Lelles höstrea?

BikerMike

Medlem
Gick med
20 Sep 2005
Hoj
Ducati 996R -01 no.0022
Hej.

När brukar den vara, för jag vill ha ett nytt ställ till våren.

Mvh Micke

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
är väl i november har jag för mig

Perki

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
Kawasaki Z800-2016
Höstrean har börjat så passa på att fynda!

Jag har beställt ett par nya handskar, Beriks 5990 för endast 591:- sänkt från 1395:- till 695:- sen desutom 15% rabatt på de! Är det någon som har dessa?

Kasken

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Hoj
CBR600RR -03
Höstrean har börjat så passa på att fynda!

Jag har beställt ett par nya handskar, Beriks 5990 för endast 591:- sänkt från 1395:- till 695:- sen desutom 15% rabatt på de! Är det någon som har dessa?

Jag var också där och köpte samma handskar igår. Helt okej, värda 591 spänn? Absolut!

Passade dessutom på att handla Alpinestars MX-1 jacka, Alpinestars Apex byxor, Dainese ryggskydd. De plus Berik handskarna gick på 8400kr. Sparade runt 7000 tror jag :tummenupp

Perki

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
Kawasaki Z800-2016
Jag var också där och köpte samma handskar igår. Helt okej, värda 591 spänn? Absolut!

Passade dessutom på att handla Alpinestars MX-1 jacka, Alpinestars Apex byxor, Dainese ryggskydd. De plus Berik handskarna gick på 8400kr. Sparade runt 7000 tror jag :tummenupp

Var dem små i storlekarna? Blev lite nervös efter att jag beställde dem att dem var små men jag tror tusan jag får dem på posten idag! Så i värsta fall får jag byta. Beställde de igår & kommer på posten idag! :yoparty

Rags

Thinnest boy in fatcamp
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
Suzuki sv650 -08
Var dem små i storlekarna? Blev lite nervös efter att jag beställde dem att dem var små men jag tror tusan jag får dem på posten idag! Så i värsta fall får jag byta. Beställde de igår & kommer på posten idag! :yoparty

jag köpte ett par sånna i förrgår och var tvungen att köpa stl L. Andra handskar jag testat har stl M suttit fint, så jag upplever att storlekarna är ganska små

Kasken

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Hoj
CBR600RR -03

Jag fick köpa storlek large fast jag i vanliga fall har medium. Min tumme kändes alldeles för lång i medium och de satt så tajt att det blev jobbigt att hålla runt throtteln.

Perki

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
Kawasaki Z800-2016
Nu har ni gjort mig nervös, hoppas att paketet kommer till Ica idag så jag hinner testa dem innan helgen & byta om dem nu är för små som det verkar som. Skulle inte förvåna mig om dem tar slut på Lelles & att mina är för små....

Edit:

Precis när jag hade skrivit klart så kollade jag kollinr & paketet hade redan kommit! Knappt 24h sen jag lad ordern & har redan fått mitt paket så bra jobbat av Lelles! Handskarna sitter bra, kan hålla med om att tummen var liten på handsken men inte så att jag stör mig på den, handskarna sitter perfekt! :banana

Last edited:

Kasken

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2010
Hoj
CBR600RR -03
Nu har ni gjort mig nervös, hoppas att paketet kommer till Ica idag så jag hinner testa dem innan helgen & byta om dem nu är för små som det verkar som. Skulle inte förvåna mig om dem tar slut på Lelles & att mina är för små....

Edit:

Precis när jag hade skrivit klart så kollade jag kollinr & paketet hade redan kommit! Knappt 24h sen jag lad ordern & har redan fått mitt paket så bra jobbat av Lelles! Handskarna sitter bra, kan hålla med om att tummen var liten på handsken men inte så att jag stör mig på den, handskarna sitter perfekt! :banana

Skönt att det inte blev strul då! Snygga är handskarna :yoparty

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Jag har kört med Beriks 5990-handskar i ungefär 3 år nu. Sköna som få men tappar färgen på de vita områdena rätt snabbt och ser lite dassiga ut.
Skyddsfaktorn kan jag inte uttala mig om du jag hållt mig vurpfri. Det jag kan tycka är att skinnet i handflatan är lövtunnt så jag vet inte om jag vill prova en marksyning med dom. Iofs så är ju de flesta sommarhandskar rätt tunna.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...