Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Är det någon som tittar på Le Mans 2014? Danmark 2 sänder till och från.
Skulle säga tvärtom, många kanske inte har tid över för MotoGP eller F1 eftersom det är fixerat på kl 14 i 1-2 timmar, men Le Mans har man 24 timmar på sig att se lite action. Alla kan hitta ledig tid någon gång inom 24 timmar.Kanske inte så publikvänlig med tanke på loppets längd
Stefan Johansson har sagt att du inte är en riktig racerförare förrän du har tävlat i Le Mans 24h.Som deltagare måste det vara en höjdpunkt att köra Le Mans. Ett av få klassiska långlopp som finns kvar.
Skulle säga tvärtom, många kanske inte har tid över för MotoGP eller F1 eftersom det är fixerat på kl 14 i 1-2 timmar, men Le Mans har man 24 timmar på sig att se lite action. Alla kan hitta ledig tid någon gång inom 24 timmar.
Stefan Johansson har sagt att du inte är en riktig racerförare förrän du har tävlat i Le Mans 24h.
Nu till helgen går ju nästa 24h race, på Nurburgring NordschleifeHarmon Rabb skrev:Är det någon som tittar på Le Mans 2014?
Nu till helgen går ju nästa 24h race, på Nurburgring Nordschleife
Var kan man följa det? Någon bra stream att rekommendera?
Var kan man följa det? Någon bra stream att rekommendera?
Nordslingan är mycket häftigare och svårare än La Sarthe tycker jag.
175 bilar är med i line-up:en varav 31st är GT3 (Aston Martin, Porsche, BMW, Audi, Mercedes, Mclaren, Ferrari, Nissan).
Kolla in det här varvet (natt & regn) från förra årets race.
Bland de bästa jag sett från motorsport-världen när det gäller fart, fara, omgivning, ljud, förhållanden etc
Leh Keen's Rain Dance - 24 Hours Nürburgring - /DRIVER'S EYE
Folk säger att alla 24 timmar kommer att visas här;
http://www.sport1.de/de/motorsport/vln/
Nordslingan är mycket häftigare och svårare än La Sarthe tycker jag.
175 bilar är med i line-up:en varav 31st är GT3 (Aston Martin, Porsche, BMW, Audi, Mercedes, Mclaren, Ferrari, Nissan).
Kolla in det här varvet (natt & regn) från förra årets race.
Bland de bästa jag sett från motorsport-världen när det gäller fart, fara, omgivning, ljud, förhållanden etc
Leh Keen's Rain Dance - 24 Hours Nürburgring - /DRIVER'S EYE
http://youtu.be/WAvN0EzEacU
Nissan GTR klarade sex varv + formationsvarvet. Det vill säga sju varv innan pitstop för bränslepåfyllning. Undra hur mycket bränsle en tank rymmer i bilarna. Kommentatorn sa att Nissan var fairly thirsty on fuel.
7 varv blir ju cirka 18 mil. Säg att den drar 3-6 L / mil? Är jag helt ute och cyklar då?
I så fall blir det ju 54-108 L som tanken rymmer.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|