Leda MCn avstängd är dumt?

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Hoj
Superduke 990 -07
Låter som en snubbe med stor kunskap och skall icke föraktas.
Bäst vi alla lyder hans uppmaning.

öl nån?:fyllisar

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Det var något av det dummaste jag hört på länge faktiskt...

Men, ok. Säg att växellådan är trycksmord så kan det väl vara olämpligt att rulla eller bogsera i högre farter med motorn avstängd.
Att putta den för hand i låg fart lär vara ofarligt, den tunna oljehinnan man aldrig blir av med utan att använda bräkleen bör ju vara tillräcklig för de låga hastigheter det är fråga om, såvida men inte ämnar putta hojjen 5 mil med oljetråget fyllt av ökensand eller liknande.

rn85bn

Medlem
Gick med
15 Mar 2017
Hoj
Ducati Scrambler Icon -15
Haha, verkar som att gubben på macken hade fel =)

Tack för alla svar! Anledningen till varför jag frågar är att jag vill undvika att behöva leda den med tomgång för jag drar den rätt igenom två innergårdar innan jag kommer fram till förrådet där MCn parkeras, och på området är det Förbud mot framförsel av alla fordon, även moped klass ii..:tungan

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag rullade för att det var 4 km kvar till macken när soppan tog slut! :tungan Hade jag haft 2 dl bensin i packningen hade jag valt att fylla på! :tummenupp De första 300 metrarna var dessutom uppförsbacke... :(
Min medelhastighet med semesterpackad SportHoj med 0,9 liter oanvändbar bensin i tanken var 3 km/h! :)
Det är nu mer än 10 år sedan och den rullar än i min ägo... :tummenupp

Sedan kanske det inte är lämpligt att alltid starta hojen istället för att leda den. 42 starter i färjekön t.ex. kan ge oanade följder om man inte startar med kick eller har ett 300 Ah-batteri.
Då kan man bli tvungen att leda en ickefungerande MC och det är dumt! :D
Nej, det har inte hänt mig men jag har tillbringat en del tid i färjeköer. :)

Tillbringar du tid i färjeköer? Jag kör alltid längst fram och ställer mig. Ingen gnäller och de gånger jag glömt brukar ändå personalen vinka fram mig...

Tvätta är tråkigt, köra är kul.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Tillbringar du tid i färjeköer? Jag kör alltid längst fram och ställer mig. Ingen gnäller och de gånger jag glömt brukar ändå personalen vinka fram mig...

Vid incheckningen brukar det inte fungera så, men man kan naturligtvis tränga sig förbi utan att bry sig... :Bugar

Vid en vanlig vägfärja drar man förbi kön eftersom de som lastar vill antingen ha på oss först eller sist. :tummenupp

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Ah, du menar så. Brukar iofs dra förbi så fort jag kan även vid incheckningen eftersom först på oftast gäller ändå och folk är ju vana... Har aldrig fått sura miner för det. Bara trevligt umgänge med de övriga hojåkarna som samlas längst fram.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Ah, du menar så. Brukar iofs dra förbi så fort jag kan även vid incheckningen eftersom först på oftast gäller ändå och folk är ju vana... Har aldrig fått sura miner för det. Bara trevligt umgänge med de övriga hojåkarna som samlas längst fram.

Efter incheckningen får vi ju samma kö där vi samlas ändå så jag ser ingen vinst att glida förbi innan... :krama

Annars är det bara en kö till en vägfärja i Finland som personalen blev grinig när vi gled förbi kön i den branta nedförsbacken. Att vi pratde svenska gjorde det inte bättre... :D

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS