Lelles Mc - bra eller dåligt?

Min uppfattning om Lelles postorder:


  • Antal röstningar
    0

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Tycker man hör lite överallt om Lelles fenomenalt dåliga postorderservice! (något som jag också drabbats av...)
Tänkte slänga upp en poll för och se lite hur resultatet ser ut:

Edit: Poll uppe!
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
FreddaAbborre skrev:
Tycker man hör lite överallt om Lelles fenomenalt dåliga postorderservice! (något som jag också drabbats av...)
Tänkte slänga upp en poll för och se lite hur resultatet ser ut:

(om nån nu kan säga hur man gör en poll...)

Handlar pollen enbart om lelles ur postordersynpunkt eller pratar vi om deras butik?
 

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Ort
Mullsjö (Jönköping)
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Jag skickade efter ett paket med moppedelar. Fick först ett paket med fel delar, sen fick jag helt rätt delar. i 2 paket.

Alltså fick jag 3 st paket, med ungefär likadana delar när jag hade beställt ett paket.

:tummenupp
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
korvgubbe skrev:
Handlar pollen enbart om lelles ur postordersynpunkt eller pratar vi om deras butik?

Butiken funkar väl bra med bra sortiment, men när väl de inte har saken som man ska ha hemma eller om man beställer av dem?! De är väl inriktade på postorder, så att de klarar själva butiken är enligt mig ingen "förmildrande" omständighet!
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
Håller med om det. Har handlat därifrån en gång på postorder och värre strul har jag aldrig varit med om! Verkade som om det var underbemannat på nåt vis.. Fel grejor, restat, dåliga förklaringar m.m....
 

Smirre

Ny medlem
Gick med
19 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 640smr -06
Har faktiskt aldrig provat deras postorder då jag bor i uppsala. Men jag har beställt grejor. Måste säga att sämre servicemind och ordning får man leta efter, dessutom grinig och okunnig personal. Som förra året då jag beställde ett slip-on så kom det först efter 5-6 veckor eftersom det första var felbeställt. Sen var passformen kass o jag åkte ner och visade upp hojjen o dom höll med. Dom skulle kolla med sebring i österrike å dom skulle fixa fram ett specialanpassat till mig utan extra kostnad. Hade mejlkontakt ett tag med lelles med nyheter om hur det gick för österrikarna. Sen en dag så fick jag inga svar från lelles och har mejlat x antal gånger men dom hör inte av sig... det var i AUGUSTI förra året... Så jag säger bara, om ni har möjlighet att fixa reservdelar någon annanstans.. BOJKOTTA Lelles!!!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Beställer ALDRIG per postorder från dem utan åker hellre dit och köper det över disk fast utav rätt person då, de andra killarna har väl inte abetat upp sig så de kan de olika artikelnr mm så bra ännu!
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Har beställt en gång, men då hade jag art.nr på allt jag skulle ha. Utan det kan det nog strula till sig då tex reservdelskillarna där inte ens lyckades plocka fram rätt oljefilter, till nåt så vanligt som 660!! Killen fick springa upp och fråga ragnar till sist... :lol
 

Samota

Skivbroms-, styrlås + 2st kedjor!
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Skåne
Hoj
-x-x-
Hej!
Har beställt via deras hemsida med artikelnummer osv
för 1 månad sedan (plastdelar till 450 EXC).
Skickade ett mail för 1 veckan sedan för att höra när
sakerna kan tänkas komma.
Har inte fått något svar på mailet ännu.
Har inget förtroende för Lelles just nu och jag måste vänta och se vad för svar jag ska fylla i på frågan: Lelles MC - bra eller dåligt?

Har beställt andra saker från Tyskland och det tog bara
1 vecka att få hem det.
Det tycker jag är mycket bra service.
 
Last edited:

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Söderköping
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
Har beställt massor med prylar vid flera tillfällen och ALLTID fått rätt grejer snabbt!!

Lelles= :tummenupp

MVH Martin
 

Tok!g

Ska vi?
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Västerbotten
Hoj
Honda
Själv så beställde jag 2 oljefilter till min hoj och bägge var 4 mm förbred så de passade inte. Jag tänker då inte beställe från lelles nå mer,det blir bara crossbolaget.se jag handlar av!
 

IronMike

Guest
stranglefoot skrev:
Trist när dom har så stort sortiment att det funkar så dåligt...
Jag åkte dit, å chacka ett skinnställ som kosta 8000:- på mc varuhuset, men som jag köpte för 4000:- hos lelles =)
 

Bikeboy500

{-_-}
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Ghétebork
Hoj
Yamasaurus RD500, Honda CR500, Yamaha TZR250
IronMike skrev:
Jag åkte dit, å chacka ett skinnställ som kosta 8000:- på mc varuhuset, men som jag köpte för 4000:- hos lelles =)

...Det var ju bra :tummenupp, men det sa inte mycket om hur Lelles postorder fungerar.
 

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Smirre skrev:
Har faktiskt aldrig provat deras postorder då jag bor i uppsala. Men jag har beställt grejor. Måste säga att sämre servicemind och ordning får man leta efter, dessutom grinig och okunnig personal. Som förra året då jag beställde ett slip-on så kom det först efter 5-6 veckor eftersom det första var felbeställt. Sen var passformen kass o jag åkte ner och visade upp hojjen o dom höll med. Dom skulle kolla med sebring i österrike å dom skulle fixa fram ett specialanpassat till mig utan extra kostnad. Hade mejlkontakt ett tag med lelles med nyheter om hur det gick för österrikarna. Sen en dag så fick jag inga svar från lelles och har mejlat x antal gånger men dom hör inte av sig... det var i AUGUSTI förra året... Så jag säger bara, om ni har möjlighet att fixa reservdelar någon annanstans.. BOJKOTTA Lelles!!!

Jag råkade ut för ungefär samma sak, fick fel grejer och allt tog ett jävla tag, jag reste bort ett par månader ett halvår efter beställningen så lagom ett år senare satt sebringet där det skulle.

Fast jag måste erkänna att jag kände att butiken tog sitt ansvar (ringde och hörde att allt var ok efter allt krångel) och jag därav kommer att handla där igen. Dock ej beställa något...

Det är prylar över disk som gäller där, deras priser och utbud är i toppklass. Men att beställa saker är att spela rysk roulett
 

capri

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tierp
Hoj
Bandit 1250 -14, VFR1200 -10, GSX1100EF -84, Viktoria 250 AERO -52 och några veteranmoppar.
Lelles suger!!!

Jag har personligen inte så stor erfarenhet av just postorderbiten på Lelles,för jag bor i närheten.En kompis till mej har dock beställt ett drivpaket och betalat på plats för att få det hemskickat.Nu cirka TRE år,ett antal påtryckningar och 2 hojbyten(!) senare,har han fortfarande inte fått varken pengar eller drivpaket till sin förrförra cykel :död

Hade det varit jag skulle Lelle fått smaka på :fatta!

Själv har jag bara(!) råkat ut för urusel service och en otrolig ovilja att ta hem något annat än det som finns på hyllan(även om det står i katalogen).
Handskar skulle jag köpa vid tre tillfällen på två månader,vid samtliga besök fanns endast EN(!) handske av den modell jag skulle ha hemma.Vilken hojåkare köper en handske tro? :huvet

Behöver jag tillägga att Lelles är bojkottat av mej med kompisar nu...

Ni som bor i området tycker jag ska ringa Lingvalls motor i Gävle istället.Säger de att grejorna kommer om tre dagar så tar det max tre,oftare två dagar...
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
Vafan har dom för folk som jobbar på postordersidan där? ett gäng schimpanser eller :va man blir ju nästan rädd när man läser här :3freak :hihi
 

Stumpan

Förbjuden Väg är alltid sliten...
Gick med
13 Feb 2004
Ort
Tillberga, Västerås
Hoj
Suzuki GSX 750 ES -83
Lelles avsaknad av service...

FreddaAbborre skrev:
Tycker man hör lite överallt om Lelles fenomenalt dåliga postorderservice! (något som jag också drabbats av...)
Tänkte slänga upp en poll för och se lite hur resultatet ser ut:

Edit: Poll uppe!
Fy faen :huvet vilket skit-idiotiska-eländes-elände!!!
Vi: min man å jag, åkte dit å beställde diverse prylar samt handla oxå en del direkt. Det mesta var till !6-åringens (då 15 år)Yamaha FS1!

Sakerna dök aldrig upp! men vi fick en postanvisning från vår gamla adress samt ett kravbrev på 450 spänn för nått som blev skickat till fel adress!!! :confused: Ett evigt tjafsande med Posten å Lelles. Var till slut tvungen att betala 350 spänn
för nått man ALDRIG såg röken av!!!! :fatta!
Nu har du fått mer skit, så du förstår hur eländigt det kan bli...
Ha en skön Hoj-Vår!!! :squid
 

IronMike

Guest
Bikeboy500 skrev:
...Det var ju bra :tummenupp, men det sa inte mycket om hur Lelles postorder fungerar.
Äsch =) .. jag har inställningen att postorder aldrig funkar, därför åkte jag till Uppsala för att få rätt prylar å kräva service - som dom annars snålar på om man kör via post(pajas)order...

:3freak
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top