Letar en rolig meck fri hoj för 30? 0möjligt?

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Jag stod lite i samma val som trådstartaren och för mig stod det mellan en gammelblejd eller en zx6r 96-97. Det senare mest pga den något billigare försäkringen (för mig iaf). Prestandamässigt är blejden givetvis något vassare (toppiga 105 hp vs mosigare 130 hp) men för mig (och nu talar jag endast för mig!) räcker ninjans kraft. Just nu. :) Till det priset. :tummenupp

För 32-35k bör du kunna hitta en blejd/zx6r 96-97 som är sv-såld, servad, orginal (slipon möjligtvis) och oklotad med full dokumentation.

Hoppas jag inte var ignorant partisk nu. :)
Annars är väl gix 600/750 96-97 något annat att sikta på för samma pengar.

Edit: Både blejd och zx6r är motorer som "bara går och går" vad jag har hört.

Edit 2:
http://www.blocket.se/vi/11454610.htm?ca=23_11_s

Jag ser att blejdarna ligger något högre i pris. 35-38tkr.

Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Utav ren nyfikenhet, vad har du emot ett dynojet-kit? :confused:

Förutsatt att man inte tror att man har en race-motor bara för att man bytt luftfilter (vilket ändå är en förutsättning för att det ska funka...) och har ett helsystem på, och bestyckar därefter, tycker iaf jag det funkar skitbra.

Får intryck av att många med tiden får problem med sina system när delar blir slitna, finns massor av trådar om detta på meck-forumet.

Men det är inget som jag själv har erfarenhet av så visst kanske jag pratar i nattmössan, men folk jag litar på som normalt har koll avråder från det. Och ju äldre en cykel är desto mer önskvärt är det enligt mig att den är i originalutförande.

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Går man upp några lappar till når man 2000-talet:yoparty

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=2016

cbr600a-00, 4000 mil, 41000kr...

kraftigt uppdaterad modell 99 om jag minns rätt, fast 00an var (enligt samma taskiga minne) ytterligare uppdaterad.

Var det här den fick insprut, någon som vet?
-99 och -00 är samma (F4). Fick insprutning först 2001, när F4i modellen kom. Det är säkert den du missminner dig som -00 modellen.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
-99 och -00 är samma (F4). Fick insprutning först 2001, när F4i modellen kom. Det är säkert den du missminner dig som -00 modellen.

Jepp, det var nog 01an jag tänkte på.

Driftsäkra hojar i vilket fall, så 41' är väl prisvärt för en 00 även om det är gasare.

Fast så är det alltid när man sätter en summa (i detta fallet 30') att man alltid tycker att man så så mycket extra om man bara går upp lite till... sen tittar man helt plötsligt på dubbelt så dyra hojar...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln