Letar flipper, vad ska man ha och vart köpa?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag kom på att jag vill ha ett flipper hemma i baren, det är ju hur grymt som helst och finns det nåt roligare än flipper?
Men vad ska man ha och vart hittar man dem? Jag är mer inne på de med lite mer mekanisk funktion, de där nya relästyrda digitala gillar jag inte alls, ingen känsla i dem på samma sätt.

Vad brukar det kosta? 10 000:- är max vad jag vill ge för det men då man antagligen får tillbaka pengarna när man vill sälja skiten så kanske det kan kosta mer?
Jag kollade på blocket men det var ju inte direkt en stor marknad av flipper-spel där inte...

Dr.Bike

Guest
Jag kom på att jag vill ha ett flipper hemma i baren, det är ju hur grymt som helst och finns det nåt roligare än flipper?
Men vad ska man ha och vart hittar man dem? Jag är mer inne på de med lite mer mekanisk funktion, de där nya relästyrda digitala gillar jag inte alls, ingen känsla i dem på samma sätt.

Vad brukar det kosta? 10 000:- är max vad jag vill ge för det men då man antagligen får tillbaka pengarna när man vill sälja skiten så kanske det kan kosta mer?
Jag kollade på blocket men det var ju inte direkt en stor marknad av flipper-spel där inte...

Tur som en tokig har du!

Och eftersom du alltid är så ödmjuk ska jag hjälpa dig! :)

Inte bara tur, utan även NÄRA dig har jag en bekant, på långt håll visserligen, men som håller på och reparerar gamla Flipperspel!
Tur va?
Vad ger du för odds på det? :D

I Kolbäck närmare bestämt.

Jag ska ta reda på telenummer osv till dig.

M.v.h :krama

Edit: tro på :cdevil !!

Jag hittade adressen! ha! (det lönar sig att känna mig du! så var snäll i framtiden!)

Inget flipper på tillsalusidan, men ring...han brukar ha grejer!

http://www.kramnetkund.se/jss/

Last edited:

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK

Hur bråttom har du?, vet en som köper säljer, någon speciell du är ute efter, Familjen Adams är en klassiker.

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
10 lök är för mycket för ett spel om man kollar på vad som brukar kosta i annonser. Mellan 4 och 6 är mer normalt. Ett nytt kostar säkert 30 men det är väl inte aktuellt, LR ?

Fett med flipper... fixar du ett biljardbord så är det en hel myshörna. Ring när det är klart.. likcsom.

Flipper kan kosta betydligt mer än 30 nya. Brosan köpte ett begagnat för 60. Det beror på vilket spel det är. Precis som med hojar. En flång R1 är ju betydligt dyrare än en gammal gsx från 85. Men sen beror det ju på skicket också.
Kolla på http://www.stockholmpinball.se. Kräver väl att man blir medlem för att läsa i forumet men det borde väl inte kosta något iaf.
Jag skulle nog rekomendera att provspela massa olika för att se vilka man tycker är roliga för det skiljer jävligt mycket beroende på vilket spel det är.

Dr.Bike

Guest
Vii isf ha:

1. Monte Carlo (hederligt analogt)

2. Star Trek (första med digitalsiffror i Hallsta. På spoerthallen...) Nej jag är ingen trekkie... ;)

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
en flipper databas

http://www.ipdb.org/search.pl?any=+...me&search=Search+Database&searchtype=quick#20

image-5.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Du har störningsjouren hemma på tre timmar, dom låter mycket som fan dom där...

Men roligt är det, jag skulle personligen försöka få tag på Sex Pistols, Exploited eller det som hette bara PUNK.

Mest för att dom är så jäkla retrosnygga.

Satsar du på ett med flera våningar eller massor med gadgets lär du renovera solenoider tills ögonen blöder.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Han ska ju köpa en hel kåk med 2 våningar :tummenupp

visst låter dom, i flipperhallen, puben osv. märker man inte så mycket men hemma.... :öronproppar

3 våningar :fakta

Fan va ni är grymma! Jag kollade in Dr Bike's sida och jag slängde iväg ett mail till snubben. Så det tackar vi för :tummenupp

KGK, jag har alltid bråttom :D Nädå, men typ en månad eller två är inte hela världen om jag får vänta. Grejjen är den att jag är väldigt impulsiv och kom på det igår att jag vill ha ett flipper så hittar jag ett imorrn så köper jag det om det är så men det finns ju inga bra till salu verkar det som :(

10 lök är för mycket för ett spel om man kollar på vad som brukar kosta i annonser. Mellan 4 och 6 är mer normalt. Ett nytt kostar säkert 30 men det är väl inte aktuellt, LR ?

Fett med flipper... fixar du ett biljardbord så är det en hel myshörna. Ring när det är klart.. likcsom.

Jag var inne på att ställa in ett biljardbord i baren när vi flyttade in men det blev en stor matsalsgrupp istället :( Men jag har ett gästrum som skulle funka att göra om till biljardrum, men kan du komma hit och övertala min bättre hälft?
Då är det givet att du är bjuden på biljard- och flipper-kväll med massvis av inmundigande av alkohol :fyllisar

Last edited:

FreddaGädda

Guest
Aaa.. Vilka minnen..

Jag minns min polares flippermaskin..
Kopplad i ett ojordat uttag..
Man fick tvångspraktik i vrålning samtidigt som man flipprade..

Samma sak med den enarmade banditen.
Man kände hur spänningen strömmade genom fingrarna när man lyfte upp mynten ur skålen.

Tricket med flippermaskinen var att hålla kvar händerna om man väl satt dem på den. Lyfte man bort händerna så flög det blixtar mellan dem och maskinen, och detta kändes tämligen mer obehagligt än den pirrande känslan som gick genom fingrarna upp i armarna när man höll kvar. :gnissla

Och när man skulle reset'a maskinen så fick man sticka in handen i innanmätet bland relän och kablar och treva efter en switch, vilket kändes minst lika dödsföraktande :skrämd

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Gamla banan-flipper är ju skit coola. Går hitta billigt om man letar & kan tänka sig fräscha upp dom lite själv.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK

KGK, jag har alltid bråttom :D Nädå, men typ en månad eller två är inte hela världen om jag får vänta.

baren - matsalsgrupp

OK, kollar om han vet något.

låter lite udda med matsalsgrupp i en bar:va

2. Star Trek (första med digitalsiffror i Hallsta. På spoerthallen...) Nej jag är ingen trekkie... ;)

det är en favorit :) , som sagt den behöver man inte vara någon trekkie för at gilla

Gamla banan-flipper är ju skit coola.

Time Warp finns med bananflipprar:kär

image-26.jpg

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
OK, kollar om han vet något.

låter lite udda med matsalsgrupp i en bar:va

Ok, lite fel beskrivning av mig... Det är ingen renodlad bar utan det är mer att jag har byggt en bardisk i ena hörnet där jag har all sprit och det är här alla samlas på festerna :)
Matsal är nog bättre beskrivning egentligen, men det låter så jävla bögigt. -"kom så går vi in till matsalen", det låter riktigt gey...
Dock kom jag på att det får inte plats där så det får nog bli i gästrummet och tjejen var inte helt omöjlig på flipper och biljard därinne :yoparty
"Matsalen":

Bifogat

• bar.jpg
    bar.jpg
    75.6 KB · Visningar: 151
  • matsal.jpg
    matsal.jpg
    70.7 KB · Visningar: 146

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2840866 :hihi

såg ju att vara perfekt för ett biljardbord och ett flipper:tummenupp

prylarna skulle vara mobila så det bara var att flytta ut och in grejer beroende på temat för kvällen
Bra ide, tills man ser dörrhålen...

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Skaffar du Addams Family och Attack From Mars så blir jag nog tvungen att bjuda in mig själv på lite öl och flipper. :banana

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Bra ide, tills man ser dörrhålen...

Fan, du är inte så dum som du ser ut! Nu måste jag ju mäta det också, orka använda tigersågen för att få in flipper liksom :huvet

Halogen, det är flera som har nämnt just dessa så jag får väl satsa på något av dem då.

psxcare, tack för länken även om just det var lite väl dyrt. Men han hade en del schyssta, får se om det blir till att ringa honom sen.

DrBike's polare hade dessvärre flyttat till Norrland så det sket sig.

Fick ett svar från Blocket på en annons jag mailade på, där han ville att jag skulle ringa och när jag sedan ringer så svarar han inte :näsblod

Nån som vill byta två-tre schyssta flipper mot en schysst Husaberg supermotard :brynad

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO