Lazer daytona maya

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Böhmerland 600
Det där var billigt!
Kör andra säsongen med min Maya. Fodret har töjt sig rätt mkt i hjälmen, vilket ökat vägljudet markant. Satt perfekt slimmad från början.
Annars är det väl kanske att ventilationen är lite i underkant. Kör man med pinnlock spelar det mindre roll, men byter du ut mot ett visir utan så vill det gärna imma igen om man inte håller bra tempo.

Humper

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2009
Hoj
R6 '99 blåvit, Tunturi SS
Okej tack, har lite dåligt med tid att testa eftersom jag jobbar och n'r jag inte gör de så
hinner jag inte fara via sverige. Har du provat Shoei XR-1100? Passar den ditt huvud :)?

Känns som ett väldigt bra val då hojen, körkorten, utrustning, m.m. blir dryga 70.000.
Så där man kan dra in utan att förlora på det är de väl bra (y)

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Böhmerland 600
Okej tack, har lite dåligt med tid att testa eftersom jag jobbar och n'r jag inte gör de så
hinner jag inte fara via sverige. Har du provat Shoei XR-1100? Passar den ditt huvud :)?

Känns som ett väldigt bra val då hojen, körkorten, utrustning, m.m. blir dryga 70.000.
Så där man kan dra in utan att förlora på det är de väl bra (y)

Nu minns jag inte om det var XR-1000 eller XR-1100 som jag testat. Men de Shoeihjälmar jag har provat har suttit rätt bra på mig. Dock tyckte jag att Lazern satt lite bättre.
Tipset är dock att prova innan du köper. I högre hastigheter och när man väl går i backen så vill man gärna att hjälmen sitter som den ska:)

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Min erfarenhet är att Shoei och Lazer är ganska lika i passformen, de är de enda hjälmarna som sitter bra på mig iaf.

Arai t ex går bara inte.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...