Laservarnare

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
wheelieman skrev:
Min kollega åkte dit på "innehav" på den här varianten, han fick dagsböter som slutade på en summa av ....har i alla fall för mig att det var under 2000:-

Men som jag såg i ett tidigare inlägg här i tråden så får inte utrustningen vara tillverkad FÖR att just störa polisens laserstråle, däremot kan man köpa utrustningen och bygga själv tillsammans med en mottagaren som man kan styra.....öhhhh....ja, vad man nu känner för att styra.

Redan där är ju luckan i lagen uppenbar..eller.. :va

Funderade på om man skulle kunna montera själva dioderna innanför själva lyktglaset, vet ej om detta skulle fungera eftersom just laserstrålen är så pass precis.


Självklart! Det är ju autoöppningen på garaget hemma. En modulerad laserstråle som sveper framför dörren. När "min" öppnare som sitter på hojen ser den så skickar den tillbaka en kodad signal som gör att dörren bara öppnas för mig. Säkert och fint, man behöver inte fibbla med en extra knapp eller gräva i stället efter en liten dosa eller så :tummenupp :tummenupp

*host* :hihi
 

Faizty

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Täby
Hoj
929 Bläjd
halmstads_kung skrev:
Hur fungerar allt det här när man använder helljus på hojen...stod något tidigare....
Stör helljuset ut lasern....

Var med och sköt laser under en utb inom polisen...fan va kul de va å se folks miner när militärpolisen stod å sköt...hehe...OBS! Vi stannade ingen...

undrar också? liggande förare plus heljus = inget mätresultat? så det man ska ducka o blända på för snuten alltså? förutsatt att man inte redan ligger dikt an mot tanken :D
 

USA

A Swede in the states!
Gick med
22 Jan 2006
Ort
Hudson, Ohio
Hoj
Yamaha R1 - Raven & Harley Road King Classic
valentine1

Check out valentine1.com.

Best in test year over year. I own three of them and they work perfect. Never got a ticket for radar but for laser once. Normaly the cops shot you twice to make sure they have a good reading, just hit the breaks when the radar alarm goes off and you are normaly okay. (except that one time,,,,)

cost over here is $400.00.

USA
 

adrazar

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Vänersborg
Hoj
GSX-R 750
Furstenhoff :

Du skrev tidigt i tråden om att den är lätt att gömma (eller så läste jag helt fel).

Hur fan funkar apparaturen om man gömmer den bakom kåpor? Eller hur menade du? Man vill ju givetvis inte att gubbarna blå-röd ska hitta den om de stoppar en...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top