Lelles MC, vilket d****a skämt

Status
Ej öppen för fler svar.

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Hornet 600 (2004)
I våras (för 8 månader sedan) beställde jag lite prylar från Lelles via postorder, jag fick en orderbekräftelse där korrekt leveransadress står. Trotts att det står rätt leveransadress på bekräftelsen skickar dom varan till den adress jag angivit vid tidigare beställningar (för > 1 år sedan). :va

Nåväl, än så länge inga större problem.

Problemet är att samma dag som avin för paketet kommer till rätt adress (p.g.a eftersändning) så har posten returnerat försändelsen. Jag skickar då ett mail till dem med orderbekräftelsen bifogad och undrar vad de håller på med och ber dem att skicka paketet igen fast till rätt adress denna gång...

Inget händer, ingen feedback... nåväl tänkte jag, skiter i det och beställer från annan leverantör, jag hade trotts allt beställt mot postförskott

NU 8 MÅNADER SENARE får jag en betalningspåminnelse med hot om inkasso :mad: , VA FAN!!!

Fattar ingenting, hur kan man få en betalningspåminelse på en order mot postförskott? Hela grejen är ju att jag inte kan plocka ut varorna utan att betala.

Sen nu när man ringer kan ingen hjälpa en, det är endast "Lelle" som kan svara på dessa frågor och han jobbar hemifrån med katalogerna...

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Hornet 600 (2004)
Du fick väl hans hemnummer då antar jag?

Ha ha, det hade man ju kunnat klassa som hjälpsamt.

Nej, det enda man fick som svar var att jag kan prova senare i e.m, han skulle kanske komma in då, annars fick jag prova på måndag igen och se om jag har bättre tur då.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Jag har alltid fått bra hjälp när jag vänt mig till Lelle's. Håller mig dock till killarna på KTM avdelningen. Men verkar som "många" har problem med just postorder?

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Du är inte ensam

Det samma hände för mig. Varan retunerades av posten (eftersom jag aldrig hämtade ut det), fick ca 6 månader senare en faktura (inget påslaget, eller hot om inkasso). Ringer och undrar vad det e frågan om. Fick likandade svar, att sånt sköter chefen. Det hände inget, dom skulle kolla upp saken. Fick ett mail några veckor senare där dom undrarde hur jag hade skickat tillbaka paketet, svarade att det har väl posten ta hand om eftersom jag aldrig hämtade ut paketet. Har inte hört något på tre månader. Jag kan sträcka mig så lång att betala frakten, det kan väl vara fair tycker jag...

Man undrar om dom har koll på sina saker egentligen... :3freak

Dark_Messenger

Guest
De har alltid varit schyssta mot mig. Har bara bra erfarenheter från dom.

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Jag handlar bara direkt över disk hos Lelles och endast varor dom har hemma.
Väntade i över 6 månader på ett mellanrör till ett Micron slipon. Köpte ljuddämparen på plats och dom sa att det skulle vara komplett till min hoj. När jag sedan kommer hem saknades mellanröret. Men det skulle dom givetvis skicka på engång sa dom när jag ringde. Det tog sex (6) månader och säkert 10-12 samtal till Lelles.
Inte föräns jag fick prata med Lelle själv fick jag mitt rör. Dock gick det väldigt fort när jag väl fick tag i Lelle, har för mig att jag hade det 2 dagar efter vårt samtal...

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Hornet 600 (2004)
Det samma hände för mig. Varan retunerades av posten (eftersom jag aldrig hämtade ut det), fick ca 6 månader senare en faktura (inget påslaget, eller hot om inkasso). Ringer och undrar vad det e frågan om. Fick likandade svar, att sånt sköter chefen. Det hände inget, dom skulle kolla upp saken. Fick ett mail några veckor senare där dom undrarde hur jag hade skickat tillbaka paketet, svarade att det har väl posten ta hand om eftersom jag aldrig hämtade ut paketet. Har inte hört något på tre månader. Jag kan sträcka mig så lång att betala frakten, det kan väl vara fair tycker jag...

Man undrar om dom har koll på sina saker egentligen... :3freak

Jag tänker då inte betala någon frakt då klåparna skickar till en annan adress än den som står på orderbekräftelsen.

Jag skall precis börja förhandla med banker angående vårt bolån som skall omvandlas från nybyggnadskreditiv till bolån då bygget nu är klart. Om det visar sig att jag fått en betalningsanmärkning p.g.a detta skall jag stämma dem på skadestånd för sämre lånevillkor.

Klåparna har självklart skickat kravbrevet till den gamla adressen som vi flyttade ifrån för 1,5 år sedan villket innebär att eftersändning ej längre sker. Det har alltså gått 10 dagar sedan hotet om inkasso tills dess att jag fått brevet :mad: .

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Ring omedelbar till kronofogden och bestrid fakturan, då kommer det ingen prick sålänge ärendet inte är avgjort i domstol.
bums!

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Ang Lelles och kombon postorder kan även jag intyga med bittra erfarenheter... Ficke helt sonika fel pryttlar, att försöka få detta rättat var helt lönlöst. Nu var det lyckligtvis inga dyra grejer, men ack så irriterande. Nu köper jag enbart över disk från dem...

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
LELLES, JA DOM HAR EN JÄVLA MASSA SAKER HEMMA Å DET ÄR JU BRA, OM MAN BOR I NÄRHETEN, MEN FÖR OSS SOM LOCKAS AV DERAS ULTRASTORA SORTIMENT Å beställer SAKER KAN KÄNNA OSS BLÅSTA...SOM SAGT KOLLA HUR MÅNGA TRÅDAR DET FINNS PÅ tex ENDUROMX OM LELLES, SÅ FÖRSTÅR DU ATT DOM flesta BARA BESTÄLLER en (1) GÅNG....

Fredr28

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2006
Hoj
Hornet 600 (2004)
Vet du vad den du pratade med heter?

Kommer ej ihåg vad killen hette som svarade 1:a gången jag ringde. Men när jag ringde 2:a gången var det en Leffe (ej att förväxla med Lelle). Leffe förklarade att Lelle inte svarar på telefonsamtal nu när det är så stressigt med katalogerna.

Leffe & Lelle, hm, vet ej varför jag kommer att tänka på Bill & Bull.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
vet inte hur mycket man vågar skriva om honom utan att tråden låses eller jag får en varning.

Du kan nog räkna med en avhuggen hästskalle i sängen redan nu!
ratherhorse2.jpg

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Har också fått betalnings påminelse för ett ryggskydd jag köpt och betalat på en mässa av dom:D

Löste sig när jag fick prata med lelles fru (anita?)

Jernkrok

Elfel....
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
Shovelhead -76:a ,CB 400 Four SS -75:a, Rex Villiers Ratbike -53. Fläktkyld DKW boardtrack -34: projekt...
Kan inget annat än att hålla med.
Jag beställde 1 skruv och 2 tankdekaler.
Efter 7 månader lessnade jag på att vänta, när jag ringde för att avbeställa så kände dom inte igen orden, och detta gjordes över disk.

moonraker

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2005
Hoj
YZF R6
Bikeshop (bikeshop.se) jobbar enligt samma princip.
Efter att man fått vänta i flera veckor på paket som inte kommer och trots att man kommit överens med dom via mail att ordern skall makuleras så kommer det mail med hot om kronofogden flera månader efteråt. En gång kan väl vara acceptabelt men har nu fått sådant "hotbrev" även en andra gång ytterliggare några månader senare.

Sjukt dåligt!

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
En annan är ju snäll och kanske lite dum, så jag hade nog kontaktat inkasso och fogden, pröjsat för att få stopp på skiten. Därefter försökt klämma Lelles.

Fått stopp på liknande den enda gång jag varit på väg att få plump i protokollet. Separation, hon skulle ta en stackars räkning, säjer att hon pröjsat och sen trillade inkassobrevet in. Fick bra bemötande från inkasso och de drog tillbaka det som gått iväg till fogden. Hon kom skamsen med stålar hon lånat av sin korkade syrra.

Känns som du har lite mkt på spel med husköp och så. Vet ju inte hur mkt pengar du beställt grejer för men Lelles måste leverera och kompensera.

Lelles; aldrig mer, inte en korrekt leverans och varning för drivpaketen. Trevligt bemötande och bara "skicka tillbaka", men vem pallar? Man behöver ju prylarna och har inte tid att hålla på att skicka och vänta.

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Lelles är bra att handla hos över disk som sagt. Men deras postorderavdelning verkar vara helt sjuk. Man undrar ju om varje order som kommer in går genom en slumpgenerator innan ordern plockas, eftersom man alltid får fel prylar skickade. OM den överhuvudtaget plockas det vill säga..
LELLES = FY!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...