letar efter säkringen till fläkt gsxr 600 -98 hittar ej dosan

Gixxxxxxxer600

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
gixxer600
halloj

har följande problem fläkten startar inte trodde först det var tempgivaren som sitter på kylaren som var paj köpte ny men ingen skillnad körde upp den i 110 grader med den nya utan att fläkten gick igång hade inte kollat om det fanns säkring till fläkten och ifall den hade gått............fläkten funkar för tar man bort kontakten och kortsluter kontakten med en vanlig ståltråd så de går ihop funkar fläkten.........

nån som har en susning har hitta några säkringar bredvid lite under hastighetsmätaren en 5 st tror ja det var till bla tutan och lyset finns den en dosa till ???

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
Gixxxxxxxer600 skrev:
2298147 halloj

har följande problem fläkten startar inte trodde först det var tempgivaren som sitter på kylaren som var paj köpte ny men ingen skillnad körde upp den i 110 grader med den nya utan att fläkten gick igång hade inte kollat om det fanns säkring till fläkten och ifall den hade gått............fläkten funkar för tar man bort kontakten och kortsluter kontakten med en vanlig ståltråd så de går ihop funkar fläkten.........

nån som har en susning har hitta några säkringar bredvid lite under hastighetsmätaren en 5 st tror ja det var till bla tutan och lyset finns den en dosa till ???

om det inte är säkringen kan det ha bildats oxider i kontakten till fläkten. så va det på min. gjorde rent sen funka allt som vanligt

Gixxxxxxxer600

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
gixxer600
ok....ska testa det undra bara om du vet omdet finns en speciell säkring till fläkten och vart den sitter i så fall..............kan inte meka ett dugg alltid låtit andra ta hand om det

Pajasen

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Yamaha R1-00
Det sitter ett gäng säkringar innanför vänstra kåpan för bakramen, ungefär vid sadeln. Där sitter bla huvudsäkringen. Ett tips är att kolla instruktionsboken.
Lycka till!

DiscoDuck IV

Medlem
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
R1M -17
Hej

Enligt min Haynes som också gäller 600 -98, så skyddar säkringen 10A IGNITION:
sidostödsreläet
bränslereläet
startreläet
kylfläktsmotor

Så funkar hojen i övrigt så är det nog inte säkringen tyvärr.
Säkringen finner du vid vänstra luftintaget.

/Duck

Last edited:

kenny_dff

A.C.A.B.
Gick med
15 Jun 2006
Hoj
Cbr 600 rr -03 Stunt Fighter
har också haft fläkt strul med min gsxr 600 -99
bytat tempgvare fram o tillbaka o kylare med o fläkten funka men starta inte... men efter många om o men så startar den på 105 grader... e de normalt elr??
:tomten

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
kenny_dff skrev:
2298344 har också haft fläkt strul med min gsxr 600 -99
bytat tempgvare fram o tillbaka o kylare med o fläkten funka men starta inte... men efter många om o men så startar den på 105 grader... e de normalt elr??
:tomten

Ja, det stämmer nog. Har hört att den skall starta på 104, min gör det iaf.

kenny_dff

A.C.A.B.
Gick med
15 Jun 2006
Hoj
oki de låter ju bra iaf... men hur varma brukar era hojar va min e fan mega varm alltid tycker jag... :)

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
kenny_dff skrev:
2298384 oki de låter ju bra iaf... men hur varma brukar era hojar va min e fan mega varm alltid tycker jag... :)

Min arbetstemp brukar ligga på knappt 80 grader. Ca 77 vid gatkörning och ca 81 vid bankörning.

kenny_dff

A.C.A.B.
Gick med
15 Jun 2006
Hoj
ok.. men min brukar krypa uppåt 100 iaf i stan oså....
va faen kan de va isåfall... fixat en ny kylare på skroten.. den gamla va likadan typ hmm ???

Duke0

Sporthojsnörd
Gick med
22 May 2003
Hoj
Ingen
kenny_dff skrev:
2298384 oki de låter ju bra iaf... men hur varma brukar era hojar va min e fan mega varm alltid tycker jag... :)

77°C landsväg 90-100°C vid många rödljus och snigelfart
Min fläkt har aldrig startat tror det är vid 105°C den ska gå igång

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept