Lelles Mc - bra eller dåligt?

Min uppfattning om Lelles postorder:


  • Antal röstningar
    0

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Samota skrev:
Hej!
Skickade ett mail för 1 veckan sedan för att höra när....

Hmm...nej mail svarar dom ju aldrig på.....lite slapphänt service. :kocko

Bästa rådet är att åka dit och spana...fast har de inte sakerna hemma så säger dom att de gärna tar och beställer hem.

" Det kan ta 2-3 arbetsdagar".....eller hur räkna deras dagar som veckor så är man närmre sanningen.
 

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Kumla
Hoj
Såld
Pratade med en annan person på Lelles nu som var betydligt mer "serviceminded" så nu är allt utrett angående garanti och så på skinnstället jag köpte på Lelles...
Nu kan jag inte annat säga än att det funkar bra med Lelles... :)
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Poacher skrev:
De hade iaf nån slags daglönare tidigare, dvs problemfolk som fick jobba där när de hade nån form av bidrag.
Just nu vet jag inte, men risken är att det är nåt liknade omotivetat okunnigt slöfolk.

Har du lust att utveckla kopplingen mellan "problemfolk" - lönebidrag - slöfolk? Eller var det bara uttryck för en elitistisk samhällssyn i stort?
 

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Halland
Hoj
en liter Honda
Liwa1 skrev:
Och jag tror att värdesätta ett företag efter en tråd här på SH är väldigt dumt.

Det är sällan dom som är nöjda startar en tråd eller skriver i trådar där andra är missnöjda.

Liwa träffar huvudet på spiken; det är mycket väl känt att de med negativa åsikter om en företeelse är mer benägna att delge dem än de med positiva åsikter. Detta i stort sett oavsett ämne. Sannolikt finns det åtminstone något hundratal nöjda kunder per varje missnöjd i den här tråden.

Samtidigt är varje missnöjd kund förstås ett litet misslyckande, och jag menar inte att förringa strulet som beskrivs i tråden. Däremot finns det inte en chans att åstadkomma en objektiv värdering av ett företag eller en tjänst genom en sådan här tråd/poll.
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
LocDog skrev:
Samota skrev:
Hej!
Skickade ett mail för 1 veckan sedan för att höra när....

Hmm...nej mail svarar dom ju aldrig på.....lite slapphänt service. :kocko

.

Visst vore det väl bra om du och andra kunder fick stå i kassan och vänta och vänta och vänta medans dom tillbringar dagen med att svara på mail istället för ge service till kunder på plats.....

Sen vore det ekonomiskt försvarsbart att anställa en som bara svarar på mail....

Eller som många säger, anställ flera, ta in en sommararbetare under högsäsongen då. Jovisst skulle kunderna på en mc-butik uppskatta en sommararbetar som måste fråga ord. personal hela tiden och lämna över kunder och inte kan svara på fråger i telefon.....


Bästa vore ju om alla mc-butiker har så pass många anställda att det aldrig är kö för kunderna, att dom svarar på varje mail, varje samtal, ger rabatter som alla kunder ska pruta till sig på vad dom än köper (mc-butik = utomlands och pruta) och ha en service utan like och där kunderna alltid har rätt, aldrig är dom som är otrevliga och inte förstår att man på butiker måste ha en del regler som gäller. Och med allt detta ha låga priser och speciellt lika låga typ i Stockholm som lilla butiken som har allt i sitt garage utan dyra hyreskostnader och mindre sortiment och att detta med ger vinst så butiken kan överleva. Det fungerar ju.....
 

rrp

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
I en grotta
Hoj
En sån där svart sak
Lelles

JAg hade problem med mina bromsskivor till gammbladen
och efter mkt om och men så ordnade det sig till slut..
Men det var inte tack vare Dom första personerna jag pratade med,
Om ni skall surra med någon så surra med ragnar.
Trevlig kille som kirra´t trots sura miner från mitt håll.
Credit till Lelles när det funkar..
P.s var även dit och hälsade på i uppsala och jag förstår att det blir lite struligt ibland/jimmy
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Är det här det nya stället att spy galla över Lelles på? Jag har gjort det i en annan tråd enligt följande men nu kommer det en ny episod...

Detta hände i förra avsnittet:

Är det här man spyr galla över Lelles? Jag har varit ganska tålmodig men nu får det vara nog:

Jag köpte hojjen hos Lelles i våras, 22/4 hämtade jag en ny 660 SMC -04 med presentkort hos Lelles. Jag passade även på att beställa en trimkam, en s.k. Rallye-kam för bättre låg- och mellanregister samt en Akrapovic slip-on och kraschpuckar fram och bak. Eftersom kammen var det enda som fanns i lager fick jag den i handen och resten skulle levereras hem till mig om en vecka ungefär. Till saken hör att jag bor i Umeå och var nere i Uppsala för att hämta hojen så resten skulle skickas till Umeå.
21/5 har jag fortfarande inte fått en enda pinal så jag ringer och frågar vart de tagit vägen. Levereransen hade dragit ut på tiden men Ragnar hade själv packeterat slip-onen och skickat den i början på veckan (16/5), kraschpuckarna hade varit restade de skulle de få hem de antingen 21/5 eller 24/5 och de skulle skickas då.
4/6 har jag fortfarande inte fått något, vilket vid det här laget var ungefär vad jag förväntade mig vid det här laget. Jag börjar dock tro att kanske grejerna ligger på Posten och avin har kommit bort så jag ringer för att få kollinumret så jag kan kolla själv men då visar det sig att de inte ens skickat grejerna! De hade inte fått hem något eftersom de var restade i Sverige men tanken verkade inte ha slagit någon att ringa och berätta att när de sa att det var skickat så ljög de faktiskt. Jag ändrade beställningen från slip-on till ett helsystem istället eftersom de fanns att få tag på i Sverige och jag fick rabatt med tanke på de inträffade. De hade fått hem kraschpuckar till framaxeln men de bakre var fortfarande restade.
När jag fredagen 10/6 lämnade in hojen på 100-milsservice passade jag på att byta kammen och att slänga i Rallye-kammen trots att jag inte fått det andra eftersom jag ändå hade hojen på service och inte ger mig på att byta den själv.
När jag får tillbaka hojjen har allt låg- och mellanregister försvunnit medans den går bra på höga varv. Precis tvärtemot vad som var tanken alltså. Som tur var hade jag fattat misstanke redan innan och skrivit upp texten på kammen, MSP1.
Jag ringer Lelles och mycket riktigt, de har gett mig fel kam! Nu sitter det alltså fel kam i motorn och jag väntar fortfarande på de andra grejerna eftersom jag FORTFARANDE, knappt två månader senare, endast har fått en grej från Lelles (förutom hojjen) vilket var kammen som jag hämtade där själv personligen och den var FEL!!

Helvete!!!


Nu till fortsättningen: Idag fick jag faktiskt mitt paket från Lelles. Dock utan kraschpuckarna till bakaxeln eller fästet för att flytta ned kontrollen till färddatorn till styret. När jag har slitit loss originalavgassystemet och ska till att montera mitt nya från Akrapovic så visar det sig att de inte har skickat med eller ens nämnt pluggen och brickan som behövs för att sätta igen SAS systemet som man måste ta bort för att kunna montera Akrapovic-krökarna. Hur i helvete kan det komma sig att när man köper ett avgassystem för 10000:- så prutar de på två saker som tillsammans kostar 25:- och som man måste ha för att montera skiten? De kan väl i alla fall klämma ur sig att man måste beställa de grejerna för att kunna montera systemet, det lär väl knappast komma som någon överraskning för de?? IDIOTER!!!!

//Eric med hojen i bitar och som ser fram emot ytterligare ett par veckor utan körning för att vänta på grejer för 25:-
 

Swedish Viper

Be quick or be dead!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Dals Långed
Hoj
Ducati MS 1200 2013
Lelles

Funkar bar för mig den enda gången. Var ju inte riktigt postorder kanske.

Beställde ett par stövlar på mcmässan och betalade med kort. tog ungefär den tid dom sa att det skulle ta innan dom kom.

Blev ju glad när jag fann ett par str 48 med höga skaft... :banana
 

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Ort
North yard street, West Man Land
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Ok, kryper ut ur mörkret nu då jag inte längre kan hålla tyst.

Det finns många olika inställningar till Lelles och dom som hörs mest är dom negativa.

"Daglönare", "Inkompetent personal", "IDIOTER!!!!", "problemfolk", "fjuniga 16-18 åringar".

Visst, mycket av kritiken är berättigad, hur vet jag det? Jo jag har jobbat på Lelles.

Postordern fungerar dåligt, restordrar fungerar dåligt, för många. MEN för väldigt många fungerar det också bra...

Nu försvarar jag inte Lelles på något sätt, det var mycket som var F.U. och därav så jobbar jag inte längre där. Vill bara slå ett slag för killarna (och några få tjejer) som jobbar/jobbat där. Det är INTE deras fel att det inte fungerar. Det är "ledningen" som inte fungerar. Som inte tar ansvar och som inte vet vad kundservice heter. Våra händer var låsta totalt. Vi VILLE hjälpa dom kunder som hade problem. Som inte fått sina varor. Som ville ha sina pengar tillbaka.

Att ni stött på okunnig personal och "fjuniga 16-18 åringar" är inte personalens fel, det är den som har anställt dom. Att man tar in folk enbart för att dom går med på att jobba under usla vilkor och med kass lön säger sig ju självt att det bäddar för problem.

Det finns flera killar i personalen som är väldigt duktiga och vet vad dom pysslar med, men när resten av organisationen och rutinerna är felaktig och oföränderlig drunknar dessa duktiga killar i ett hav av skit och fel. Arbetsmoralen blir naturligtvis också påverkad av oftast kämpa i uppförsbacke.

För er som har träffat Ragnar "live" vet att han konstant har telefonen fäst vid örat. Alla ringer, rycker och sliter i honom. Han är duktig och vill verkligen hjälpa till, men då alla vill ha hjälp "igår" hinner han helt enkelt inte med, och självklart blir det då också fel ibland.

Så visst, alla har rätt till sin egen åsikt. Men ta det lite lungt när ni kastar skit på dom som jobbar på ett företag. Be att få tala med chefen eller ägaren, och ta det med den personen istället.

Själv handlar jag inte heller på Lelles längre, aldrig mer, men av andra orsaker än ni...
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
ZpiX skrev:
Ok, kryper ut ur mörkret nu då jag inte längre kan hålla tyst.

Det finns många olika inställningar till Lelles och dom som hörs mest är dom negativa.

"Daglönare", "Inkompetent personal", "IDIOTER!!!!", "problemfolk", "fjuniga 16-18 åringar".

Visst, mycket av kritiken är berättigad, hur vet jag det? Jo jag har jobbat på Lelles.

Postordern fungerar dåligt, restordrar fungerar dåligt, för många. MEN för väldigt många fungerar det också bra...

Nu försvarar jag inte Lelles på något sätt, det var mycket som var F.U. och därav så jobbar jag inte längre där. Vill bara slå ett slag för killarna (och några få tjejer) som jobbar/jobbat där. Det är INTE deras fel att det inte fungerar. Det är "ledningen" som inte fungerar. Som inte tar ansvar och som inte vet vad kundservice heter. Våra händer var låsta totalt. Vi VILLE hjälpa dom kunder som hade problem. Som inte fått sina varor. Som ville ha sina pengar tillbaka.

Att ni stött på okunnig personal och "fjuniga 16-18 åringar" är inte personalens fel, det är den som har anställt dom. Att man tar in folk enbart för att dom går med på att jobba under usla vilkor och med kass lön säger sig ju självt att det bäddar för problem.

Det finns flera killar i personalen som är väldigt duktiga och vet vad dom pysslar med, men när resten av organisationen och rutinerna är felaktig och oföränderlig drunknar dessa duktiga killar i ett hav av skit och fel. Arbetsmoralen blir naturligtvis också påverkad av oftast kämpa i uppförsbacke.

För er som har träffat Ragnar "live" vet att han konstant har telefonen fäst vid örat. Alla ringer, rycker och sliter i honom. Han är duktig och vill verkligen hjälpa till, men då alla vill ha hjälp "igår" hinner han helt enkelt inte med, och självklart blir det då också fel ibland.

Så visst, alla har rätt till sin egen åsikt. Men ta det lite lungt när ni kastar skit på dom som jobbar på ett företag. Be att få tala med chefen eller ägaren, och ta det med den personen istället.

Själv handlar jag inte heller på Lelles längre, aldrig mer, men av andra orsaker än ni...

Jag tänker inte säga emot det du säger, det var inte direkt genomtänkt att kalla de för idioter för det är precis som du säger. När man ringer dit så får man ett trevligt bemötande och jag tvivlar inte en sekund på att personalen inte har onda avsikter eller sitter och håller på saker för att jävlas. Det är bra att någon står upp för personerna också eftersom det är dessa som får ta skiten trots att det är ledningen som inte funkar. Det känns som att Lelles började som ett litet företag som har vuxit till något alldeles för stort utan att anpassa rutiner, arbetssätt och bemanning till den nya situationen och att ledningen inte riktigt förstår att det är skillnad på att vara tre anställda och att vara 20.
Det enda jag kan säga är att när jag som kund drabbas så spelar det för mig inte någon större roll vart det klickar utan det är det faktum att det klickar och allt hela tiden blir fel som gör mig upprörd, frustrerad och förbannad. På samma sätt som jag inte bryr mig om vad det är som gör att det blir rätt så spelar det för mig ingen roll vad som gör att det blir fel. När jag beställer något vill jag ha det på utsatt tid och jag vill ha de grejer jag beställt. Tyvärr är det även här personalen som missgynnas eftersom det på sikt leder till sämre försäljning och det första som skärs ned är just personalen, precis som på sjön så är det ledningen som lämnar skutan sist, personalen får gå långt innan...

//Eric
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Ja självklart måste ett företag drivas med tanken att kunderna ska vara nöjda, hur många är det egentligen som bryr sig om eventuella bakomvarande problem när de känner sig felbehandlade som kund?

En sak jag märker när det gäller Lelles är ju inte bara att det kan bli fel(för fel kan ju alla göra), men sen oviljan att göra rätt av fel efteråt, hur tusan resonerar de?

Själv handlar jag inte ens där längre, jag är ganska less på att själv peka ut exakt vad jag vill beställa, lite kunnighet om hojar vore inte fel bland de anställda.
Jag tror säkert de är hur bra som helst om jag köper en ny hoj där, men är man inet storkund så skiter de i en, de har blivit för stora för oss.
 
Last edited:

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Ort
North yard street, West Man Land
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
DR-Zätare skrev:
*klipp*

Det enda jag kan säga är att när jag som kund drabbas så spelar det för mig inte någon större roll vart det klickar utan det är det faktum att det klickar och allt hela tiden blir fel som gör mig upprörd, frustrerad och förbannad. På samma sätt som jag inte bryr mig om vad det är som gör att det blir rätt så spelar det för mig ingen roll vad som gör att det blir fel.

*klipp*
Håller med dig till 100% Så känner även jag. Även jag har, orätt, skällt ut fel person pga av frustration över att inget händer när fel har begåtts. Och som sagt var, jag försvarar inte på något sätt att det fungerar (riktigt) dåligt på vissa ovan nämnda företag. Vill bara försöka få fram vart felet ligger så att det kan skapa en viss förståelse inför problemet.

Och alla väljer själv vart man vill spendera sina pengar, och vart man rekomenderar sina vänner att handla. Det är den bästa formen av protest mot ställen där man har blivit dåligt behandlad.
 

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Ort
North yard street, West Man Land
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Silwer skrev:
*klipp*

...de har blivit för stora för oss.
Jo, däri ligger nog problemt. Pengar tjänas även fast att kunders problem missköts. Det finns så många andra som handlar ändå, öven fast att det är helt fel sätt att resonera på.

Och i det långa loppet är det självklart som att skjuta sig i foten.
 

Uppsala

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2005
Ort
uppsala
Hoj
MC
kan bara hålla med Zpix.
har också jobbat där-3 år.
Under den tiden kom och gick det ca 30pers i personalen.
Dom avskedade duktiga killar för en skitgrej, och anställer okunniga personer som måste läras upp.vilket tar tid och det blir mkt fel.

Det enda ledningen vill,är att få RESPEKT och att tjäna pengar,kunderna kommer i andra hand.
Postordersystemet är riktigt kasst!
Många av dom anställda slutar efter en vecka p.g.a dom får skit för minsta lilla tabbe.
Ledningen behandlar dom anställda som skit.
En ny kille som vill lära sej men gör något fel efter en vecka får ordentliga utskällningar/IDIOT-förklaringar/kartonger kastade i skallen framför disk/kunder.
Det låter som ett skämt men det är det inte...
Hjälper man en kund för länge eller pratar i telefon med en kund för länge FÅR MAN duktigt med skit för det.
Hela företaget är en enda stor röra,hade jag vart er, skulle jag aldrig i helvete beställt nåt av lelles mc.
Känns skönt att slippa skiten. :4skrika :4skrika :4skrika
 

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Ort
North yard street, West Man Land
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Uppsala skrev:
kan bara hålla med Zpix.
har också jobbat där-3 år.
Under den tiden kom och gick det ca 30pers i personalen.
Dom avskedade duktiga killar för en skitgrej, och anställer okunniga personer som måste läras upp.vilket tar tid och det blir mkt fel.

Det enda ledningen vill,är att få RESPEKT och att tjäna pengar,kunderna kommer i andra hand.
Postordersystemet är riktigt kasst!
Många av dom anställda slutar efter en vecka p.g.a dom får skit för minsta lilla tabbe.
Ledningen behandlar dom anställda som skit.
En ny kille som vill lära sej men gör något fel efter en vecka får ordentliga utskällningar/IDIOT-förklaringar/kartonger kastade i skallen framför disk/kunder.
Det låter som ett skämt men det är det inte...
Hjälper man en kund för länge eller pratar i telefon med en kund för länge FÅR MAN duktigt med skit för det.
Hela företaget är en enda stor röra,hade jag vart er, skulle jag aldrig i helvete beställt nåt av lelles mc.
Känns skönt att slippa skiten. :4skrika :4skrika :4skrika

Det är oerhört svårt att förklara för någon som inte har jobbat där hur det fungerar. Ingen tror på en eller tror att man överdriver.

"Men, nu överdriver du väl lite, SÅ kan det ju inte bara gå till!"

... eller hur :rolleyes:

Just det där med den offentliga förnedringen var lagom kul. Personer som kanske inte är så "starka" kan jag gott tänka mig få en redig törn av sådana upplevelser. Själv blev jag bara förbannad och sa ifrån, när inte det hjälpte knöt man näven i fickan och höll käft och tänkte "Det får gå ändå". Tillslut insåg jag att det var hopplöst och gjorde det enda rätta och sa upp mig.

Uppsala: När jobbade du där? PM'a om du inte vill skriva i tråden...
 
Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
ZpiX skrev:
Det är oerhört svårt att förklara för någon som inte har jobbat där hur det fungerar. Ingen tror på en eller tror att man överdriver.

"Men, nu överdriver du väl lite, SÅ kan det ju inte bara gå till!"

... eller hur :rolleyes:

Just det där med den offentliga förnedringen var lagom kul. Personer som kanske inte är så "starka" kan jag gott tänka mig få en redig törn av sådana upplevelser. Själv blev jag bara förbannad och sa ifrån, när inte det hjälpte knöt man näven i fickan och höll käft och tänkte "Det får gå ändå". Tillslut insåg jag att det var hopplöst och gjorde det enda rätta och sa upp mig.

Uppsala: När jobbade du där? PM'a om du inte vill skriva i tråden...


Efter era inlägg vill jag be om ursäkt om man anklagat fjuniga 16-18 åringar för inkompetens. Vissa är inkompetenta (samma argument som Silwer). Men man blir bra bemött i affären så är nog som ni säger, ledningen bör gå på kurs/bytas ut.
Är de medvetna om deras fel?
 

Renga

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Ort
STHLM
Hoj
Hojlös...
Min erfarenhet är att Ragnar e grymt kunnig och bra, tyvär väldigt upptagen hela tiden... och så finns det tyvär nybörjare som e under all kritik!
 

Street

X-jell fanclub
Gick med
18 Aug 2004
Ort
Roslagen
Hoj
Honda VF
Kan hålla med er andra. Postordern är S K I T. men jag har även handlat i butiken av dom, och där har jag blivit bra bemött. dessutom så har butikspersonalen ring hem och sagt att nu har prylarna kommit. Och du kan hämta dom. Så att beställa per postorder gör jag inte, men jag har inget emot att åka till deras butik och handla/ beställa grejor.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top