Lelles säljer nya 690sm för 54900!!

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Personligen gillar jag inte hojen för 5 öre men vilket jävla pris? Jobbigt att ha köpt en för ordinarie och försöka sälja nu. Måste vara riktigt svårsåld när dom dumpar priset så. Vad var nypris på dom?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Det handlar om nya 07or. Alltså gamla cyklar som inte blivit sålda som Lelles troligen köpt för en spottstyver av KTM. Säg att det handlar om kanske tre-fyra cyklar så ger ju inte det nån större inverkan på beggatmarknaden.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Det handlar om nya 07or. Alltså gamla cyklar som inte blivit sålda som Lelles troligen köpt för en spottstyver av KTM. Säg att det handlar om kanske tre-fyra cyklar så ger ju inte det nån större inverkan på beggatmarknaden.

aprilias priser blev ju inte speciellt roliga efter att dom gjorde en sänkning på samma sätt något år där. men visst kommer folk att påpeka att lelles sålde dom för 55k, det tror ialf jag

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Samma som händ med SuperDuken när Bike i Trollhättan dumpade -06:eek:rna.

Som tur är var det inte bara jag som vägrade sälja för kaffepengar så de verkar stå sig hyfsat ändå. Förmodligen blir det väl liknande med 690:n.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
aprilias priser blev ju inte speciellt roliga efter att dom gjorde en sänkning på samma sätt något år där. men visst kommer folk att påpeka att lelles sålde dom för 55k, det tror ialf jag

Självfallet kommer nån påstå att "de går ju att köpa för 55 nya" när det blir tal om försäljning varpå svaret blixtsnabbt förhoppningsvis blir "köp en sån då förihelvete, du och din jävla morsa".
Vore skoj att veta exakt hur många cyklar det handlar om...

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
Självfallet kommer nån påstå att "de går ju att köpa för 55 nya" när det blir tal om försäljning varpå svaret blixtsnabbt förhoppningsvis blir "köp en sån då förihelvete, du och din jävla morsa".
Vore skoj att veta exakt hur många cyklar det handlar om...

det går väl att ta reda på hehe, det tråkiga är väl kanske inte just andrahandsvärdet utan dom som just har köpt sig en ny för bra mycket mer pengar.. jaja är man nöjd så ska man vara glad:fyllisar

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
det går väl att ta reda på hehe, det tråkiga är väl kanske inte just andrahandsvärdet utan dom som just har köpt sig en ny för bra mycket mer pengar.. jaja är man nöjd så ska man vara glad:fyllisar

Precis !

Det märks mest för de som just köpt en ny för +20lök OCH de (2) som just gjort sitt kanske livs bästa affär.

mattek

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
ingen just nu
var ner till lelles och kollade på dom igår, dom hade 3-4 st av varje färg inne till det priset.
hade tänkt att ha den som pendlarhoj men satt så jäkla illa på den så det får bli något annat, har 2 mil till jobbet och tror inte jag skulle klara den sträckan på den hojen utan att få krupp.
men bra pris var det.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
var ner till lelles och kollade på dom igår, dom hade 3-4 st av varje färg inne till det priset.
hade tänkt att ha den som pendlarhoj men satt så jäkla illa på den så det får bli något annat, har 2 mil till jobbet och tror inte jag skulle klara den sträckan på den hojen utan att få krupp.
men bra pris var det.

Satt illa? Hur då?
Det finns andra styren och man kan flytta det styret som sitter på rätt mkt. Det finns även andra sadlar.
Är inköpspriset så lågt kan man ju kosta på sig en "ergo-seat" t.ex.

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
men bra pris var det.

Du kan inte mena att du sitter så illa att du inte klarar 2 mil. Jag har inte provat den men det är omöjligt att sitta så illa, eller så är du helt sjukt kräsen. Kan inte komma på en endaste hoj man inte skulle klara 2 mil på. Man körde ju för fan 10 mil om dagen på riktigt osköna mopeder när man var i den åldern. Du får nog ta och vänja arslet, vad jämför du med? Goldwing?

mattek

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
ingen just nu
Du kan inte mena att du sitter så illa att du inte klarar 2 mil. Jag har inte provat den men det är omöjligt att sitta så illa, eller så är du helt sjukt kräsen. Kan inte komma på en endaste hoj man inte skulle klara 2 mil på. Man körde ju för fan 10 mil om dagen på riktigt osköna mopeder när man var i den åldern. Du får nog ta och vänja arslet, vad jämför du med? Goldwing?

kanske är bortskämd men senaste hojen jag hade var en varadero, problemet med den här var att man satt så nära styret, kan tänka mig att den funkar utmärkt till bankörning och bus men som pendlarhoj så kan jag tänka mig ett gäng bättre hojar

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
kanske är bortskämd men senaste hojen jag hade var en varadero, problemet med den här var att man satt så nära styret, kan tänka mig att den funkar utmärkt till bankörning och bus men som pendlarhoj så kan jag tänka mig ett gäng bättre hojar

Ok, bättre pendlarcyklar finns det garanterat. Men om du köper en 690 kan du ju även njuta av den till vardags.

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
Kan man ändra byta framlampan på något enkelt sätt? Ser ju den som det största problemet och ljuddämparna då menmen

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin