna på sig gjort ett aktivt val angående färgen.

"Ska jag ha chockrosa? Nej, jag tar ett par kräkgröna istället..."

jag vill ha rosa stövlar med hål i, nån som har nummret till foppa? :brynad
Du gillar det där med hålen va?
124

De har ju stövlar, det är bara att du sätter igång och borrar lite själv så är snart din önskan uppfylld. :brynad

Last edited:

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
Dessutom så har nog personen som har tofflorna på sig gjort ett aktivt val angående färgen.

"Ska jag ha chockrosa? Nej, jag tar ett par kräkgröna istället..."

Du gillar det där med hålen va?
124

De har ju stövlar, det är bara att du sätter igång och borrar lite själv så är snart din önskan uppfylld. :brynad

skrev lite dåligt.. horstövlar var tanken ::brynad

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
det kallas mode, lika som tjejerna envisas med att visa magen

sista bilden.. jo hon ser ju nice ut men äuch :gnissla

nåt som jag tycker e grymt osnyggt e dessa stuprörsjeans :näsblod
men allt nyare mode e fult..
när de kom att tjejerna skulle ha höga stövlar o stoppa byxorna innanför så avskydde jag det.. nu kan jag tycka de e snyggt på rätt brud.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
....
Men jag tror att någon som Chrille är lika estetiskt medveten i sin skenbart ovårdade stil som killen i Danderyd som ekiperar sig som en liten godsherre. Plagg och attiraljer används som markörer för att tydligt signalera tillhörighet.
......

Det där var nog en klockren jämförelse för en 10 år sen, men nu är jag bortgift, fet och fastanställd så nu bryr jag mig faktiskt lika lite som jag påstod att jag gjorde som 20-åring.

Men sen är det faktiskt inte så viktigt som vissa försöker göra det. Orkar du verkligen bry dig om det här eller har du bara skrivkramp?

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
va inte de där Foppaskorna giftiga? eller att de innehöll ett väldigt giftigt ämne?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept