Ledsen

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag har inte förespråkat att någon ska gå runt som värst GTAidioten och slå ner folk.

Det jag kan förstå att vissa kan reagera på är att man ska klappa säften på den som ger en skit - och det ska man. men inte förrens man får skit.
Riktigt skit alltså, men inte bajs :hihi
 

Knuffe

Ensamvarg
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Gsx-r 750 85:a
Vilka vänner? Dom enda jag har kontakt med vill inte prata med en när man är ledsen...
Har försökt hela dagen, men nope ingen av alla tre vill träffas...

Jag har brutit kontakten med alla som någonsin gjort mig illa inklusive min mor. Och nåt gammalt ex har jag ingen som jag vill med...

Jag har alltid tankarna på vägen när jag kör, vill inte krascha.
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Knuffe skrev:
Vilka vänner? Dom enda jag har kontakt med vill inte prata med en när man är ledsen...
Har försökt hela dagen, men nope ingen av alla tre vill träffas...

Jag har brutit kontakten med alla som någonsin gjort mig illa inklusive min mor. Och nåt gammalt ex har jag ingen som jag vill med...

Jag har alltid tankarna på vägen när jag kör, vill inte krascha.


Skafaf nya vänner. Vistas i nya miljöer. Gå fram till folk o bara prata med dem liksom. Fast var inte ett creep....
Ja det är svårt och inget man kan påtvinga, vänskap är ju nåt man förtjänar trots allt.

Men låt det ta tid liksom. Släng bort de kompisar som verkar mongoloider som inte vill träffa dig.

Din mamma oxå? Ja då är det surt, men alla här på SH vet ju att min mamma inte är helt 100 eller ens 99 för den delan heller så det finns fler som har det som du/har haft det. Det går att ta sig loss.

Du kan börja plugga språk - Ballt sätt o träffa brudar sägs det :tungan
 

Knuffe

Ensamvarg
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Gsx-r 750 85:a
Det hjälper inte att slå någon för det kommer alltid nån ny.

På mitt jobb så är det som så att man blir inte ledsen helt enkelt och blir man det så får man skit för det, för då är man svag och värdelös...

Jag har fått slå mig fram igenom hela livet och jag är trött på det, vill bara ha det lugnt omkring mig med ingewn som hackar på mig och en tjej som älskar mig.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
anja skrev:
skit i henne. det finns andra tjejer. och katter. skaffa katt istället!

Haha. Ja, skaffa katt! Själv skaffade jag TVÅ katter när jag blev singel för några år sedan. Sen tog det iofs inte längre än två veckor så hade jag både katter och flickvän.... (de måste således också vara grymma brudmagneter de där katterna)
 

Knuffe

Ensamvarg
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Gsx-r 750 85:a
Jo jag ska börja plugga tyska till hösten, ska bli skitkul.

Har redan rensat ut dom värsta "vännerna".

Jag har något svårt för att börja prata med folk, har ju liksom aldrig fått vara med riktigt i mitt liv... Vet inte vad jag ska säga och då står jag där och ser sammanbiten och aggresiv ut, trots att jag bara vill säga några ord så kan jag bara inte...
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Knuffe skrev:
Jo jag ska börja plugga tyska till hösten, ska bli skitkul.

Har redan rensat ut dom värsta "vännerna".

Jag har något svårt för att börja prata med folk, har ju liksom aldrig fått vara med riktigt i mitt liv... Vet inte vad jag ska säga och då står jag där och ser sammanbiten och aggresiv ut, trots att jag bara vill säga några ord så kan jag bara inte...

Ditt jobb verkar efterblivet. Berätta mer. Va fan är det för jävla skitjobb egentligen?

Bara gå fram o prata med nån vid rätt tillfälle eller nåt. Vad är det värsta som akn hända? Att en främling tycker du är ett mongo? ja men låt honom då, han känner ju inte dig..... Gå till nästa.

Jag rensade mina gamla "vänner" o skaffade en massa nya när jag var 20 21nånting. Efter det har man ju bara fått fler och fler :)
 

Knuffe

Ensamvarg
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Gsx-r 750 85:a
Jag jobbar som svarvare på ett litet skit-företag ute på vischan, har försökt komma därifrån dom senaste tre åren...

Jag vet ju att det inte händer nåt farligt men jag orkar inte förtillfället bara...
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Om du har svårt att att börja prata med folk så får du försöka skaffa dig tillfällen där folk pratar med dig. Tex börja på någon lagsport, vad som helst, innebandy, vollyboll eller någe.

En annan sak, jag förstår att du har svårt att lita på folk om du blivit mobbad och liknande, men jag måste säga det att det är ett skit o vara tillsammans med någon som inte litar på en. Man har överseende med det när man är nykär, men sen när vardagen kommer så tröttnar man till slut. Man mår dåligt av det, att hela tiden veta att ens kille inte litar på en, att han tror att man ska gå ut o vara otrogen eller liknande. Det tär rejält på en.

Försök nu bara glömma henne och håll ögonen öppna, finns säkert en go tjej där ute för dig!
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
lilltryne skrev:
Försök nu bara glömma henne och håll ögonen öppna, finns säkert en go tjej där ute för dig!

Tänk om det tar 10 år för honom att träffa denna tjejen. Fan va jobbigt livet kan vara ibland.
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Är du ute efter nya vänner och kontakter så får du helt enkelt börja aktivera dig.
har du några intressen som du aldrig riktigt tagit tag i?

fotografera? - massa brudar =)
Dansa - kanske inte folkdans (eller varför inte) men salsa, bugg, street osv. Där är det alltid brist på killar och där ingår de en hel del fysisk kontakt oxå. Helt klart den bästa aktiviteten. :tuttar
Gymma - kanske inte lättraggat som ovan.
osv, osv.

kika på vad studiefrämjandet har för kurser. Dom har massa saker/kurser att erbjuda för en rimlig slant med dollar.

Att nåt av ovanstående ska vara pinsamt är ju helt oc hållet upp till dig. Dom anda på danskursen kommer ju iaf inte tycka att de är löjligt. :)

sov så gott!
 

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Knuffe skrev:
En katt har jag redan, en underbar sak som är oerhört gosig och mysig :)
Synd bara att jag fick den genom exet, den var hennes farmors och den påminner mig bara om henne. Men jag vägrar att släppa honom.

Jamen dåså! Har du katt så ordnar allt sig, tids nog. Och det är inte synd att du fick den efter tjejens farmor. Katten är ett fint minne, och dessutom en självständig katt. Du och katten klarar er ensamma!
 

KarlJohan

Hög fart utjämnar hinder.
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Kungälv, Oskarshamn o överallt där i mellan.
Hoj
Husaberg FE 400 *såld men kommer en likadan till hösten*
Ja fy fan. Vet hur det är. Jag brukar deppa järnet ett tag bara för o få det överstökat. Sen är det bara o se till att träffa nytt folk. Ut på stan o exponera dig! Le mot brudarna o känna sig som kungen. :tummenupp
Om man vill se till o få nya vänner så var ju lagsport en bra idé! Dessutom mår man så mkt bättre om man idrottar regelbundet. Massa goa endorfiner som kilar runt i hjärnan.
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Ah, vafan
-Det är ju Eddies på fredag!

nej, allvarligt....

Bäst är ju att hitta någon att prata med, ibland är det den man minst anar som lyssnar på en, efter ett tag går det över.
Prova gärna att utvecklas på egen hand, är ganska intressant, och sedan har man nånting att prata om med andra.
Har själv lärt känna lite nytt folk på äldre dar när jag börjat med nytt fritidsintresse och har ibland svårt att skapa nya kontakter, men med tiden lär man känna folk, även om det inte är de man först trodde man skulle lära känna eller umgås med. Sedan behöver man ju inte öppna sig fullständigt med en gång, folk har en förmåga att dra öronen åt sig då. Tyskakurs låter ju som ett bra sätt för att lära känna folk, kanske praktisera tyskakunskaperna på en hojtur till nästa sommar?
-Se möjligheterna, rätt vad det är så har du nytt jobb och en trevlig och snygg flickvän och bor på lagom pendlingsavstånd till Nürburgring!
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Pluggande är ett bra sätt att få lite ny input i i livet,man brytet gammal vanor och får träffa lite annat folk.

Har väl gjort en liknade resa som du genomgår nu får många år sedan.

Var väl runt 25 när jag och min dåvarande sambo gick isär.

Orkade inte med allt och flyttade hit till GBG ,bröt med alla vänner från den tiden och skaffade nya,hade turen att få jobb i GBG och där fanns det en kille i min ålder som jag började umgås med sen rullade det på.

Nu har jag 12 år senare har jag flera kamrater och umgås i många olika "kompisgäng" folk accepterar mig för den jag är,trots att jag ibland kan vara sur,fyrkantig och en riktig ensamnvarg.

Du verkar vara en snäll människa som vill hjälpa till så var rädd om dig så du inte blir uttömnd/mattad på det glada du har i dig för att du vill hjälpa andra.

Vi finns här om du vill skriva av dig :7peta

Edit:Behöver du någon att hjälpa dig med tyska till så hör av dig.
 
Last edited:

Knuffe

Ensamvarg
Gick med
26 Jun 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Gsx-r 750 85:a
Tack för allt för stöd :)

Jag ska ta och resa bort ett tag, ska bli skönt.

Jo jag är nog för snäll av mig, men nu ska jag börja ägna tid åt mig själv.

Att hon kan vara otrogen misstänkte jag bara i början, sen märkte jag att det var hon nog inte.

Det är andra saker som jag stört mig på, tex att hon säger en sak och sen dagen efter så gäller inte det längre... Aja lång lista.
Långa farbron: jag hör av mig ifall jag får problem med tyskan :)

Nu ska jag dra.

Vi ses på vägarna och sköt om er där ute.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top