Lekeryds Glassen

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ingen
Tänkte bara kolla hur många av er som hänger här känner till/brukar åka till/Någon gång har varit i lekeryd och inhandlat den gudomliga egentillverkade mjukglassen. Vad jag vet/har hört så är Lekeryd ett känt ställe för MC åkare från hela landet. (om man har vägarna förbi). så... har ni varit där eller kommer ni besöka i sommar.. eller har ni helt enkelt aldrig hört talas om det?

rewind

Luttrad å tillbakalutad ...
Gick med
27 May 2003
Hoj
SV650S -01, ktm exc 450
Klart man varit där , bra ställe å stanna på om man ska ta vägen mot tranås eller eksjö :)
Glassen är speciell, riktigt god! Enda mjukglassen jag äter *S*
:yoparty

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
hojlös =(
MestHemlig skrev:
Tänkte bara kolla hur många av er som hänger här känner till/brukar åka till/Någon gång har varit i lekeryd och inhandlat den gudomliga egentillverkade mjukglassen. Vad jag vet/har hört så är Lekeryd ett känt ställe för MC åkare från hela landet. (om man har vägarna förbi). så... har ni varit där eller kommer ni besöka i sommar.. eller har ni helt enkelt aldrig hört talas om det?

klart man käkat den.. bor ju här.. :yoparty

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Klart man har ätit den, den är underbar...men egentillverkad vet ja inte, de är ju fortfarande en maskin och pulver som gör glassen:D

j-eke

Medlem
Gick med
22 Dec 2003
Hoj
Ktm 640
självklart har man smakat den... mmmm
blir ju rätt ofta att man stannar till där på sommaren.. =)
Rekomenderar den starkt.

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
Vägen Eksjö-Sund-Lekeryd kördes flitigt i somras så jag har varit där ett par gånger. Men jag tycker glassen smakar som all annan mjukglass. Det har varit tunnt med andra motorcyklister när jag har varit där, var en glidare där en gång.

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Grabbs ... det var -12° imorse ..
Mjukglass var INTE det första jag tänkte på då ...

Kanske man provar nångång i sommar :eek:)

Dr.Bike

Guest
Mjukglass jatack! Iaf HÄR där jag är nu: kalifornien! :lol

Får ta den där Lekerydsglassen på väg ner till dig Elwe då jag blåser ner på Bladen.

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Har jag inte testat. Men det får man ju göra till sommaren då.
På Öhrs lantcafé samlas det ju en del hojar. Var där med farsan & hans sambo i sommras.
Aboda klint drar ju också till sig en del.

elwe skrev:
Grabbs ... det var -12° imorse ..
Mjukglass var INTE det första jag tänkte på då ...

Kanske man provar nångång i sommar :eek:)
-18° :gnissla

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blackbird
MestHemlig skrev:
Säg att du skojar:tungan Klart att man varit där, bor i Jkpg, har stuga utanför Lekeryd. Stanna o tjacka glass är säkert som "amen" i kyrkan! Fint MC resmål inte för långt bort och fina alternativ att fortsätta till!

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Rätta mej nu om jag har fel men är det samma ställe som den ökända lekerydskiosken??? Iså fall körde vi förbi där i somras när vi hade ninjaträff i Gränna, grymma vägar därute, tyvärr började det regna när vi skulle åka Sommen runt så vi vände neråt istället, glassen har jag inte smakat.

Dale Cooper

Approved by Jenna Jameson.
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Yamaha R6 -99
Givet mål om man har nån med fina :tuttar baktill på hojen och det är gott väder.. Bjud henne på den finaste glassen så hon kyler av sig lite efter att ha känt motor-vibbarna på vägen dit. Sen smörar man lite så smälter hon snabbare än glassen. :hihi

Men man får inte äta för mycket glass, för då försvinner rutorna och då får man håla sig i vassen, moooaaahhhaha.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha