Lasta motorcykel

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Hur gör ni för att få upp järnhästen i bilen? Använder ni vinsch eller kör ni upp den eller bara med handkraft? Tycker det är ett jädra gissel att få upp den i bilen. Är väl en träningssak antar jag. Nån som har några bra lösningar och tips hur man lastar och lastar av smidigt på en man?

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Rullar upp och spänner med två band! Blir det för tungt så kan du ju ta hjälp av motorn...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Exakt som Oscar säger. Sarta motorn och i med ettan och gå brevid när du kör upp för rampen. Inga problem.

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Jag har försökt att rulla upp den men det blir jävligt tungt. Rampen som jag har är kanske i brantaste laget. Man får väl öva antar jag. Sen har jag märkt att det är lite teknik att ensam få upp den på depåstödet speciellt om man glömt stödet utanför bilen :huvet

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Se till att ha en så lång ramp som möjligt. Den ska ju ändå bara ligga platt bredvid hojen så att spara på längden är ju bara problem. Vad har du för bil?? Med lite träning så slänger man lätt upp en gixxer i en van iaf...

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Oj då den där hade aldrig funkat för mig problem ett jag är för kort och bilen för hög för att stå på marken när jag kör upp den.
Min bil är nog för hög för jag tycker min ramp är brant och den är 40 cm längre än den på bilden
Sen låg jag i 40 timmar och svetsade slipade och sågade för att bygga min.
Antar att bilen är lite för hög

Bifogat

• ramp.JPG
    ramp.JPG
    52.7 KB · Visningar: 102

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
marcus nilsson skrev:
Oj då den där hade aldrig funkat för mig problem ett jag är för kort och bilen för hög för att stå på marken när jag kör upp den.
Min bil är nog för hög för jag tycker min ramp är brant och den är 40 cm längre än den på bilden

Vad är det för fel på en hederlig planka!?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
marcus nilsson skrev:
...

Äsch då, du behöver bara träna lite.

Lyssna inte på Oscar, nu har han blandat Oboyen för starkt igen. En planka är skitbra tills den dagen man halkar av, missar eller det regnar. En riktig ramp hjälper till.

Är du inte skitkort så funkar det bra med en vanlig smal ramp. Kör så långt upp/in du kan, kläm koppling o broms, ta klivet upp i bilen och tadaaa.

När du sen vänjer dig så går det lätt.

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
marcus nilsson skrev:

Det där är ju hur snyggt som helst! MÅSTE bara gå bra med den! Annars är planka bra, ända tills den går av eller ramlar ner fån bilen...

Med din "motorväg" in i bilen kan du sitta på och köra upp!

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Chrille skrev:

Lyssna inte på Oscar, nu har han blandat Oboyen för starkt igen. En planka är skitbra tills den dagen man halkar av, missar eller det regnar. En riktig ramp hjälper till.

Är du inte skitkort så funkar det bra med en vanlig smal ramp. Kör så långt upp/in du kan, kläm koppling o broms, ta klivet upp i bilen och tadaaa.

Ta inte råd av en som inte kommer köra rr i år!

Om man är nervös över att halka så är det bara att spika fast takpapp, sen halkar du ingenstans!

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Ja man får krypa ner bra mycket underkåpan i så fall, annars hamnar cykeln i bilen (förmodligen i framsätet :D och jag utanför.
triple skrev:
Det där är ju hur snyggt som helst! MÅSTE bara gå bra med den! Annars är planka bra, ända tills den går av eller ramlar ner fån bilen...

Med din "motorväg" in i bilen kan du sitta på och köra upp!

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Men efterallt slit och ögonsveda så ska jag fan ta mig använda min ramp me :rofl
oscar skrev:
Ta inte råd av en som inte kommer köra rr i år!

Om man är nervös över att halka så är det bara att spika fast takpapp, sen halkar du ingenstans!

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Ja det blir tilla tt öva innan man åker iväg.
Chrille skrev:

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Du tar en planka som sitter bra på bilen, du låser fast bakbromsen på hojjen, och lägger framhjulet i början av plankan. Därefter sätter du dig i bilen, lägger i backen och kör tills hojjen ligger i bilen. Obs du kanske behöver något stöd så hojjen inte ramlar åt sidan när du backar. :yoparty

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!