Jonasson skrev:Ingen som smetat på HELA plasten(sidokåpor å stänka & lamphållare etc) bak från en EXC på sin LC4? Bilder, länk? Var det knöligt?
EXC´s bakdel är ju sååå porrig
OBS Jag menar inte motardstänkan å EXC lampa/hållare nu alltså..
Jonasson skrev:Hmm vad är det som behöver spacklas, spricker inte det av alla vibrationer sen?
Rasorblade skrev:2051092Vad använder ni för munstycke när ni gjort ombestyckning!
silvr skrev:2063384Jag kör 225 munstycke... Delorto PHM 40 SD
Modifiering:
"03 motor"
"Rally kam"
"HXC slipon"
"Öppnad luftburk"
"Delorto PHM 40 SD"
Han har en helt annan förgasare så det är öht inte jämförbart.Rasorblade skrev:2063493Oj!
Hade nog tänkt mig 170 eller 172
Har du bänkat den för att få så stort huvudmunstycke ? Jag körde med 200 i Dell'Orton efter att ha bytt till helsystem och med öppnad luftburk (på 620:n). Det var då på gränsen till för fett.silvr skrev:2063384Jag kör 225 munstycke... Delorto PHM 40 SD
Hade 215 innan men gick aldeles för snålt 100% vitt tändstift....TomK skrev:2063711Har du bänkat den för att få så stort huvudmunstycke ? Jag körde med 200 i Dell'Orton efter att ha bytt till helsystem och med öppnad luftburk (på 620:n). Det var då på gränsen till för fett.
Det kan vara att du skulle behöva byta emulsionsrör och höja nålen. Huvudmunstycket ger bara exklusivt utslag på max gaspådrag - innan dess så påverkar bl.a. nål/nålmunstycke och emulsionsrörets storlek, vilket kan ge fel "signaler" när du läser av stiftet efter vanlig körning (sällan man bara ligger med fullt gaspådrag). 225 är riktigt stort, även för en Dell'Orto.silvr skrev:2064191Hade 215 innan men gick aldeles för snålt 100% vitt tändstift....
Skyst =) ska inn o rota o kolla nålmunstycket då...TomK skrev:2064439Det kan vara att du skulle behöva byta emulsionsrör och höja nålen. Huvudmunstycket ger bara exklusivt utslag på max gaspådrag - innan dess så påverkar bl.a. nål/nålmunstycke och emulsionsrörets storlek, vilket kan ge fel "signaler" när du läser av stiftet efter vanlig körning (sällan man bara ligger med fullt gaspådrag). 225 är riktigt stort, även för en Dell'Orto.
Kolla vad du har för nålmunstycke. Jag bytte till 272 för att få rätt blandning, och nålen i mittenläget.
silvr skrev:2066253Skyst =) ska inn o rota o kolla nålmunstycket då...
vad är emulsionsrörets ?
Närmsta KTM-shop. Är ett standardverktyg från KTM.silvr skrev:2076058Men vart får man tag i tändstift hylsa som passar highflow toppen är ju omöjligt måste vara tunt gods i som bara
silvr skrev:2076058Men vart får man tag i tändstift hylsa som passar highflow toppen är ju omöjligt måste vara tunt gods i som bara
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|