Laptimer.

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
Vaer får man tag på en laptimer?? En sån är ju ett måste vid tävling antar jag!?.. :confused:

Vad använder ni för laptimer ni som kör rookie klasserna???.

MVH// jonas

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
"Vi i rookieklasserna" hehe, vi använder nog det billigaste. Vilket oftast är AIM's billigaste. Testa klicka på HPP Racing bannern till vänster här... dom har dom.

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
"Vi" i de heta A-klasserna använder oss av den extreeemt billiga varianten "ingenalls", även kallad "kanhansåkanjag" eller ibland "köringenommigsågårdettillräckligtfort" :banana
sunkan skrev:
Vaer får man tag på en laptimer?? En sån är ju ett måste vid tävling antar jag!?.. :confused:

MVH// jonas

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
sunkan skrev:

MVH// jonas

Vid själva tävlingen får du låna en av aragörena. men träning får du fixa egen eller göra som jag... :brinnerup

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
den där grejen som de sätter fast på framgaffeln är inget men behöver stå för själv med andra ord???

Laptimer är altså inget måste för att tävla? den är bara till för träning?? och den har inte något riktigt syfte vid tävling!

Last edited:

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
sunkan skrev:
den där grejen som de sätter fast på framgaffeln är inget men behöver stå för själv med andra ord???

Laptimer är altså inget måste för att tävla? den är bara till för träning?? och den har inte något riktigt syfte vid tävling!

laptimern är endast för din egen skull, däremot är transpondern som används vid tävling till för den officiella tidtagningen och är inget du behöver hålla med själv

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
ecce skrev:
Glömm inte att inhandla ett fäste bara brukar finnas på banan för en hundring eller kolla om nån här har ett att sälja...

ett fäste??? hur ser ett sådant ut då??

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
Den svarta saken på framskärmen är transponderfästet.

Bifogat

• 124_2465.JPG
    124_2465.JPG
    126.9 KB · Visningar: 125

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
sunkan skrev:
okok.. Hur får man tag i ett sådant??? Måste ju finnas nått ställe sm gör sånt??+

ingen aning faktiskt, fanns på min hoj när jag köpte den. ecce skrev att de brukar finnas på banan, annars kanske s-racing, hpp-racing och liknande har till försäljning.

Quitte

?? ERF
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Lånad Gixxer + Demoto scooter
Transponderfästen finns att köpa/hyra för 60kr i sekretariatet. Åtminstone vid en SO-deltävling.
sunkan skrev:
okok.. Hur får man tag i ett sådant??? Måste ju finnas nått ställe sm gör sånt??+

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
Quitte skrev:
Transponderfästen finns att köpa/hyra för 60kr i sekretariatet. Åtminstone vid en SO-deltävling.

jag får väl ta och ringa till LMS och kolla i fall de lånar ut sånt eller har att köpa när jag åker dit nästa gång!...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sunkan skrev:
jag får väl ta och ringa till LMS och kolla i fall de lånar ut sånt eller har att köpa när jag åker dit nästa gång!...

Tidtagningen används enbart vid tävling, ej en vanlig träningsdag, eftersom den kostar multum och transponders hyrs in.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring