Letar du efter första hoj?

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe

rallypacker

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Suzuki GSX400e
Om du e sugen på någon av dom så häng på låset imorrn och provkör bägge.:banana
Allt ligger i känslan tycker jag. Köp den som känns bäst.

Mmm..kanske bud på det. Jag var där och kikade på båda i lördags men körde ingen då jag hade tagit bilen dit. Rent spontant så kändes Yamahan bekvämast när det gäller körställning iallafall. Suzukin kändes "stor". =)

Men priserna är ok va?

Edit
Fy fan...helförsäkring på båda två går loss på ca 24000 kr om året enligt Bilsport-MC. =(

Last edited:

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
V11 Sport -01
Mmm..kanske bud på det. Jag var där och kikade på båda i lördags men körde ingen då jag hade tagit bilen dit. Rent spontant så kändes Yamahan bekvämast när det gäller körställning iallafall. Suzukin kändes "stor". =)

Men priserna är ok va?

Edit
Fy fan...helförsäkring på båda två går loss på ca 24000 kr om året enligt Bilsport-MC. =(

Jag tyckte först priset på fazern såg högt ut, men snabb blocketsökning visade väl ungefär det prisläget. Köpte själv en -99 i november förra året, 2200 mil för 25kkr. Då var iofs drivpaketet helkass, en packbox svettades och framdäck på gång. Med gratis timpenning hos mig själv slutade det väl under 30 iaf.

Ang. förs. blir det bättre när du växt upp, jag betalar 1800:- halvförsäkring för samma hoj trots att jag i likhet med dig hade rykande färskt kort vid köpet :D

Hojen rent allmänt är jag nöjd med. Har nu kört 1000mil, pendlar i princip dagligen till Lund samt lite utflykter med sambon runt Skåne. Med skjuts är den kanske i minsta laget motormässigt med kasst bottenvrid trots mycket modest last.

Dock vill man ju vidare, jag skulle gärna prova Guzzi men de dräller inte omkring här direkt. Får nog ta långa vägen hem via Tomelilla nån dag.

/Anders

rallypacker

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Suzuki GSX400e
Jag tyckte först priset på fazern såg högt ut, men snabb blocketsökning visade väl ungefär det prisläget. Köpte själv en -99 i november förra året, 2200 mil för 25kkr. Då var iofs drivpaketet helkass, en packbox svettades och framdäck på gång. Med gratis timpenning hos mig själv slutade det väl under 30 iaf.

Ang. förs. blir det bättre när du växt upp, jag betalar 1800:- halvförsäkring för samma hoj trots att jag i likhet med dig hade rykande färskt kort vid köpet :D

Hojen rent allmänt är jag nöjd med. Har nu kört 1000mil, pendlar i princip dagligen till Lund samt lite utflykter med sambon runt Skåne. Med skjuts är den kanske i minsta laget motormässigt med kasst bottenvrid trots mycket modest last.

Dock vill man ju vidare, jag skulle gärna prova Guzzi men de dräller inte omkring här direkt. Får nog ta långa vägen hem via Tomelilla nån dag.

/Anders

Undrar när man räknas som "uppväxt"...=)
Tyckte jag kände mig gammal när jag fyllde 29....

rallypacker

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Suzuki GSX400e

/Anders

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Hoj
V11 Sport -01

Lägg på 10 för när jag tog kort/köpte hoj :tummenupp

Jag trodde inte det var sån drastisk skillnad när man väl passerat 25, men det är kanske 30 som är gränsen för vettig försäkring på Bilsport&MC. Vet inte hur stor roll det spelar att jag bor ute i ett villagetto heller. Har för mig att jag skulle ha fått betala 3tusennånting för helförsäkring, tyckte inte det var lönt på såpass gammal billig hoj iaf.

/Anders

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r
Så nu har man äntligen tagit kortet. Hade egentligen tänkt satsa på hoj till nästa år men nu är man sugen som fan. Plus att priset är fördelaktigt såhär års. Har kikat igenom blocket efter en maskin att åka på, gärna en strypt då jag bara har mellanklass. Det är såklart en sporthoj jag vill ha då jag gillar att ligga på krokiga vägar och pressa kurvor. Har fått syn på en hoj här i Uppsala som verkar intressant:

http://www.blocket.se/uppsala/Suzuki_GSXR_600cc_25kw_23362092.htm?ca=10&w=1

Frågan är då; Är det en vettig hoj? Insugsrör, vad kostar det att ordna det? Är det något akut eller kan man köra på det som den står nu och fixa under vintern? Med tanke på det och den sena säsongen kan man kanske pressa ned priset till 25 bananer vilket verkar ganska vettigt. Vad säger expertpanelen om denna hoj? :)

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
Letar ni första hojj som även passar till lite kortare personer kolla min annons på en Hornet 600 -98
Den hade jag som första hojj.. utmärkt.. frugan har även kört den utan probbs och hon är 158cm..
lätt och smidig..
ev billigare vid snabb och smidig affär..

fwestin

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Hoj
Honda CB1000R -10, Såld 2002, Honda CBR 600
Fixade kortet igår och vill nu ha en båge omgående...
Har tittat på en CBR 600 från 2000 med ca 3500 mil på blocket. Är lite osäker på vad man skall titta på/efter, vilka fel är vanliga, osv:confused:
Hur är årsmodellen annars, insprutningsmotorn kom väl -00?

Tacksam för all input.

luddebo

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2009
Hoj
Puch montana
Tjena. Valet av mc börjar nalkas då jag förhoppningsvis har lappen inom en överskådlig framtid.

Jag har kikat på hyosung comet och tycker att det verkar vara ett förnuftigt alternativ med rätt pris. Sen är den ju bra mkt snyggare än tex sv och sittställning ser mer upprätt ut vilket jag gillar.

comet-650.jpg

Den cykel som hägrar mest är nog endå någon slags ducce monster. Går dom sönder hela tiden och är dom fasligt dyra att äga?

ducati_monster_600_2001_2.jpg

Det som känns viktigast är att hojjen bör vara hyffsat lätt och sittställningen får som sagt gära vara relativt upprätt.

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
... ... ...

Det som känns viktigast är att hojjen bör vara hyffsat lätt och sittställningen får som sagt gära vara relativt upprätt.

Motard, motard, motard... :tummenupp

Kolla in KTM 625... bra seviceintervaller (efter -05), bra drag, underbar karaktär i motorn och sjukt kul. Det måste väl ändå vara perfekt va... :D

...och ja, den är lätt och har en upprätt körställning...

luddebo

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2009
Hoj
Puch montana
Motard, motard, motard... :tummenupp

Kolla in KTM 625... bra seviceintervaller (efter -05), bra drag, underbar karaktär i motorn och sjukt kul. Det måste väl ändå vara perfekt va... :D

...och ja, den är lätt och har en upprätt körställning...

Är dom verkligen skonsamma för plånboken? Jag har som inga Evil Knievel ambitioner och undrar om jag verkligen skulle nyttja en motards fulla potential.
Jag kommer nog huvudsakligen använda min cykel till att fisa omkring på 90-väg och därimellan blir det grus eftersom jag bor på obyggden.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Tjena. Valet av mc börjar nalkas då jag förhoppningsvis har lappen inom en överskådlig framtid.

Jag har kikat på hyosung comet och tycker att det verkar vara ett förnuftigt alternativ med rätt pris. Sen är den ju bra mkt snyggare än tex sv och sittställning ser mer upprätt ut vilket jag gillar.

[
Den cykel som hägrar mest är nog endå någon slags ducce monster. Går dom sönder hela tiden och är dom fasligt dyra att äga?

Jag har för mig att det är förvånansvärt dyra delar till Hyosung.

funny

FUNNY
Gick med
22 Nov 2007
Hoj
CBR900RR Turbo, XJ650 Turbo
Du, köp min -06a Fz6 med endast 250 mil på mätaren! "NY" hoj, pigg som fasan med sina 98 pållar, otroligt smidig och lättkörd, du sitter bra och ...... visst; jag pröjsar 3.300:- helår/helförsäkring.
Brukar köra större hoj (FZR1000), men tog denna i byte på en bil. Höll på att gå rakt på nyllet i första böjen - svänger ju själv.
Om du inte köper min så kolla i alla fall på denna modell, men undvik den strypta varianten. 98 hästar ska det va!!!!
Är du nyfiken så kolla min annons (här och på Blocket - lite specialackad gul/svart) eller på andra Fz6'or. Jag blev förvånad och impad och dessa är mycket hoj för slantarna (jag kanske även skulle gå ner lite på priset på min nu som snön snart är på väg?!):tummenupp

Last edited:

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Är dom verkligen skonsamma för plånboken? Jag har som inga Evil Knievel ambitioner och undrar om jag verkligen skulle nyttja en motards fulla potential.
Jag kommer nog huvudsakligen använda min cykel till att fisa omkring på 90-väg och därimellan blir det grus eftersom jag bor på obyggden.

Ja det vill jag påstå att de är. Det är inte speciellt mycket kostnader. Visst, service kostar alltid lite, men om du gör det själv kommer du billigt undan. Jag är ingen mek-guru, men att byta olja/filer fixar alla. Testkör en vettja :tummenupp

lowblowz

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Hoj
trefemma
Jag har en riktigt fin Yamaha mt 03 med MIVV GP carbon slip on som låter så in i helevtes fint som ska säljas. Den har även nytt batteri. Den är strypt till 25kw. Men nu till frågan, tror ni den är mer lättsåld som strypt eller inte strypt?

Emporio

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Hoj
Kawasaki ER500
Lowblowz: Det är väl en smakfråga.. Ska en person ha den "ostrypt" så måste man väl besiktiga om hojen, då kanske det inte lockar lika mkt..?
Kan inte mkt om sånt really...

Själv funderar jag på en Kawasaki ER-5 2005 som har gått 1000 mil. Då jag behöver den strypt till 25 kW, får jag den för 31 000, ostrypt ligger den ute för 29 900. Låter det bra?

simee_93

Medlem
Gick med
9 Nov 2009
Hoj
KTM 525 05
ktm

är det någon som vet om det är samma kolv diameter på ktm 450 04 och ktm 525 04 :va

Last edited:

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
nästa vecka blir det ny hojj, vet fortf inte vilken jag ska ha av r1-07 eller cbr1000-08 . blir tokig, ena dagen har jag bestämt mig till hundra att ta r1an o nästa blir det cbren...:!!!! blir tokig, hjälp mig ^^

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
nästa vecka blir det ny hojj, vet fortf inte vilken jag ska ha av r1-07 eller cbr1000-08 . blir tokig, ena dagen har jag bestämt mig till hundra att ta r1an o nästa blir det cbren...:!!!! blir tokig, hjälp mig ^^

Ta en enkrona. Singla slant!! :D
Alla R1-ägare kommer att skrika R1 och alla cbr-ägare CBR! Gå runt problemet och köp en zx-10. :D

Nyheter
Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras