Lelles!

Hur ställer ni er???

• Antal röstningar
    0

Tigerett

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2003
Hoj
ingen
Lelles och Yamaha!

Att Lelles i Uppsala ska ta över försäljningen av Yamaha inkl. SERVICE är väl inget nytt...(från Cycle Center)

De ska iofs anställa lite ny personal men vad tycker egentligen NI, som någon gång redan har besökt Lelles???

Last edited:

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
Iofs så gör det väl inget för jag vägrar handla där efter det otrevliga bemötade jag fick....

Men det är synd om alla er som verkligen handlar/servar där nu. Hur i f** ska det ha tid när det knappt har det nu.. Okey de ska anställa lite extra folk men det skulle väl vara gjord redan...med tanke på hur många som redan handlar där.
Å var ska de ha alla nya hojar någonstans :eek:
Kanske ska de sluta med HONDA!

Låt då C C i Svista ta över det för dom har iaf tid å är mer service inriktade!!!

TACK FÖR ORDET!!!! :squid

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
Färsk händelse ang. Lelles:
Beställde en vänster backspegel till Ninjan, eftersom dom var billigare än original (416:- inkl avg jämför 650:- original). Leveransen gick fort, kom med morgondagens post, men det var en jävla HÖGER-backspegel, fast den var märkt vänster. Skickade tillbaka den med ett brev där jag förklarade att det var fel märkning, och bad dom titta noga innan dom skickade en ny så att inte även den var fel.

Dagen därpå kom EN LIKADAN HÖGERSPEGEL!!! :mad: :finger :slicka :4skrika Så mycket orkade dom anstränga sig! Ny retur med nytt (argare) brev.

Till saken hör att det är omöjligt att komma fram till Lelles på telefon, antingen svarar dom inte eller så är det upptaget.

Till sist på tredje försöket kom den rätta backspegeln. Har dock inte fått ett öre ersättning för porto-utläggen. Skulle köpt original!

Så av mig får Lelles 10 långfingrar av 10. Tänker INTE handla där igen. :fakta

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Ogilla lelles!

Handlar helst inte där på lelles, och
med tanke på att man köpt en
Yamaha hoj och är nöjd kund hos cyclecenter så tycker jag det är supertrisst! Inte för jag e rasist,
men de som ser invandrar "aktiga" ut på Lelles har man bara fått asdåligt bemötande ifrån! Orka med sådant!

Hoppas Yamaha ändrar sig! CC har fan så mycket trevligare människor!
Fan alla mc butiker är bättre en Lelles!

BUuuu

:finger

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Var skall dom 21 nya anställda arbeta då? Byggbarack på parkeringen eller? :confused:

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
Förhoppningsvis kanske åtminstone NÅGON av dom kan tänkas svara i telefon på reservdelar..... :fakta

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Kjelle: Du skall veta att det är låång väntetid om du kommer till affären också.
Därför handlar jag på andra affärer... :fakta

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
Tack för tipset. Handla från Lelles var ett experiment som inte kommer att upprepas. Fast alternativet för Kawa här i Örebro är ju Speed, som ju också suger så det står härliga till.

Pest eller kolera, alltså! :(

My1974

alias Anja
Gick med
11 Jun 2003
Hoj
Honda CBR600 F -94
Vågar jag sticka ut hakan?

Handlar alltid hos Lelles och har alltid fått trevlig bemötande och bra service. Den enda gång jag har haft en beställningsvara där så kom det ett brev i lådan om att varan fanns på lagret, inom en vecka. Mycket folk är det där, det håller jag med om, så jag åker hellre dit på lunchen än efter jobbet eller på Lördagen.

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Jag kommer att fortsätta att lämna in min hoj
på Cycle Center för service/ar :fakta

Tack vare de jag har hört om Lelles servicar, (hur stavas det?)
så har jag inget större förtroende för det dom utför...

PSW

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
RF900 RS2 -95
Hehe tur att man inte åker Yamaha......
Kan hålal med om att reservdelsavdelningen är skitkass på Lelles men annars har de varit schyssta mot mig (köpte förra hojjen där)

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Jag har köpt två hojar och lite annat skrot på Lelles och har alltid fått ett bra bemötande och schysst service. Det är mina erfarenheter.

Postordern har jag däremot inte lika mycket förtroende för.

Drutten

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Super Tom 50cc,Honda XR 80cc,ATV 150cc,Arctic Cat H1 06:a Monster,Yamaha R1 04:a med extra allt såld..:-((, KTM SXF 250 06:a..
Re: Vågar jag sticka ut hakan?

My1974 skrev:
Handlar alltid hos Lelles och har alltid fått trevlig bemötande och bra service. Den enda gång jag har haft en beställningsvara där så kom det ett brev i lådan om att varan fanns på lagret, inom en vecka. Mycket folk är det där, det håller jag med om, så jag åker hellre dit på lunchen än efter jobbet eller på Lördagen.

"hellre dit på lunchen" :confused: dom är dom enda som jag vet som stänger och skickar ut folk när dom går på lunch.... så får man snällt sitta och vänta tills dom har ätit klart.....
Nä tyvärr så tycker jag att det bara är rörit, kaos där jämt.....
Finns bättre ställen med kompetent personal som har öppet över lunchen.... :D :tummenupp

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Re: Re: Vågar jag sticka ut hakan?

R6-Drutten skrev:
"hellre dit på lunchen" :confused: dom är dom enda som jag vet som stänger och skickar ut folk när dom går på lunch....

Det kanske är därför de har lunch en timma senare än alla andra!

Drutten

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Super Tom 50cc,Honda XR 80cc,ATV 150cc,Arctic Cat H1 06:a Monster,Yamaha R1 04:a med extra allt såld..:-((, KTM SXF 250 06:a..
Re: Re: Re: Vågar jag sticka ut hakan?

Penguin skrev:
Det kanske är därför de har lunch en timma senare än alla andra!
Tycker i allafall att det är dåligt....
Får väl prata med min morbror (Lelle) att dom får skärpa till sig....

Yammaretta

to ride or not to ride...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 -05
.

Personligen så tycker jag Dom på lelles e kanon(Perra,Ragnar....)har köpt två hojjar där och trevligt bemötande,det e ju väldigt mycket folk där nästan jämt så man kan förstå att dom har fullt upp men det här e bara min personliga erfarenhet,tycker även att jham e kanon bra killar!

Hasse L

Hasse L
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Honda CBR 900rr -97 & Snöskoter Arctic cat EL Tigre & Skidoo Mach 1, Peugot EU moppe
Det finns två på Lelles som jag tycker är duktiga, Perra
kan mycket är trevlig men är svår att få tag i!! Anita
är mycket duktig men humöret är skiftande och det är
inte alltid man får hjälp. Sen har dom massor av extra
personal av olika nationaliteter som inte kan ett dugg, och som inte har några befogenheter att te.x ge rabatt eller ta hand
om byten och reklamationer. Sen är det helt otroligt att en så
stor firma har lunch stängt men troligtvis finns det ingen
som kan sköta firman när Perra och Anita går på lunch..... :squid