Larm om cynisk kvinnoimport

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag pratar inte om "klar skillnad" som i den skillnad som rådde hemma hos mina päron utan om den inte lika tydliga skillnad som återstår trots att väldigt många intalar sig att de delar lika just med argumentation som att de sköter om bilen och bär tunga matkassar.

Själv erkänner jag givetvis inte för henne att jag insett skillnaden i insats här hemma utan jag argumenterar hårt för att jag gör minst lika mycket och att det bara är hon som inte ser allt viktigt som jag gör, typ byter högtalare i bilen, formaterar strulande datorer och skruvar fast lösa gångjärn på dörrarna hemma...

Så visa förihelvete inte denna tråd för henne för bara för att jag är medveten om att det finns skillnader i insats är jag inte särskillt angelägen om att täppa till denna sista lucka utan jag dövar samvetet med att jag pröjsar mer.

Jag lever alltså inte som jag lär, tvärtom men jag förnekar heller inte bristen på karaktär hos mig själv.

Kollar jag i mitt spaggetiarmsumgänge så är skillnaden liten men då umgås jag med väldigt jämställda par men även där syns skillnaden om än relativt liten.

Tittar jag utanför velourgänget och går så långt som utanför huset och tittar på mina grannar, där de flesta är i min ålder, så är däremot skillnaderna redan betydligt större.

Och för att återkoppla till trådstarten så kan man väl lätt erkänna att de två hushållen med thailändskor så är skillnaderna väldigt stora trots att de är allt annat än "importerade" utan snarare präglade av sin bakgrund och kultur där det är kvinnan som sköter hemmet...

Hur står du ut med dig själv? Mansslem! (Eh).

En del av problematiken ligger väl i om man lyckas enas om en ok lägsta och högsta nivå av ordning. Finns ju de som aldrig är nöjda och måste kunna spegla sig i diskbänken, när som på dygnet! (Något annat än rostfritt är uteslutet av bakteriologiska orsaker). Min morbror kan inte sätta sig och äta om han inte diskat undan allt efter beredningen, (hilfe). Lätt till att den ena parten går och stör sig på saker medan den andre/andra är tillfreds. Tror det är ett återkommande scenario. Eftersom det nu oftast är männen som får kritiken... Hon springer och städar undan innan den hygieniska standarden nått en nivå där han tycker det kräver en insats. Detta ger även den indignerade kvinnan en chans att drapera sig i den komfortabla offerkåpan edan skuldkänslorna förväntas skapa incitament för åtgärd utav den nu kuvade mannen, eller nåt..

(Det omvända förekommer men kanske inte i samma utsträckning).

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Hur står du ut med dig själv? Mansslem! (Eh).

En del av problematiken ligger väl i om man lyckas enas om en ok lägsta och högsta nivå av ordning. ..... Hon springer och städar undan innan den hygieniska standarden nått en nivå där han tycker det kräver en insats. Detta ger även den indignerade kvinnan en chans att drapera sig i den komfortabla offerkåpan..

Varför tillmälen i bästa Valmersanda?!:va

Resten av ditt inlägg håller jag ju med om till fullo. :krama Hade jag gått på den typen av martyrbeteende eller låtit det påverka mig hade jag möjligen tagit åt mig av ditt rätt menlösa påhopp.

Jag är likgiltig de gånger hennes tvångstankar får in henne i någon städmani eller disknoja och skulle aldrig räkna med det i någon form av "jämställdhetsjämförelse" lika lite som jag räknar med "rea-på-trendigt-tyg-syjunta", även om det lömska lilla livet ibland försöker spela ut just martyrkortet och inkludera detta i "allt hon minsan gör här hemma"

Dock så tredubblas tiden naturligtvis på allt kvalificerat arbete, typ däckbyten, kanalsökning osv.

Ah, nu fattar jag varför grabbarna garvar åt mig. Jag hade helt enkelt inte tagit med den multipeln i beräkningen.
Nu djävlar skall det bli ordning på torpet igen!

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Varför tillmälen i bästa Valmersanda?!:va

Resten av ditt inlägg håller jag ju med om till fullo. :krama Hade jag gått på den typen av martyrbeteende eller låtit det påverka mig hade jag möjligen tagit åt mig av ditt rätt menlösa påhopp.

Jag är likgiltig de gånger hennes tvångstankar får in henne i någon städmani eller disknoja och skulle aldrig räkna med det i någon form av "jämställdhetsjämförelse" lika lite som jag räknar med "rea-på-trendigt-tyg-syjunta", även om det lömska lilla livet ibland försöker spela ut just martyrkortet och inkludera detta i "allt hon minsan gör här hemma"

Är det på modet att missförstå och/eller övertolka allt jag skriver? Funderade på om jag skulle behöva sätta dit en färgglad huvudfoting men tänkte att du stod över slikt, sorry. Det var ju på skoj ju! :fatta

Hon verkar lurig, var på din vakt. Det är krig och då är allt tillåtet. Fixa 'na!!

"Du har väl inte en enda gång ställt lite ljus och/eller blommor på bordet så det blir hemtrevligt".

"Nä, jag brukar undra varför det står grönsaker och skit framme. Plocka undan efter sig, basta! För övrigt är det själva definitionen av kapitalförstöring i hushållsekonomin".

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Är det på modet att missförstå och/eller övertolka allt jag skriver? Funderade på om jag skulle behöva sätta dit en färgglad huvudfoting men tänkte att du stod över slikt, sorry. Det var ju på skoj ju! :fatta

Hon verkar lurig, var på din vakt. Det är krig och då är allt tillåtet. Fixa 'na!!

"Du har väl inte en enda gång ställt lite ljus och/eller blommor på bordet så det blir hemtrevligt".

"Nä, jag brukar undra varför det står grönsaker och skit framme. Plocka undan efter sig, basta! För övrigt är det själva definitionen av kapitalförstöring i hushållsekonomin".

Du brukar ju vara Värmlandsbitter när fruar å sambos(eller iaf ex-versionen) kommer på tapeten så jag trodde mest det var ett uttryck för det även denna gång.

Men visst fan är de lömska men såhär en massa år senare har jag lärt mig alla hennes trix och knep. Som sagt, jag lever inte som jag lär men jag kan å andra sidan stå för min "bristande karaktär".

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Du brukar ju vara Värmlandsbitter när fruar å sambos(eller iaf ex-versionen) kommer på tapeten så jag trodde mest det var ett uttryck för det även denna gång.

Men visst fan är de lömska men såhär en massa år senare har jag lärt mig alla hennes trix och knep. Som sagt, jag lever inte som jag lär men jag kan å andra sidan stå för min "bristande karaktär".

Nej, jag är för förhållanden. Jag tycker dock att det är oerhört problematiskt.

När det sen spricker blir det absurdt på riktigt. Det är ju en tragisk ingrediens även för trådämnet men man får nog ta sig an det ur en lite annan vinkel.

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
Fast min bild av genustänk är ju just att man INTE tvingar på barn eller förhindrar dem från att leka med vissa leksaker...
Med en snabb googling hittar jag beskrivningar av verksamheter på två genusdagis. På det ena plockar personalen bort leksaksbilar för att pojkarna lekte för mycket med dem. På ett annat har man köpt in fler flickleksaker samtidigt som personalen arbetar för att avkoda allt material och ge det samma status.

Jag vet inte hur du ser det, men för mig skulle det kunna utgöra själva definitionen av hur man tvingar på barn vissa leksaker och förhindrar dem att leka med andra leksaker.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

#1: Skaffa tant som håller med.
#2: Gör inget förhastat.
http://www.youtube.com/watch?v=HiPDkfH9ubQ&feature=related

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...