LC4 640 avgasknallar, normalt?

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Mitt doma ljuvluftade lite, då smällde det som faaaan. Fick tips om att täta med glassilikon å det gjorde susen, dock bränns det bort på en 100 150mil, min hoj poffade mera efter jag fått den finfint injusterad i bänken, men det skiter jag i för den blev mycket rappare på låga varv.

Förut när jag justerar ut skruven (så den gick fetare) så kunde den tveka eller gurgla när man brappade på hastigt.

Nu bara vrålar den till å smäller som faaaaaaaaaaaaan, men det skiter jag i för den går som en kanon!!!!

Prova å täta innan du fipplar med förknasaren.
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Tom Byron skrev:
Mitt doma ljuvluftade lite, då smällde det som faaaan. Fick tips om att täta med glassilikon å det gjorde susen, dock bränns det bort på en 100 150mil, min hoj poffade mera efter jag fått den finfint injusterad i bänken, men det skiter jag i för den blev mycket rappare på låga varv.

Förut när jag justerar ut skruven (så den gick fetare) så kunde den tveka eller gurgla när man brappade på hastigt.

Nu bara vrålar den till å smäller som faaaaaaaaaaaaan, men det skiter jag i för den går som en kanon!!!!

Prova å täta innan du fipplar med förknasaren.

Eyy!

Kan det vara det som är problemet på min klx? Den rå-tvekar när man drar i gasen fort som fasen... ;)

Kan det ligga i att luftskruven ger för fet blandning?

Om jag ligger på tomgång och drar på så fort det går dör hon för mig, inte brytt mig så mycket men det är ganska irriterande att inte kunna ge fullgas utan att först mata upp tomgången lite försiktigt....


Borde kanske vara ett personligt pm, men whatthefuck någon annan kanske håller på dyrbar information till mig.. =)



/Zana
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
När jag hände på pipor på min duke så tvärdog den när man rörde på gasen, då gick den för tunt...... nu när 625an gick för fett så hostade den till, tvekade å sedan dog............

Hellre att det smäller å motorn går som ett skott än att den är tyst å bluddrig.

Man ska ju ändå gasa, inte åka å lyssna på smällar. :D
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Tom Byron skrev:
När jag hände på pipor på min duke så tvärdog den när man rörde på gasen, då gick den för tunt...... nu när 625an gick för fett så hostade den till, tvekade å sedan dog............

Hellre att det smäller å motorn går som ett skott än att den är tyst å bluddrig.

Man ska ju ändå gasa, inte åka å lyssna på smällar. :D

Det du försökte säga var??

a. Den går för snålt
b. Den går för fett

c. Du vet inte, och eftersom det inte är din hoj bryr du dig inte...? =)


Men kan man genom att skruva på luftskruven bota min klx? Eller gäller det att fixa större munstycken inuti fuggen som gäller eller??


MVH!!!
/Zana
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Jag e ingen xpert :(

Jag "trodde" min hoj gick bra, sedan när vi bänkade den fick jag hyggligt med smisk för den gick tokfet.

Prova å skruva ut skruven ett halvt varv å se om det blir någon skillnad,

Eller in.....

Svar C ligger nära till hands....... men du lär ju prova själv. Jag har ingen annnnnnnning :fakta
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Zana skrev:
Det du försökte säga var??

a. Den går för snålt
b. Den går för fett

c. Du vet inte, och eftersom det inte är din hoj bryr du dig inte...? =)


Men kan man genom att skruva på luftskruven bota min klx? Eller gäller det att fixa större munstycken inuti fuggen som gäller eller??


MVH!!!
/Zana

Jag har haft samma problem med min hoj, vid fullt gas pådrag från noll så bara tvärdog den i princip. Det försvann med en del pillande på lågfart's skruven. Jag är inte helt hundra om jag gav den mer eller mindre soppa, men jag tror det va mer. Skruva in den fullt och räkna varven (så du vet hur den stod), sen är det bara att testa sig fram.
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Tom Byron skrev:
Jag e ingen xpert :(

Jag "trodde" min hoj gick bra, sedan när vi bänkade den fick jag hyggligt med smisk för den gick tokfet.

Prova å skruva ut skruven ett halvt varv å se om det blir någon skillnad,

Eller in.....

Svar C ligger nära till hands....... men du lär ju prova själv. Jag har ingen annnnnnnning :fakta

Hehe, visste väl det... ;-p


Jag har haft samma problem med min hoj, vid fullt gas pådrag från noll så bara tvärdog den i princip. Det försvann med en del pillande på lågfart's skruven. Jag är inte helt hundra om jag gav den mer eller mindre soppa, men jag tror det va mer. Skruva in den fullt och räkna varven (så du vet hur den stod), sen är det bara att testa sig fram.

Lågfartsskruven? Inte samma som skruven på undersidan av "utblåset", utan någonting som sitter innuti fanskapet eller hur... Jag har en TM40 om någon undrar...

Ingen som har sprängskiss över mikunitm40? Eller som kan guida mig rätt i djungeln som ofta råder nere i flottörhuset på en förgasarjävel... :skrämd


/ZZ
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Zana skrev:
Hehe, visste väl det... ;-p



Lågfartsskruven? Inte samma som skruven på undersidan av "utblåset", utan någonting som sitter innuti fanskapet eller hur... Jag har en TM40 om någon undrar...

Ingen som har sprängskiss över mikunitm40? Eller som kan guida mig rätt i djungeln som ofta råder nere i flottörhuset på en förgasarjävel... :skrämd


/ZZ

Nä fan, inte innuti. Jag har en Dell Otrho (eller hur fan det stavas?), där går det inte ta fel. Finns bara den och tomgångsskuv. Vet inget om TM. Har du inte en instruktions bok? Där borde stå vilken det är och ev. fabriksinställning.
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
PMa TomK eller någe han har hängt på en TM på sin duke........ eller 620........... han borde veta.

Å har säkert en hel del att tillägga :D
 

glib

Wannabe member...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg 650 -04 *Såld*
Sådärja, efter otaliga varv fram o tebax + 2 röda svedda knogar var knallarna borta, bara ett gött muller kvar. Justeringen av blandningsskruven gjorde susen! Tack alla för er hjälp :)
 

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bor lyckligt i Bomhus
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Basse skrev:
Sådärja, efter otaliga varv fram o tebax + 2 röda svedda knogar var knallarna borta, bara ett gött muller kvar. Justeringen av blandningsskruven gjorde susen! Tack alla för er hjälp :)

:tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

herriherri

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
YZF 426
Så om den bara dör när man ger tillräckligt mkt gas, gärna efter att man precis slagit av på gasen från ganska så höga varv och hojen min dör för mig så har det något med luft/bensinblandningen att göra? Om man skruvar åt lågfartrsskruven så ökar man luftblandingen? Om man öppnar så ökar man soppahalten? Är det rätt uppfattat? Hur mycket gör det om det läcker pyttelitet vid grenröret, kan det vara det som gör avgasknallarna. :confused: :confused:
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top