Lelleträffen 2007

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Trampcyklar
Inget är klubbat än, men troligtvis blir det ett liknande upplägg som det var förra året. Dvs körningen startar i början av veckan och avslutas i slutet av den. Då blir det mer körning än bara tors-lör som du skrev.
/En av instruktörena

Måste men vara med (betalande) på Lelleveckan för att ta del av GR-erbjudandet:va
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Måste men vara med (betalande) på Lelleveckan för att ta del av GR-erbjudandet:va
Som det var förra året så var det bara att komma upp, sen om man har bokat en plats på lelleveckan i visby eller inte spelade ingen roll. Det var specialpriser hela denna vecka för alla. Så var det förra året och det kommer troligtvis bli det samma detta år, så det är bara att komma upp och köra.
 

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Trampcyklar
Som det var förra året så var det bara att komma upp, sen om man har bokat en plats på lelleveckan i visby eller inte spelade ingen roll. Det var specialpriser hela denna vecka för alla. Så var det förra året och det kommer troligtvis bli det samma detta år, så det är bara att komma upp och köra.

Låter perfekt:tummenupp
Jag & en kompis ska åka på Actionpics GR-körning fre-sön 8-10 juni och vi tänkte förlänga banåkat med ytterliggare tre dagar (under lelleveckan). Får se vad kroppen säger om det:näsblod
Angående åkningen på GR, är det bara att köra i mån av plats (ingen bokning i förväg) och blir det någon gruppindelning (lugn, medel, snabb)?
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Låter perfekt:tummenupp
Jag & en kompis ska åka på Actionpics GR-körning fre-sön 8-10 juni och vi tänkte förlänga banåkat med ytterliggare tre dagar (under lelleveckan). Får se vad kroppen säger om det:näsblod
Angående åkningen på GR, är det bara att köra i mån av plats (ingen bokning i förväg) och blir det någon gruppindelning (lugn, medel, snabb)?

Jo det är körning i mån av plats, med det brukar inte vara några problem att få plats. Det är indelning i grupper, brukar vara 3st men om det är riktigt många som vill köra så kan det bli en 4:e grupp också.Lugn, medel, snabb brukar det vara.
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Hur funkar det med alla aktiviteter; jag ska bo i Visby centrum men vill gå på alla aktiviteter, måste man köpa hela paketet med tältplats och allt?
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Du bokar paketet på campingen hel eller halv vecka, då ingår resan för dig och cykeln plus alla aktiviteter. Vill du ha ett extra boende i Visby hjälper de dig att boka det med. Har du fixat resa och boende själv så är det nog inget problem att hänga med på allt utan att pynta något. Kan dock bli problem om du tänker ytnyttja kneipbys buss. Förra året så var det bara de som bode på campingen som fick ett märke att sätta på cykeln. De som inte bodde där var det ingen konroll på, föll liksom ur systemet. Blev tyvärr också blåst på DVD filmen som skulle ingå och komma hem vid jul.

Bussrna brukar ju kosta 20 kr, både på lelle och reste av sommarn.
 

lahi

Gixxerpilot
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Hur är det med mycket ljud på bankörningen på Gotland ring? Jag har ingen lust att montera något avgassystem på min hoj (kör med 3-tums rör från turbon och rakt ut genom kåpan) så den låter ju en del, men inte överdrivet. Turbon slår sönder ljudet ganska bra, men jag ligger nog över 103 dB iallafall. Skulle gärna vilja gasa lite där.. Och blir det liv om man powerwheelar mycket? Alltså inga överdrivna wheelisar, men lite lyft på varje växel? Svårt att låta bli. Jag kan ju dra ner trycket, men hur kul är det? :rolleyes:
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Hur är det med mycket ljud på bankörningen på Gotland ring? Jag har ingen lust att montera något avgassystem på min hoj (kör med 3-tums rör från turbon och rakt ut genom kåpan) så den låter ju en del, men inte överdrivet. Turbon slår sönder ljudet ganska bra, men jag ligger nog över 103 dB iallafall. Skulle gärna vilja gasa lite där.. Och blir det liv om man powerwheelar mycket? Alltså inga överdrivna wheelisar, men lite lyft på varje växel? Svårt att låta bli. Jag kan ju dra ner trycket, men hur kul är det? :rolleyes:

Förra året sa de till min kompis som hade en husaberg 650. Tyckte den lät lite mycket när han gasade på. Bodde visst ett surhuvud i närheten av banan som klagade lite. Tror inte det ska vara några prbolem. De ville inte ha någon som drog på bakhjulet hela rakan, men lite småresningar borde inte göra nått.
 

SheDevil

Våren är här och hojen på vägen!! :-)
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Borlänge
Hoj
Yamaha R6-03
Hej!

Det ska bli askul att åka ner på Lelleträffen igen!! Allt började med att jag fick provköra min första sporthoj på Lelleträffen förra året och sen gick allting utför!!!

Vi blir ett trevligt gäng från Cementarsel MC beståendes av yra sporthojsentusiaster från "byarna i Dalarna". Erik :D, Salle :tungan , Kuben :tummenupp , Linda :fyllisar , Larsa :öl, Bitte :yoparty , Jani :cool:, Kjellin :tungan och Henningsson :banana .

Vi ses på Gotland allihopa/SheDevil
1. Strömma ?
2. Milla
3. Nicotin
4. Cyclops (om ledighet ges)
5. Calle^^ +7 dårar
6. Ingel
7. MangeH+23 pers.
8. Benet+några andra ägg/ X3M-Chaos
9. Yates+11pers / SouthCoast Supermotards
10. Lady
11. Bridgemill, Conne.P (Vi ska försöka fylla en 8manna stuga)
12. Marcus_136
13. Swish + ca 10
14. Göken
15. Malle + MrNice80
16. dOLKO + Charlyze (tältar)
17. devo + nåra dårar
18. R1Monstret + hela gänget i SkitFrän MC
19. Demp@ klart man ska dit i år igen
20. Tycon mc (med ännu större fyrverkeri !!)
21. Vegas + ett gäng Wheelare..
22. KTM660SMC + 1
23.C@rro + babes
24.Hasse12
25. G.A.S.T + 15 st
26. Mr Helmut och 3 kompisar (95% säkerhet)
27. Titan
28. robb
29. Noll-Koll Gabbe
30. Dal-Mausen hos tokiga Göteborg-are/-skor
31. Kongo, Alltid, är ju t.o.m med på bild i foldern
32. Corus - Ska dit å jobba. Med vad får ni se...
33. Kärregård +11 Rackabajkare
34. lahi[/quote]
35. styggt nitad mc +15
36.hojtjejen+*johanna* +flera från wheelers
37. Cementarsel MC
 

Malin W

Kasta körken!!
Gick med
9 Feb 2007
Ort
Kalmar
Hoj
R1 -00 Under ombyggnad
1. Strömma ?
2. Milla
3. Nicotin
4. Cyclops (om ledighet ges)
5. Calle^^ +7 dårar
6. Ingel
7. MangeH+23 pers.
8. Benet+några andra ägg/ X3M-Chaos
9. Yates+11pers / SouthCoast Supermotards
10. Lady
11. Bridgemill, Conne.P (Vi ska försöka fylla en 8manna stuga)
12. Marcus_136
13. Swish + ca 10
14. Göken
15. Malle + MrNice80
16. dOLKO + Charlyze (tältar)
17. devo + nåra dårar
18. R1Monstret + hela gänget i SkitFrän MC
19. Demp@ klart man ska dit i år igen
20. Tycon mc (med ännu större fyrverkeri !!)
21. Vegas + ett gäng Wheelare..
22. KTM660SMC + 1
23.C@rro + babes
24.Hasse12
25. G.A.S.T + 15 st
26. Mr Helmut och 3 kompisar (95% säkerhet)
27. Titan
28. robb
29. Noll-Koll Gabbe
30. Dal-Mausen hos tokiga Göteborg-are/-skor
31. Kongo, Alltid, är ju t.o.m med på bild i foldern
32. Corus - Ska dit å jobba. Med vad får ni se...
33. Kärregård +11 Rackabajkare
34. lahi[/quote]
35. styggt nitad mc +15
36.hojtjejen+*johanna* +flera från wheelers
37. Cementarsel MC
38. Malin W+ 3 partyprinsessor
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Hur är det med mycket ljud på bankörningen på Gotland ring? Jag har ingen lust att montera något avgassystem på min hoj (kör med 3-tums rör från turbon och rakt ut genom kåpan) så den låter ju en del, men inte överdrivet. Turbon slår sönder ljudet ganska bra, men jag ligger nog över 103 dB iallafall. Skulle gärna vilja gasa lite där.. Och blir det liv om man powerwheelar mycket? Alltså inga överdrivna wheelisar, men lite lyft på varje växel? Svårt att låta bli. Jag kan ju dra ner trycket, men hur kul är det? :rolleyes:


Börna och stegra fick jag en redogörelse förra året att det inte hörde hemma där och man minsan skulle få böta om man gjorde det. Men du har ju en motor att skylla på:D

Men du får säkert inga problem

Annars jätte bra grabbar på GR:tummenupp
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Är det någon som vet något eller har planerat nångon form av samåkning från Uppsala?! Skall vara där HELA veckan....

Förstå året för mig, ska bli skit kul! Hoppas jag.....:tummenupp

EDIT: Finns alltid någon som är lite "mamma" och har gjort en "packlista" för lelleveckan.... Skulle vara kul o se vad som behövs då man inte får med sig allt man skulle vilja ha med.....:rolleyes:
 

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Skogen, Uppsala city
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
Är det någon som vet något eller har planerat nångon form av samåkning från Uppsala?! Skall vara där HELA veckan....

Förstå året för mig, ska bli skit kul! Hoppas jag.....:tummenupp

EDIT: Finns alltid någon som är lite "mamma" och har gjort en "packlista" för lelleveckan.... Skulle vara kul o se vad som behövs då man inte får med sig allt man skulle vilja ha med.....:rolleyes:

Hur ska du bo?? Bokat o klart eller?? Vi e några från uppsala som tänkte åka... Hel eller halv vecka beror nog på hur boende löses..

Har aldrig varit fullbelagt på tältplatserna nått av de 8 år jag varit där.

Då lär de väl vara de iår då... :D Bara för att jag tänkte tälta... men men,,, tältplatser hittar man ju alltid på..

Tack för snabbt svar:D
 
Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Jag och minst en kille till ska åka hela veckan.... Vi kommer att tälta på campingen eller i närheten av campingen vilket nu blir smidigast.... Tror inte att det blir fullt iaf.... Har inte bokat än, brukar finnas platser kvar sent på våren oxå så.... Hur många är ni som ska åka?!
 

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Bålsta
Hoj
.
Då lär de väl vara de iår då... :D Bara för att jag tänkte tälta... men men,,, tältplatser hittar man ju alltid på..

Tack för snabbt svar:D

Är du orolig för det så är det ju bara att boka hela veckan, då kan du ju välja själv vart du vill sätta upp ditt tält.. Tar du halv vecka så får du ju ta de platser som finns över.
 

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Skogen, Uppsala city
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
Jag och minst en kille till ska åka hela veckan.... Vi kommer att tälta på campingen eller i närheten av campingen vilket nu blir smidigast.... Tror inte att det blir fullt iaf.... Har inte bokat än, brukar finnas platser kvar sent på våren oxå så.... Hur många är ni som ska åka?!

Vi e minst två vi me.. men känns som om det kommer o kunna bli några till.. Brukar ju kunna bli så när några väl har bestämt sig.. att fler vill hänga på..

Är du orolig för det så är det ju bara att boka hela veckan, då kan du ju välja själv vart du vill sätta upp ditt tält.. Tar du halv vecka så får du ju ta de platser som finns över.

Så sant så sant... får se vad de andra säger... Undrar bara sen vad min gamla kropp säger om en vecka i tält..... :näsblod :huvet
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top