Video Lastbil tar ut kurvan på Bulten

Smagatusk

Guest
Om någon av dessa lastbilar är över på fel sida i filmen så väntar jag med spänning på den delen där lastbilen kör av vägen rakt in i en högspänningsledning som välter och drar med sig samtliga stolpar till närmsta kärnkraftverk som får en gigantisk härdsmälta som äter sig igenom jorden till Kina som sedan ser detta som en krigsförklaring och startar ett Tredje Världskrig med lilla Sverige och på väg hit med sin stora arme får jordens kretslopp runt solen ur balans så att planeten slungas mot Venus och krossas till atomer.Den delen vill jag också se ... :crash

Du redigerade och tog bort alla punkter, eller?


Klart man ser att lastbilen har varit i mötande fil. Efter några gånger. Kan ha upplevts värre på plats.
 

j.l

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
sundbyberg
Hoj
2008 honda 1300sa
Hmmm,,kanske behöver bredda bulten så hojarna får plats,eller jag vet,förbjud lastbilstrafik alla soliga fina hojdagar,fan,förbjud all trafik förutom hojar,montera bommar i varje ände, med en vakt som bara släpper in hojar,,,:7peta
 

Jsmacko

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Ort
huddinge
Hoj
Mc-cykel
måste gå lite OT, men det var en fruktansvärt dålig placering på kameran.. satt hela filmen och försökte kika fram bakom plastgrejjen..
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Roligaste tråden på länge,,, men nu får ni vara lite tjysta mot TS och förstå att det där kan upplevas som väldigt jobbigt, och sen få med det på film dessutom.:hihi:hihi
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Lastbilen ligger iofs delvis på fel sida mittlinjen strax innan du möter honom men han viker som du säger
in innan ni möts, syns om man pausar filmen att lastbilen står hyfsat snett.

Det du kan göra för att förhindra liknande händelser är att ta ett annat spår och svänga lite senare
och inte gena in mot mittlinjen och han hade sett dig tidigare.
Det hade inte varit annat än jaha, han låg lite snett och så hade du fortsatt din färd på bulten
och inte tänkt mer på det. :tummenupp


Sen finns det ju andra saker i andra filmer o ta upp som 90 knyck på 70väg 1 meter från en cyklist,
omkörning trots möte där mötande bil går ut mot vägrenen och sen ett avstånd till
framförvarande fordon som innebär återkallande av körkort och så har vi 80+ på
50-väg var det jag såg iaf. så jag vet inte om du riktigt varför du klagar på en lastbil som
nästan är i ditt körfält :confused: :krama
 

AsuddenBurstOf

Icke Medlem
Gick med
4 Oct 2007
Ort
by
Hoj
1989
ZATK0.jpg
Det var väl inte den lastbilen utan den vita "lastbilen" innan, eller :va

Där vid den röda, vinglas det bara mot mittlinjen i typ 50-60.


3. montera kamera bättre...

4- fixa ljudet / micken

/J
 

håkanbråkan

Ny medlem
Gick med
27 May 2006
Ort
Kungälv
Hoj
2006, Suzuki GSR
Jag brukar high-fiva bilarnas bakspeglar när de slickar mitten sådär. :crash

Sånt har jag funderat på att göra, men jag har fegar ut för att jag är rädd att skada handen... vad använder du för handskar? Finns det någon EU-fist-2012-klassning på dom? (det senaste var bara skämt)
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Om du tar ut svängen med din hoj när du är ute och åker, kör du inte in på ditt körfält när du ser att du får möte? vad är det för uppståndelse om en annan trafikant gör precis samma sak? =/ Förstår inte alls..
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Jag tror han ville visa att hans koppling rasat, för det var det värsta oljud jag hört. Hur kan man åka omkring med sånt oväsen?
 

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Ort
Igelstorp
Hoj
Ducati Monster m900
äre konstigt att sporthojsprestanda tar slut när det läggs ut sånna här totallt meningslösa trådar som bara tar plats.

va fan har TS panik över , han måtte va skitnödig
 

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Förstår inte, han är på rätt sida? han kör inte över mitt linjen dock precis intill... Tog det 5 år för att få detta skitet uppladdat? slösade 1minut av mitt liv..
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Jag måste instämma med TS lite, inte så att jag startar en egen tråd om det kanske men ibland när man möter stora fordon så känns det ju som en fet ladugårdsvägg som kommer emot en.. Kör man lite blicklåsning på det så blir det ju en jävla känsla som inte går att förmedla på film.. Jag fick lite samma känsla av att det var nära när jag mötte en beemer i en av dom tajtaste och även mest skymda böjarna på bulten.. Men sen när jag kollade på filmen så var det ju inte så speciellt.. http://www.youtube.com/watch?list=U...v=Uc-qBgdPJN8&feature=player_detailpage#t=38s :confused::va:dummer
 

Kneedrag

Guest
Jag måste instämma med TS lite, inte så att jag startar en egen tråd om det kanske men ibland när man möter stora fordon så känns det ju som en fet ladugårdsvägg som kommer emot en.. Kör man lite blicklåsning på det så blir det ju en jävla känsla som inte går att förmedla på film.. Jag fick lite samma känsla av att det var nära när jag mötte en beemer i en av dom tajtaste och även mest skymda böjarna på bulten.. Men sen när jag kollade på filmen så var det ju inte så speciellt.. http://www.youtube.com/watch?list=U...v=Uc-qBgdPJN8&feature=player_detailpage#t=38s :confused::va:dummer

På tal om kastvindar är fasiken inget skoj när man är nära tradare.
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
Om nu TS och andra sportfånshojsåkare (för ni är fan inte förare iaf) blir rädda för det där så kan jag lugnt ge ett tips: Sluta åk hoj eller lär er KÖRA hoj!!!
Kör inte över er förmåga i trafiken.
Det finns andra fordon, människor och ÄVEN djur på vägbanan så anpassa farten.
Lär dig hantera fordonet DU kör så du kan undvika hamna i mer problem när ett problem uppstår.
Och sluta gnäll på andra när du själv INTE klarar av att följa lagen.

Eller kör som fan o hoppas på det bästa men gnäll inte på fjollhoj efter det...

Kör själv 24 meters och ser hur dåligt folk kör allt från att gå på vägen upp till andra lastbilar men så är det. Man måste tänka åt andra i trafiken.
Har själv mött en polsk långtradare hälfte in på min vägbana när jag körde 24 m med 60 ton, man måste vara beredd på det!!

Ang filmen så var det där ytterst larvigt att ta upp då lastbilarna VAR PÅ SIN SIDA vid mötet!!!!!!!!!!!!!!

Så till TS: Ställ hojen hemma tills du lär dig hantera hojen och dina trafikkunskaper bättre för din egen skull...


.../Yoshi
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top