Larm om cynisk kvinnoimport

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Spontant tycker jag det är åt helvete. Jag kan nästan se framför mig vilken typ av män det här rör sig om. Svin rent ut sagt. Det är ju faktiskt rätt cyniskt att locka hit en tjej på falska premisser för att sedan dumpa henne ett år senare efter att ha utnyttjat henne som hembiträde och sexslav.

Kan inte säga att jag är förvånad över den här larmrapporten. Man skulle kunna säga att den besannar en del av de fördomar man har runt det här. Sedan är jag mycket väl medveten om att det finns gott om undantag som bekräftar regeln.

Man kan ju nästan tycka att det borde gå att stoppa dessa männen från att "importera" fler kvinnor när de tröttnat på sin första och att det finns rapporter om utnyttjande.

http://hd.se/helsingborg/2011/05/03/larm-om-cynisk-kvinnoimport-fran/

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Vad gör du uppe 4 om natten?

Så här är det. Kvinnorna hämtas och dumpas.
Ibland luras även mannen att köpa hus o grejjer i Thailand och vipps så funkar inte hans nyckel en vacker dag.
Har pågått ett par decennier nu. Allting eskalerar med tiden.
Tragiskt.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jojo...

Det skrivs ingenting om att "mee looove you looongtime" upphör att gälla samma dag som kvinnorna får PUT.

Kvinnorna är ofta prostituerade redan i sina hemländer, det dom gör är bara att dom skriver på ettt längre kontrakt mot att dom ska få PUT...

Eller, dom kanske blir uppriktigt förälskade i femtioåriga lönnfeta män dom bara har sett på bild tidigare, så det kanske inte alls är för att få flytta till sverige dom gifter sig?

Det är en cynisk och sjuk hantering från alla sidor.

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Det där med kvinnoimporten är ju en sak.

Men varför är det aldrig någon som tar upp problemet med den bristande svenska kvinnoexporten?

gudrun_33548662.jpg

mona_sahlin_s_53259226.jpg

Olofsson_maud.jpg

adv08-arkelsten.jpg

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jajjamensann.
Naturligtvis är det bättre att de får stanna kvar i sitt hemland och svälta, alternativt suga 30 olika kukar om dagen.

Jag har sett massvis av exempel på tjerringimport som fungerat.
Fattig bondflicka och hopplös ungkarl som blivit en fungerande familj.

Att fantisera om att alla skall tralla runt i en mylittleponyvärld är otroligt oerfaret och naivt.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag har också sett lyckade relationer av den här typen där mannen hittat sin kärlek utomlands i fattiga länder, men det artikeln handlar om är inte den typen av situationer.

Väljer man att ta hit en kvinna från ett annat land där man ger sken av att kunna leva ett visst liv för att sedan utnyttja kvinnorna som sexslavar och vara någon from av hembiträde. Då tycker jag personligen man har förbrukat sin rätt att hitta kärleken i dessa länderna och ta hem dem hit. Att många av tjejerna drömmer om ett bättre liv kan väl vem som helst förstå. Det är väl en sådan sak männen borde tänkt på innan de bestämde att kuken måste ha sitt och att de troligtvis inte hade en chans på hemmaplan bland normala tjejer.

Av någon anledning förstod jag att diskussionen skulle gå in på det spår den gjorde. Det vill säga att kvinnorna fått vad de förtjänat. Att de kommit hit för att få uppehållstillstånd och tänkte lämna mannen efter två år och sett till att bli gravid med honom etc.

Tyvärr är det här med att utnyttja kvinnor från t ex Thailand inget nytt. Jag har fått berättat för mig om hur officerare i militären tagit hit kvinnor från Thailand som de gift sig med. När de tröttnade annonserade de ut kvinnan och sålde henne vidare till någon annan man som gillade exotiska tjejer från landet i öster. Detta var nog någon gång på 60- talet skulle jag tro med tanke på källans ålder.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag har också sett lyckade relationer av den här typen där mannen hittat sin kärlek utomlands i fattiga länder, men det artikeln handlar om är inte den typen av situationer.

Väljer man att ta hit en kvinna från ett annat land där man ger sken av att kunna leva ett visst liv för att sedan utnyttja kvinnorna som sexslavar och vara någon from av hembiträde. Då tycker jag personligen man har förbrukat sin rätt att hitta kärleken i dessa länderna och ta hem dem hit. Att många av tjejerna drömmer om ett bättre liv kan väl vem som helst förstå. Det är väl en sådan sak männen borde tänkt på innan de bestämde att kuken måste ha sitt och att de troligtvis inte hade en chans på hemmaplan bland normala tjejer.

Av någon anledning förstod jag att diskussionen skulle gå in på det spår den gjorde. Det vill säga att kvinnorna fått vad de förtjänat. Att de kommit hit för att få uppehållstillstånd och tänkte lämna mannen efter två år och sett till att bli gravid med honom etc.

Tyvärr är det här med att utnyttja kvinnor från t ex Thailand inget nytt. Jag har fått berättat för mig om hur officerare i militären tagit hit kvinnor från Thailand som de gift sig med. När de tröttnade annonserade de ut kvinnan och sålde henne vidare till någon annan man som gillade exotiska tjejer från landet i öster. Detta var nog någon gång på 60- talet skulle jag tro med tanke på källans ålder.

Din uppfattning är alltså grundad på en ensidig, vinklad rapport och toppad med hörsägen?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Din uppfattning är alltså grundad på en ensidig, vinklad rapport och toppad med hörsägen?

Hörsägen beror väl på hur nära man står personen i fråga som berättat om händelsen och hur pass stor vetskap denne har om det påstådda. Jag har ingen anledning att misstro dessa uppgifterna. Men de inträffade som sagt för över 30 år sedan.

Sedan skulle jag väl inte säga att min uppfattning grundar sig på den här specifika artikeln utan jag har på närmare håll noterat den här typen av män, för det är en viss typ av män som gör så här. Artikeln bekräftar bara de iakttagelser jag gjort. Men för all del hade jag nog inte förväntat mig medhåll.

Notera för tredje gången att jag inte drar alla relationer över en kam där mannen mött sin kärlek i t ex Thailand eller Filippinerna eller något annat land där männen ibland misstänkliggörs för sina motiv att ta hit tjejerna. Däremot tycker jag inte att det är rätt att behandla kvinnor illa oavsett var de kommer ifrån. Kommer de från andra länder är det inte så lätt att få den hjälp och stöd de behöver. Det är inte konstigt att den här typen av män letar sig till en viss typ av tjejer som de sedan lovar guld och gröna skogar. De utnyttjar en person som redan ligger ner. Att då påstå att det är kvinnan som utnyttjar mannen är befängt. Sedan finns det så klart lyckosökare som lyckas manipulera mannen att tro att kärleken är besvarad för att sedan svika honom. Motiverar det misshandel och förnedring? Nej, det gör det inte.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Hörsägen beror väl på hur nära man står personen i fråga som berättat om händelsen och hur pass stor vetskap denne har om det påstådda. Jag har ingen anledning att misstro dessa uppgifterna. Men de inträffade som sagt för över 30 år sedan.

Sedan skulle jag väl inte säga att min uppfattning grundar sig på den här specifika artikeln utan jag har på närmare håll noterat den här typen av män, för det är en viss typ av män som gör så här. Artikeln bekräftar bara de iakttagelser jag gjort. Men för all del hade jag nog inte förväntat mig medhåll.

Som vanligt är det alltid egentligen mest synd som svenska män som är någon form av helgon!
Jag har alltid undrat över de artiklar om traffiking som dyker på då och då, eller andra tjejer som utnyttjas sexuellt. Man hänger gärna ut hallickarna men aldrig att man lyfter på stenen och tar upp temat hur många svenska män som faktiskt utnyttjar tjejer på olika sätt.
Fast resultatet blir ofta just som i tråden: Rationaliseringar och undanflykter.

Så det stora felet jag tror att du gör är att tro att "den här typen av män" är så unik.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Bäst vore ju att förbjuda importkvinnor, är dom svenska männen kära så kan dom ju flytta istället.

Då slipper vi lycksökarna ur bägge läger.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Många svenska kvinnor är verkligen inte normala.

Det är verkligen inte många utav mina kompisar som är tillsammans med just en svenska. De som är det...... här väljer jag att sluta!

Mina kvinnliga svenska kompisar har oftast trassliga relationer.

Jag själv har en helsvenska tjej. Svensk i mååånga generationer bakåt. Hon är faktiskt ordentlig(fast nåt annat hade jag aldrig accepterat).
Men hennes övriga 3-5 styv- som helsystrar är inte normala anser jag. Maken till problem de beblandar sig i har jag sällan hört.

En 28-årig kompis till mig tog hem en 16-åring från Brazilien. Hon är verkligen snygg som fan men fortfarande ett barn ju.
Han får stå för ALLT och gör det säkert gladeligen.
Det verkar fungera för dem då de fortfarande efter snart 3 år är tillsammans. Men han är ju 12 i sin skalle och verkar inte bli äldre.
Hans tjej kanske kommer förstå detta snart då hon kommer mogna. O vad ska hon göra då när hon vill lämna honom?
Har hon bara lärt sig språket så kommer hon inte få några problem med att hitta en ny. Killarna svärmar runt henne, men att hitta en bra kille kan ju vara knivigt.

En Fillipinsk fd. kollega till mig blev hittagen på 80-talet av en gubbe som misshandlade henne varje dag. Det tog henne 8 år att förstå vad hon kunde göra.
Idag lever hon ett mycket bättre liv tillsammans med en annan man.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Undrar om man skulle kunna kräva obligatorisk utbildning det första året postorder-fruarna är här.

Vore lättare att hitta missförhållanden, samt att dom skulle få sina rättigheter redogjorda.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Det finns väl inga som är så hackade på som etniskt svenska medelålders män?
Nej, vi har det verkligen tufft!

Vi män är de som stjäl, våldtar, mördar, krigar, krockar i trafiken, slåss, misshandlar, är pedofiler, utnyttjar prostituerade, är fobollshuliganer m.m. och dessutom har vi högst lön, bäst jobb och mest makt. Det är helt enkelt mycket vi ska hinna med! Stackars oss!:gråta

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Nej, vi har det verkligen tufft!

Vi män är de som stjäl, våldtar, mördar, krigar, krockar i trafiken, slåss, misshandlar, är pedofiler, utnyttjar prostituerade, är fobollshuliganer m.m. och dessutom har vi högst lön, bäst jobb och mest makt. Det är helt enkelt mycket vi ska hinna med! Stackars oss!:gråta

Menar du att det är etniskt svenska medelålders män som gör detta? :confused::va

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
De tjejer som inte fick stryk som liten är helt förståndshandikappade som vuxna. Stryk ska de ha så rättar även de till sig.

Skönt att det snart närmar sig fredag så man kan pryla kärringen riktigt ordentligt så hon vet hut. :hihi

Menar du att det är etniskt svenska medelålders män som gör detta? :confused::va

Ja. Muhammed är numera etnisk svensk också.....

Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Det står väl män???
Män som samlingbegrepp för alla som har ett manligt könsorgan.
Att sedan etiska svenska män är de som tycker mest synd om sig är specifikt för den gruppen. Missförstådda, oskyldiga, utsötta och allmänt motarbetade...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år