Lelles MC - Världens sämsta service?

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Företag som inte visar lagerstatus på hemsidan handlar man inte hos. PunGt!!

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Handlar på Johans MC när det gäller Triumph.
Har en person som jag alltid beställer från. Får grym service och ett trevligt snack varje gång.
Nu bor jag ju i Göteborg så jag tar det över disk.
Men de delar de ej har hemma tar de hem med rimlig leveranstid åt mig.
Vet att många har en annan upplevelse av Johans MC.
Men jag är nöjd kund hos dem och accepterar om de inte har allt hemma på hyllan bara de kan få hem det inom rimlig tid.

Ska du beställe en specefik del så kan det vara bra att ha Triumphs artikelnummer till hands för att vara säker på att ni pratar om samma del. Speciellt om du beställer via telefon.

Det funkar inte att maila med dem, har provat det förr.

Kan berätta min senaste historia då. Beställde ett par boots och ett visir på rean den 30 mars. Fick ingen bekräftelse på beställningen men det vet jag om sedan innan att man inte får utan fakturan kommer när de skickar grejerna (lite mer informationsutbyte hade varit trevligt menmen..). Ringde dem för 2 dagar sen och då visade det sig att ordern har fastnat, dvs ingenting har hänt sedan jag beställde. De har beställt in visir sa hon, men hade inte den blekaste om när de kommer. Bootsen var slut så de erbjöd mig ett par sämre boots till högre pris (efter att ha sänkt priset lite). Tack men nej tack.

Det känns lite som att deras mentalitet är "Vi är störst och kan därför hålla ner priserna. Folk handlar av oss oavsett hur pissigt vi bär oss åt". Personligen stödjer jag nog hellre ali123 på ebay än Lelles har jag kommit fram till.

Var handlar man Triumph reservdelar om man inte vill beställa från Lelles igen?

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Hmmm, Lelles MC.Är det inte den där gubben som blev skjuten för några år sedan i samband med ett rån mot hans mc affär.Var ju ett reportage om hans affär i en mc tidning där allt verkade vara sockersött ifråga om kundbemötande men det kan ju vara fel Lelle jag tänker på annars verkar något ha gått snett i hans maskineri. :va

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Hoj
Kawasaki
Även jag väntar på svar på mail. Ringde och resultatet blev att jag själv ska felsöka produkten det är fel på. Dum som man är accepterar man det och ska återkomma efter det så får vi se om dom löser det på ett bra sett.

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Hmmm, Lelles MC.Är det inte den där gubben som blev skjuten för några år sedan i samband med ett rån mot hans mc affär.Var ju ett reportage om hans affär i en mc tidning där allt verkade vara sockersött ifråga om kundbemötande men det kan ju vara fel Lelle jag tänker på annars verkar något ha gått snett i hans maskineri. :va

...i en tidning som han annonserade järnet i, kanske...? :D

Rånaren - ett moppefukko, stod och gömde sig på garageuppfarten hemma hos Lelle och pepprade både Lelle och den jämntjocka taxen dom hade. Tror Lennart - krutgubben, fick två kulor i sig.

edit:

Den lilla rånaren fick med sig en påse smågodis...

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Jag ser vad flera av er skriver om Lelles och tycker inte på något sätt det är acceptabelt att bli bemött på det viset ni blivit bemötta.

Har bara beställt saker 5-6 gånger från Lelles och alla ggr har det gått bra med ytterst snabba leveranstider, senast förra veckan beställde jag reservdelar, grejorna kom dagen efter.

Ena gången var iofs ett Yuasa batteri tvärslut när jag fick det, ringde och efter kort diskusion så skickades ett nytt samma dag samt returlapp på det trasiga.

Det är i alla fall min erfarenhet av Lelles... :)

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Hoj
KTM 1290R 2016
Lelles kan draaaaaaa, kollade på en ny hoj där och frågade om dom hade en i svart, NÄPP!!. Sen rusade killen bara iväg, han var tvär och utstrålade du är bara jobbig. Där förlorade dom en hoj kund, Andra gången var vi i Uppsala och frugan sa kan vi inte kolla på Lelles motvilligt sa jag okej, hon var ute efter ett nytt hoj ställ. Vi fick ingen hjälp alls trotts att vi frågade, vi drog tillbaka in mot stan, köpte ett på Din mc istället. Alldrig mer Lelles.....

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
För 10 år sedan provade jag att handla hos Lelles via postorder. Pannkaka och skall aldrig handla av dem igen lovade jag mig!

Så med tveksamhet provade jag deras ktmshop.se för lite div KTM prylar och det har fungerat kanon. Rätt prylar i rätt tid! Köpte även en ny KTM av dem 2014 och det var en smidig deal till rätt pris. Körde 70 mil för att hämta cykeln och de höll extra öppet för att jag skulle hinna dit. Så min egen erfarenhet av Lelles i modern tid är bara god.

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R
Beställt mycket från Ktm shoppen samt klädavdelning. Har bara positiva saker att säga om Lelles Webshop, ingen aning hur fysiska butiken är. Det "jobbigaste" jag upplevt var när något har haft lite längre leveranstid men då har jag blivit förvarnad att sakerna blivit restade.
Ktm avdelningen ringde mig varje dag under en veckas tid när jag beställt som hade frågetecken. Då jag jobbade olägligt kunde jag inte svara och därför sökte de mig aktivt varje dag.
Jag tror onekligen att Lelles har svagheter men jag har då inte upplevt något som gör att jag skulle avråda någon att inte handla därifrån.

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Hoj
Superduke 990 -07
Handpenning lagd, tog en taxi in för att hämta den iförd skinnställ.
Såld till annan kund.

WTF!
Hur fan kan man göra så mot en kund som redan lagt handpenning?

Fick du någon slags kompensation av Lelle eller var det "tack och godnatt" från deras sida?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Spenderat säkert över 20 000kr på reservdelar och tillbehör spritt över ett trettiotal artiklar det senaste året. Min erfarenhet är att det är MYCKET billigare, går MYCKET snabbare och är MYCKET smidigare vart som helst på jorden man väljer att beställa från än att beställa från svensk butik. "nää vi har inte det inne.. kanske kan ta hem det.. ska kolla på saken.." brukar det låta. Samma fråga till försäljare i USA så ligger prylarna på postkontoret och väntar efter en vecka.

Sjukast av allt är att jag får bättre pris från en handlare i usa än hos svensk generalagent. Dessutom vet jag att från usa har jag prylarna på två veckor och kan lova den leveranstiden till mina kund.

När jag nämner det till generalagenten så pratar de nån rappakalja om att det skulle vara fler mellanhänder i Sverige. :va Jag räknar tvärtom till en mellanhand mindre i Sverige.

Last edited:

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Hur kunde han blåsa dig 5 år innan du var född?
Hojen är från -85, inte händelsen i sig, gissar jag.

Är dock nyfiken på om handpenningen återbetalades...

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...