Leif GW Persson

GW är min nya idol! Kom just hem från ett seminarium där han satt med i en paneldebatt om säkerhet. Han lyckades tvåla till en överåklagare och några polischefer samt att justitieministern fick sig en känga också.
Haha! Men hade han rätt då?

Att påstå att GW är bidragssnyltare tycker jag tyder på en alltför lättpåverkad stimulans av sitt egna tänkande.
Människan har jobbat inom polisen i åratal och flera högt uppsatta poliser kan säkerligen diskutera sig varm om hur mycket han har betytt för vår svenska poliskår genom sina arbeten.
Men som vanligt så finns det alltid två sidor av det hela, jag står inte på samma sida som gammelgubbarna här i tråden. Ni kanske har mer erfarenhet än vad en pojkspoling som en annan men vettefan om ni har rätt.
Hur som helst, Bonny kommer säkert in här och förklarar hur det ligger till och då vet vi hur vi ska ställning till det hela. Eller Valmers kanske kan ge en förklaring till det hela, hur som helst så har de ju mer rätt än vad en välbetald professor har. För betalt har han, knappast bidrag.

Dessutom, är det någon som vet i vilket ämbete han ställde upp i dessa intervjuer? Kan ju vara så att han gjorde det som yrkesman för den svenska poliskåren, då har han redan fått betalt för det genom sin lön. Nu tror jag inte att den fan är så korkad så att han inte tar ut det som konsult, allt annat vore löjligt.
Kan man tjäna pengar så gör man det, enda nackdelen är att man inte får göra det i Sverige utan att lekmännen blir avundsjuka och börjar grina, även om det handlar om legala sätt.

Om vi nu ska vara lite kritiska så finns det många som får lön från mer än ett ställe. Att han skriver böcker m.m och lever på har ju inte med saken att göra. Han precis som alla andra får betala skatt på sin inkomst.

Personligen så både gillar och hatar jag honom :)

Men det var ju fint sagt!
Vad sa du egentligen! :rofl

Och återigen: Tycker DU att han ska ha 69-tuuuuusen SKATTE_kronor för INGENTING?

Ok om han TJÄNAR 69 papp på nåt skit folk VILL betala för. Nån produkt, bok, tal, eller ejest. Det är folks ensak att göra en sån mupp rik. FIne by me.
Men som jag sa: SKATTE-pengar.
För INGENTING. Nada. Niente. Noll. Zero. Null.

Ingen sund skattebetalare kan förorda medvetet slöseri med skattemedel.
allt är dyrt nog ändå!!
Hör bara här hur dåligt allt är nuförtiden!!! :D
http://www.youtube.com/watch?v=EQ5Rm_Orn_k

Men det var ju fint sagt!
Vad sa du egentligen! :rofl

Och återigen: Tycker DU att han ska ha 69-tuuuuusen SKATTE_kronor för INGENTING?

Ok om han TJÄNAR 69 papp på nåt skit folk VILL betala för. Nån produkt, bok, tal, eller ejest. Det är folks ensak att göra en sån mupp rik. FIne by me.
Men som jag sa: SKATTE-pengar.
För INGENTING. Nada. Niente. Noll. Zero. Null.

Ingen sund skattebetalare kan förorda medvetet slöseri med skattemedel.
allt är dyrt nog ändå!!
Hör bara här hur dåligt allt är nuförtiden!!! :D
http://www.youtube.com/watch?v=EQ5Rm_Orn_k

Om gammelgubben rensar öronen så går det bättre :tungan

Om man vänder på saken så betalar man ca 32% av sin egen lön genom sin skatt. Allt beroende hur hur mycket skatt man betalar.

Jag tycker ex att det är värre att politiker kan kvittera ut enorma löner utan att göra något. Vi har ex en politiker i min kommun som inte har satt sin fot i kommunhuset sedan hans parti förlorade valet. Men lön får han :gnissla

GW har en tjänst och det måste ju vara upp till hans arbetsplats att kräva vad han ska göra. Precis om det är på min :) (vad hans sen kräver har jag ingen aning om har du? )

Hur mycket betalar du av din lön till dig själv ;)

Om man vänder på saken så betalar man ca 32% av sin egen lön genom sin skatt. Allt beroende hur hur mycket skatt man betalar.

Hur mycket betalar du av din lön till dig själv ;)

1: Eller vänder EN gång till, och inser att om du blir uppsagd får du 80% av din lön.
Du jobbar heltid för 20 % av din lön alltså... ;)

2: JAg betalar trolligen halva min egna lön eller mer, då jag oxå köper aktier i mitt eget jobb via optionsprogram.

1: Eller vänder EN gång till, och inser att om du blir uppsagd får du 80% av din lön.
Du jobbar heltid för 20 % av din lön alltså... ;)

2: JAg betalar trolligen halva min egna lön eller mer, då jag oxå köper aktier i mitt eget jobb via optionsprogram.

Japp är man dum nog att jobba inom vården så är det kört hur man än vrider och vänder på det :D

2. Då är du en av få som bidrar till sin egen lön :) utan att vara anställd av stat eller kommun

Men frågan var ju att du tyckte att han fick BIDRAG och BIDRAG är skattefritt men lön är det inte ;) lite skillnad

Men ärligt så måste ju Leif GW vara ett snille. Få ut så mycket för så lite jobb :yoparty den som säger att han inte vill byta ljuger. Alla strävar vi efter så mycket lön för så lite jobb som möjligt.

Tyvärr är jag dummare än andra på den biten för för inom vården har de vänt på det :gnissla

Last edited:
Fast han kännde ju själv att han kanske gick lite hårt åt henne och bad om ursäkt, det trodde jag inte han skulle, och sade att han själv troligtvis behövde psykologi och tabletter.
Samma sak det där med palmemordet. Om han var så säker på att det var pettersson, varför inte träda fram och säga det :tummenupp . Jag tror nog att han har rätt bra koll på den utredningen.

Ganska kul när han berättade om maffiabossen i NY som han hade träffat också när dom höll på att skratta ihjäl sig för att dom var poliser från Sverige.
sitter just och läser hans senaste roman jo han är en riktigt bra författare faller fritt som i en dröm heter den och den handlar just om palmemordet,och han tror uinte att det var pettersson kan jag säga men har inte hunnit läst å mycket än...:tummenupp

sitter just och läser hans senaste roman jo han är en riktigt bra författare faller fritt som i en dröm heter den och den handlar just om palmemordet,och han tror uinte att det var pettersson kan jag säga men har inte hunnit läst å mycket än...:tummenupp
Pettersson var givetvis på platsen, men han sköt inte Palme. En professionell mördare ser givetvis till att det finns lämpliga syndabockar på mordplatsen.

Pamle-utredningen under ledning av Hans Holmér är det mest amatörmässiga och pinsamma svensk polis någonsin utsatt Sverige för.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick