Laser X-treme Helsystem Er-6n

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Såld
Laser X-treme slipon Er-6n

Har ju funderat på att byta pipa på lilla er-6an, hittade då igår detta trevliga system: http://www.blocket.se/vi/20698531.htm?ca=2_s som jag antar är ett helsystem eller är det bara pipor det också?

Vad är isf skillnaden mellan ett helsystem och vanligt slipon? Går hojen annorlunda eller, behöver inte ändra någonting hoppas jag.

Hur ska man lättast få upp skiten till Umeå i så fall?

Last edited:

cha0s

Total galning?
Gick med
22 Oct 2003
Hoj
R6 med lila kåpor
Jag tror att det där är ett slip-on eftersom det är det enda jag hittar till ER6:an på lasers hemsida. Här finns lite info.

Skillnaden mellan helsystem och slip-on är att ett helsystem ger någon mer hästkraft, men det är förstås om man ställer in allt annat rätt.

Lättaste sättet att frakta upp det är nog med bussgods.

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Såld
jag har ingen möjlighet att "ställa in" någonting tror jag, för det krävs väl bänkning eller PC3 osv... vilket jag inte har. För övrigt så finns det Helsystem från laser för det har jag sett någonstans men orkar inte leta upp vars, även om det inte är det så är det lockande, borde gå att pruta en del då det bara i dagsläget ligger på ca 460 pund nytt incl VAT. Antingen det eller så försöker jag få tag på ett BEG Leo vince eller liknande.

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Såld
okej, det är INTE ett helsystem :/ Jag bjöd 3200, får se vad han säger.

Järven

Loch Ness
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
GSX-R 1100-92(såld) Yamaha FZ1-S
3200 för ett slip-on. Är det bara jag som tycker det är mycket om det är bagagnat? 8000 för ett nytt?

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Såld
mitt bud på 3200 godkändes och vi skall dela på frakten, väntar bara på lite bilder så jag kan se skicket någolunda. 3200 känns helt okej, mkt billigare kommer jag inte undan tror jag. någon som har erfaranheter av laser x-treme?

-Freddy-

Guest
3200 för ett slip-on. Är det bara jag som tycker det är mycket om det är bagagnat? 8000 för ett nytt?

I förhållande till nypris så känns det inte mycket, men 8papp är mer än 10% av nypriset på en kåplös ER6a utan ABS.

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Såld
ja det är ett hutlöst dyrt system :D
Men jag köper det faktiskt hellre ett beggat Laser X-treme för 3200 än ett nytt exempelvis Leo Vince för några hundra mer. Har fått bilder på det och det ser knappt använt ut. Enligt säljaren så har han haft det liggandes eftersom när han sålde hojen så la han på orginalsystemet. jaja, jag är nöjd :) Hoppas bara det brummar skönt :) Sen är det faan så snyggt också

graniskungen

www.umcc.nu
Gick med
9 Jan 2004
Hoj
Rgv250-89 såld,xj600-92såld,fzs600-03inlöst, suzuki gsf 650-09 såld MT-09
Såg riktigt bra ut borde blir bra ljud

David.E

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
Kahn: Inte var det så att du brumma iväg från Umeå univeritet lite drygt 10:00 idag? I vilket fall så vare svårt att fokusera studier efter det :)
// David

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Såld
jo det var jag, men du ska veta att jag då åkte för att hämta det här systemet var alltså tråkiga orginal på då. :D Så om du lyssnar imorgon vid 09.00 när jag drar till skolan få får du höra x antal decibel mer :D
HAHA

För övrigt, orginalsystemet ser ju helt okej ut om man kollar på hojen från sidan, men när man plockade loss det så ville man bara skratta, helvete så fult!

David.E

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
hehe aa okej, men jag är så hojkåt nu så håller på att bli galen! Var ute idag på TwoWheels och gned lite på nya R1, jobbigt!

Men har hittat en Gsxr 1000 k1 som jag tänkte ringa på, hoppas den lever upp till mina förväntingar :)

aa såg det på en XJ6 på TwoWheels, förstår inte riktigt designen med att trycka ihop avgassystemet till en låda. Men hur vart det då? hur bra låter den? :)

Får man fråga vad du läser för något?

// David

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Såld
Läser nu Statsvetenskap A men börjar Socionomprogrammet till hösten.
Hur det låter? Ljuvligt, nästan så att jag ska byta ut sportinsatserna som satt i och stoppa in "legal" insatserna som också följer med. Du får la lyssna efter mig på universitetet :D

Norqen

Oslagbar
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
R1 -98
Hmm konstigt att jag inte "hört" eller sett er =) Var på universitetet håller ni hus?

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Hoj
Såld
Samhuset, men jag brukar parka utanför MIT nu för vi håller till i UB rätt mkt på detta moment.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA