Legitimerad Sporthojare

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Vem var och körde upp DENNA dag, tro? Jo det ska jag tala om för er. Nämligen JAG!!!!!Klara uppkörningen utan problem :p Så nu ska jag ändra min avatar text :tummenupp Överrös mig med gratulationer och allt sånt som hör till, ÅKER och käkar glass så länge :p

:squid

P.S ...Ska jag tillägga att jag är FÖRBANNAT glad också..?..D.S

Unitedcolors

Upptäcksåkare.
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Buell XB12Ss -06 & Husaberg Fe650s - Black edition -02
SimmPsi skrev:
Vem var och körde upp DENNA dag, tro? Jo det ska jag tala om för er. Nämligen JAG!!!!!Klara uppkörningen utan problem :p Så nu ska jag ändra min avatar text :tummenupp Överrös mig med gratulationer och allt sånt som hör till, ÅKER och käkar glass så länge :p
:squid
P.S ...Ska jag tillägga att jag är FÖRBANNAT glad också..?..D.S

Jo man får väll gratta men om du är arton så hoppas jag det var för mellanklass!

(Står ju att du åker 125a)

Gött bara ett kort kvar tills det blir lagligt att åka tung då.

Ut och åk du jag är hemma så det är lugnt.. hehe..

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Då får man ju gratulara!!!

:tummenupp

[moraltant]Kör sansat bara. Körkort är inte lika med att du är MotoGP förare![/moraltant]

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Grattis!!

Men enligt profilen har du ju ett par veckor kvar till 18, fick du köra upp i förväg?

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Happ får ta och dra igenom det här nu då...

Jag har fått TJATA om MC sen 16 års ålder, året där på så gav dom klartecken och jag förgrymmad raska ner till körskolan och skrev in mig. Gjorde Teorin o så var det till att leta HOJ :rolleyes: O farsan är Snål-Werner så det gick ju INTE så bra att hitta hoj till mig. Fast vi hitta ett renoveringsobjekt (Min KÄRA RG) som vi pula med och den blev besiktad och klar nu i våras (ännu en :rolleyes: ) och då tänkte jag...ÄNTLIGEN nu får jag börja köra bara att köpa ett MC-ställ :tummenupp MEEEEEEN så kom Werner fram igen...Så det blev MASSA tjat för att jag skulle få ett vettigt ställ för pengen, o farsan vinka runt med ställ från 1783 :( utan skydd m.m. Och morsan ville att jag skulle vara helpackad med skydd vilket jag också ville. Vi hade en släkting som råka ut för en mc-olycka precis efter min teori skrivning, hon bröt nacken :( och har nyligen börjat ta sina första steg, massa nervtrådar som är av m.m. Och så fick jag tillslut ett bra ställ som även farsan blev nöjd över (tillslut) :) och nu IDAG körde jag upp för 125a...Så att det blev sent är väl skitsamma jag har fått kämpa iaf. Och jag ska snart byta upp mig! :rock Till en SV650. DET kommer INTE bli lika segt, vi har börjat kika på lite hojar och sånt! :fakta

Så nu har ni hört min historia iaf :D Tack till er som grattat :tummenupp

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Silwer skrev:
varför skulle du byta avataren då menar du?
Det är ju en 125a på den redan, eller har du gjort det redan då alltså?

Inte bilden, Texten :tummenupp Stog "Väntar på uppkörning" där nyss. :)

Unitedcolors

Upptäcksåkare.
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
SimmPsi skrev:
Happ får ta och dra igenom det här nu då...

Jag har fått TJATA om MC sen 16 års ålder, året där på så gav dom klartecken och jag förgrymmad raska ner till körskolan och skrev in mig. Gjorde Teorin o så var det till att leta HOJ :rolleyes: O farsan är Snål-Werner så det gick ju INTE så bra att hitta hoj till mig. Fast vi hitta ett renoveringsobjekt (Min KÄRA RG) som vi pula med och den blev besiktad och klar nu i våras (ännu en :rolleyes: ) och då tänkte jag...ÄNTLIGEN nu får jag börja köra bara att köpa ett MC-ställ :tummenupp MEEEEEEN så kom Werner fram igen...Så det blev MASSA tjat för att jag skulle få ett vettigt ställ för pengen, o farsan vinka runt med ställ från 1783 :( utan skydd m.m. Och morsan ville att jag skulle vara helpackad med skydd vilket jag också ville. Vi hade en släkting som råka ut för en mc-olycka precis efter min teori skrivning, hon bröt nacken :( och har nyligen börjat ta sina första steg, massa nervtrådar som är av m.m. Och så fick jag tillslut ett bra ställ som även farsan blev nöjd över (tillslut) :) och nu IDAG körde jag upp för 125a...Så att det blev sent är väl skitsamma jag har fått kämpa iaf. Och jag ska snart byta upp mig! :rock Till en SV650. DET kommer INTE bli lika segt, vi har börjat kika på lite hojar och sånt! :fakta

Så nu har ni hört min historia iaf :D Tack till er som grattat :tummenupp

Ok men att du inte väntade några månader och körde upp för mellan båge då eller du kanske skall göra det snart och ville ha på sommaren? Förståligt.

Grattis ännu en gång :tummenupp

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -01,
Jag sa ju att du skulle klara det, nu ska du bara he dig på hojen och fara hit. jag får se på den haha..blir en lång bit med 125:an hahaha

Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Ett tips är att köra upp direkt på tung första augusti, det klarar du lätt vid det här laget.

Unitedcolors

Upptäcksåkare.
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
berggren_martin skrev:
Ett tips är att köra upp direkt på tung första augusti, det klarar du lätt vid det här laget.

Man måste väll köra upp för mellan när man är 18 till 21 sen över 21 går det att köra upp för tung? Om man tog kortet när man var 18 övergår det efter två år automatiskt till tung alltså 20. men tog man det när man var 20 år 11 månader och några dagar.. så får man vänta tills man är 22 år 11 månader och några dagar för att det skall gå över automatiskt.

Så var det när jag tog kort men inte när de över 30 tog det..
Kanske har ändrats igen?

Mav

Fattigast...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZR 1000
Unitedcolors skrev:
Man måste väll köra upp för mellan när man är 18 till 21 sen över 21 går det att köra upp för tung? Om man tog kortet när man var 18 övergår det efter två år automatiskt till tung alltså 20. men tog man det när man var 20 år 11 månader och några dagar.. så får man vänta tills man är 22 år 11 månader och några dagar för att det skall gå över automatiskt.

Kanske har ändrats igen?

Så var det för mig med när det begav sig. Det var dock över 5 år sedan. Fan vad arg jag va när vägverket fick för sig att blixtsnabbt bestämma att den skulle införa mellanklass kort, jag hade redan köpt min båge som var för stark... Blev till att kastrera den!

// Mav

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Tackar tackar igen :p Jo jag vet att jag kunde ha väntat med Lillingen och tagit Mellan på engång lr snart..men ville ju ha nått över sommarn. Ska byta upp mig nu snart :) Efter 2 år på mellan får man tung :tummenupp Nää nu ska jag ut och byta drivpaket på pärlan... :rolleyes: sen ska jag ut o köra!!!!! :crash

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Unitedcolors skrev:

Kanske har ändrats igen?

Haha, nej så är det inte som tur är. Dagen man fyller 21 får man köra med obegränsad effekt oavsett när man tog kortet. Men om man som mig tog kortet direkt efter att ha fyllt 18 så tjänar man ju in ett helt år.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln