brasshasse
Ny medlem
Vi körde Honda Hornet 600 på körskolan, köpte privat en CB1000R vilket i praktiken är en kraftigare och lyxigare Hornet, tycker den är toppen som första hoj till övning samt inget du tröttnar på första veckan.
Lång fråga kort:
På jakt efter första hoj och kört XJ6, Z750 och nu sist en ganska ny SV650 på körskolan. SV650n tilltalade mig i både smidighet och utseende. Började kolla in dessa lite mer och nu står det mellan MT-07 och SV650.
Vad säger ni? MT-07 och gamla SV650 verkar otroligt prisade här på Sporthoj, men hittar i princip ingenting om "nya" SV650?
Långt svar kort: Den nya Sukan är betydligt ”billigare” i utförandet än den gamla. MT07 anses skoj men du lär tröttna på bägge inom något år... Inte en effektfråga egentligen utan mer att det är billighojar....
Buy quality, cry once.
Gå ned någon årsmodell så köper du en riktigt fin kvalitetshoj med bra komponenter, trevlig motorkaraktär och betydligt mindre värdeminskning...
Buy quality, cry once.
Tar tacksamt emot tips på vad det skulle kunna vara!
Ska absolut ta en titt! Har läst mycket om Street Triple, att den ska vara riktigt bra, men grejar inte riktigt utseendet på den tyvärr.Honda CBR600
Ducati 996/Monster/SS
BMW R1100/1200S/F800R/S
Triumph Daytona/Sprint/Street/Speed triple
Honda VFR800
...
Finns massor beroende på önskad hojtyp och prisläge. Det finns tex en BMW RnineT nu för 84’ Mycket fin hoj för de pengarna.
Buy quality, cry once.
God dag alla glada! Jag håller på att ta MC-kort just nu, har uppkörning om några veckor.
Jag had funderat lite på första hoj, på körskolan åker jag MT-07. ABS är trevligt i nödsituationer så jag tänker att jag bör skaffa en hoj med ABS då det är vad jag är van vid.
Med en budget på runt 35-45k har jag hittat lite olika hojar. Om ni skulle köpa en hoj för lite vardags/helgåkning, helst med ABS för 35-45k vad skulle ni köra på?
På Blocket har jag mest sett ER6r, vissa 300-kubikare som Z300 och ninjor samt Bandits. Tyvärr brukar ju Bandits komma med ganska saftiga försäkringskostnader.
Antar att det gäller A2? Både Er6 och MT07an är bra hojar och ligger i din prisklass. Kan du säga något positivt/negativt med körskolans hoj kanske vi kan styra dig mot en modell som passar dina kriterier?
Funderar på en ny Honda CB650R alternativt BMW F750GS. Lite olika hojar. Är BMW så mycket bättre kvalitetsmässigt?
Funderar på en ny Honda CB650R alternativt BMW F750GS. Lite olika hojar. Är BMW så mycket bättre kvalitetsmässigt?
De flesta "äventyrshojar" är högre, även 650 och liknande.Tjena,
Jag söker lite förslag på hojar som är något högre.
Jag är ca 193cm lång och vill kunna sitta bra på hojen.
Hit me up!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |