Laser / Vattenskärare

Xphase

www.xphase.se
Gick med
6 Oct 2011
Någon i GBG regionen som har möjlighet att hjälpa mig med lite plåtar (alu) som behöver skäras ut?

det är inte en fräs du söker när det gäller alu?:)

jag jobbar ju inte inom verkstadsbranschen, men om man ska skära till en plåt oavsett material så fräser man väl inte plåten?:va
Tjockt material (30 - 100mm)= vattenskärning / plasma / gas. (vatten är väl extra bra pga ingen värmeutveckling i materialet)
Tunnare material (upp till 20-25mm) o snabbare "skärtid" = laser
Får TS inget svar här, så googla plåtearbetning gbg, eller lägg en fråga via Docu group - first index. (fungerar typ som servicefinder fast för just legoarbeten)

Det handlar om 4-5mm plåt så nej inte fräsning, sånt sysslar jag med själv...
Tänkte bara kolla om det var någon härinne som sysslade med det och har möjlighet att hjälpa mig, annars löser jag det på annat håll... :)

Bra att du tar upp det, har likadana behov även om jag hade behövt få lite rostfritt skuret också.

Prata med Bågenfelt & Hellström om du inte hittar någon, tror dom kan göra det för en påse bullar.:tummenupp

Last edited:
Vem i ärlighetens namn bryter och ställer om en producerande maskin för att skära plåtar för bullar ?

Har du någon fil med skärdata i rätt format så kan du kanske få någon att sticka i mellan med jobbet om dom har lugnt,maila runt filen och fråga vad det skulle kosta.
Annars får du nog känna någon rätt väl om det skall ske för bullar.

Ferro mekano är också rätt stora på vattenskärning , även Mecotec har en maskin om den ingick i firman dom köpte.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick