Lelles mc i uppsala....

Stargazeer

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
GSXR 1000 -01
de tar då pris på pris i att vara mindre snabba med leveranser... =)
Har äntligen fått min backspeglar jag beställde för nu 2 månader...

Det roliga slutat dock inte där, av ren slump var jag lite less tidigare idag ochr ingde till dem. Frågade vart mina delar var och hur lång tid till jag skulle behöva vänta. Killen sa att rutan inte had ekommit än, ocha tt det kunde dröja ett tag.

Samma dag får jag hem en avi från lelles, det vissade sig att det postade alla mina saker igår...
Dem värkar ju ha en underbar koll där borta de kan man ju konstatera iaf...

Aja skönt att fått sakerna iaf, kunde avrit värre... tog ju ett halv år att få cylindern till 125an.. =/

over and out.....

:va Lugna ner dig lite nästa gång så man kan läsa vad du har skrivit!
Många stavfel blir det om man är arg! :tummenupp

Kan inte tala av egen erfarenhet, men har hört från en rad mer eller mindre pålitliga källor att Lelles är överlägset bäst om man åker dit och handlar över disk. Du har ju inte så långt heller om du bor i Bålsta. :)

mange86 skrev:

Det roliga slutat dock inte där, av ren slump var jag lite less tidigare idag ochr ingde till dem. Frågade vart mina delar var och hur lång tid till jag skulle behöva vänta. Killen sa att rutan inte had ekommit än, ocha tt det kunde dröja ett tag.

Samma dag får jag hem en avi från lelles, det vissade sig att det postade alla mina saker igår...

Aja skönt att fått sakerna iaf, kunde avrit värre... tog ju ett halv år att få cylindern till 125an.. =/

over and out.....

Vad ska du med en 125cc cylinder till om du äger en 600a :va

mycket många jag har pratat med säger att dom får fel prylar o får vänta länge på lelles postorder!

finns bättre ställen o handla på

Har handlat mängder med prylar från Lelles, både till cross, mc, och skinnställ/stövlar. Har ALLTID fått snabba och exakta leveranser!! :tummenupp

MVH Martin

Det verkar vara olika läger vad det gäller att beställa från Lelles.

Förra året beställde jag två styrvikter därifrån, som inte gick att få tag på någon annanstans än hos dem. Hade mest hört negativa saker innan och undrade så smått när det jag hade beställt skulle dyka upp.

Döm om min förvåning när det låg en avi i min postlåda dagen efter att jag beställde, som talade om att jag hade paket att hämta från Lelles. Rätt prylar, rätt pris, samt MYCKET snabbare än utlovat (de hade sagt inom en vecka). Så jag ger Lelles tummen upp och kommer att handla från dem fler gånger! :tummenupp

mange86 skrev:

over and out.....
Har personligen mkt bra erfarenheter av lelles håller vad dom lovar ca 2v leverans på kläder.

Neb Jones skrev:
Kan inte tala av egen erfarenhet, men har hört från en rad mer eller mindre pålitliga källor att Lelles är överlägset bäst om man åker dit och handlar över disk. Du har ju inte så långt heller om du bor i Bålsta. :)

Ja, man kan ju alltid tro det...

Skickade med farsan lite grejer som han skulle köpa. Två av två möjliga blev fel. Först ett drev till sm fälgarna. Skicka med drevet för säkerhetsskull. Visst rätt bultmönster och rätt tandantal. Men fel tjocklek. Sedan nedskriva artikelnummer från katalogen om ventiltätningar. Fel storlek. Va fan är det för prao de sätter bakom disken?! Inte första gången heller. Synd att de ska ha så bra sortiment och att de har det mesta hemma (om man lyckas få rätt saker).

Att handla på plats på lelles är att föredra.
En bekant fick vänta 3 månader längre än vad som var sagt när han
handlade via telefon...

Jonathan skrev:

Jag ser inget om en 125cc cylinder. Däremot ser jag att han råkade ut för
ett halvårs leveranstid när han köpte en cylinder till sin 125:a :fyllisar

Antar att det var en tidigare hoj av sättet att skriva på

Last edited:
motardnisse skrev:
:va Lugna ner dig lite nästa gång så man kan läsa vad du har skrivit!
Många stavfel blir det om man är arg! :tummenupp

Arg är jag deffinitivt inte, ingen ide att haka upps ig över sådan, tycker bara de är lite komiskt.
Dvs. Jag skriver alltid lika dåligt! =D

Neb Jones skrev:

Åkte ditt och beställde över disk, dock så var ju problemet att de inte hade de jag ville ha hemma. Förutom lite små saker.

Jonathan skrev:

Mest troligt pratar jag om tidigare erfarenheter med lelles??

bor i uppsala. har handlat på deras rea mycket. du bör veta exakt själv vad du ska ha för personalen har inte en aning om nånting och irrar mest omkring planlöst i butiken när man kommer dit. ta det man ska ha själv och betala i kassan iaf på klädavdelningen.

mange86 skrev:
Arg är jag deffinitivt inte, ingen ide att haka upps ig över sådan, tycker bara de är lite komiskt.
Dvs. Jag skriver alltid lika dåligt! =D

Åkte ditt och beställde över disk, dock så var ju problemet att de inte hade de jag ville ha hemma. Förutom lite små saker.
Mest troligt pratar jag om tidigare erfarenheter med lelles??

:lol Du är ju ärlig iallafall!
Nä! det bästa är att åka dit personligen, I de fall jag har åkt dit för en speciell sak så pratar jag antingen med Ragnar eller Per ingen annan!

Lelles är kaos! Har praoat där och har kompisar som jobbar där. Lelles är kanon om du ska köpa över disken, beställa är ingen höjdare. Ett tips, ska ni köpa kläder från övervåningen gå till Mohammed eller Kalle och hälsa från Philip som går på Celsius.. De är duktiga båda två. :)

Last edited:
Lelles verkar fungera bäst om man handlar över disk.
Jag har lyckats att beställa per postorder några gånger, det fungerade bra utom den sista gången.
Eftersom de lurade mig på pengar sista gången jag beställde handlar jag inte där längre, det finns andra handlare som är lite mer seriösa.
Men handlar man över disk så slipper man förhoppningsvis bli lurad.

*hummm* Jag beställde kläder på mässan och det damp ner en "Hämta på posten" lapp idag.. 10 dagar MAX lovade dom, så de klarade sig med nöd o neppe om man tar sista dagen på mässan..

mange86 skrev:
De var fel bakspeglar..... =(
Nääääääää. Fy F*n vad jag lider med dig. Sånt där blir man ju skogstokig på. Utskällningssamtal är på sin plats. Be att få prata med ansvarig för postorder.. ingen idé att skälla på stackarna i kundmottagningen/ordertelefon.

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick