Letar flipper, vad ska man ha och vart köpa?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Fan, du är inte så dum som du ser ut! Nu måste jag ju mäta det också, orka använda tigersågen för att få in flipper liksom :huvet

När man ska kånka in dom i huset så plockar man ju oftast isär dom, så det tror jag nog går bra genom dina innerdörrar.

Däremot att mecka med det för att flytta dom mellan rummen, det tror jag blir för bökigt

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Här fanns dett lite olika att välja på.

http://www.blocket.se/vi/11179815.htm?ca=9_s

Sen kan man ju kolla med Ludwigs musik i Borgåsund också, brukade ha allt möljigt i lokalen. Tror du ska ringa 0220-43044 i så fall.

Den annonsen hade jag missat! Ska ringa på StarWars och Jurassic Park, dessa tror jag att jag vet vilka de är.

Ludwigs musik, ett under om han finns kvar! Där var ju en annan när jag var knatte och redan då var det äckligt och sunkigt och en äldre fet gubbe som ägde skiten om jag inte minns fel. Men värt ett försök, nära och bra också om det nu är det ute i Kvicksund du menar? Eller nånstans däråt...

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Har ett Twilight Zone som står undanstoppat i ett garage i S-vall. Har inte haft hjärta att skiljas ifrån det. Flipper hemma är klart underskattat!
En bild:
http://mirror1.ipdb.org/images/2684/image-20.jpg

Om jag minns rätt så var det en gubbe i Härnösand som var sjukt stor på att handla med gamla flipper, skall se om jag kan hitta igen adressen.

Såg att StarWars spelet här ovan på blocket är det en gammal kompis som säljer. Vi köpte spelen samtidigt.

Last edited:

nabbor

An old UNMO who´s fading away
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Ducati 1200S Multistrada PIKES PEAK -14, Ducati 848 STREETFIGHER -13
Å jag som har suttit och letat efter en delfin till dig.....:huvet

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
:confused: Nu får du ta och förklara vad du menar.
QUOTE]

Haha! Det förstår du väl? Ok, jag gör ett pedagogiskt försök:
Som bög men varandes vanlig maskulin kille kan jag tycka att det är trist när epitetet gay, ghey, bög används som ett negativt prefix för saker man anser vara feminina, fjolliga, kälkborgerliga, veka eller vad det nu är man menar. Så då kan det roa mig att travestera tillbaks på samma ämne mot sagesmannen, att i detta fall framhålla det faktum att jag isf anser att Ducati har en feminin, finlemmad, kattlik design och att ävenledes SDK:s grappadrickande är en sådan småputtrig omanlighet som isf felaktigt men ävenledes ska kallas bögigt.

Jag vet att du inte menar ngt illla.

Jag har kollat upp en kille i Spånga som vänner köpt begagnade jukeboxar och flipperspel från Cherryföretagen av förut. Men han verkar ha packat ihop ty jag fann honom ej på Eniro.

/J

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
:confused: Nu får du ta och förklara vad du menar.
QUOTE]

Haha! Det förstår du väl? Ok, jag gör ett pedagogiskt försök:
Som bög men varandes vanlig maskulin kille kan jag tycka att det är trist när epitetet gay, ghey, bög används som ett negativt prefix för saker man anser vara feminina, fjolliga, kälkborgerliga, veka eller vad det nu är man menar. Så då kan det roa mig att travestera tillbaks på samma ämne mot sagesmannen, att i detta fall framhålla det faktum att jag isf anser att Ducati har en feminin, finlemmad, kattlik design och att ävenledes SDK:s grappadrickande är en sådan småputtrig omanlighet som isf felaktigt men ävenledes ska kallas bögigt.

Jag vet att du inte menar ngt illla.

Jag har kollat upp en kille i Spånga som vänner köpt begagnade jukeboxar och flipperspel från Cherryföretagen av förut. Men han verkar ha packat ihop ty jag fann honom ej på Eniro.

/J

Ok, jag tänkte inte på din sexuella läggning när jag läste ditt inlägg och kunde sådeledes inte härleda mitt uttryck till någon form av påhopp av någon med avvikande sexuell läggning. Får man förresten säga så? Numera är det ju inte avvikande och det om något låter ju nedvärderande. Aja, skitsamma.
Men saken är den att man använder ju sig av sådana uttryck just för att påpeka "fjolliga" saker. Oavsett om man är bög eller ej. En bögpolare var mycket noga med att klargöra att han själv gjorde just detta då han "störde sig på alla jävla fjollbögar som drog skam över de normala bögarna" enligt honom :D Han var störtskön iaf enligt mig. OBS: ehhh, inte fysiskt för det vet jag inget om...
Sen har vi även kategorin som är rena "fjollor" utan att vara bögar för den delen, och dessa personer är precis lika enerverande som de äkta fjollbögarna. Sen stör jag mig även på folk med grön ögonskugga, lösögonfransar mm. Tjejer då så klart. Jag är en lättstört person. *ej att blanda ihop med en lätt störd person*
Det är ännu fånigare med de "maskulina" människorna som tror de är så jävla häftiga och ser ner på allt som inte har en bicepsomkrets på minst 50cm etc. Vi har ju några såna nötter här på forumet för övrigt, nämner inga namn...
Näe, var och en får göra hur fan de vill så länge jag får använda vilka uttryck jag vill, utan att för den delen såra någon med vilje.

Sen kan jag ju inte hålla med om att Duccen är feminin utan mer rå, men att däremot grappadrickandet har nått fjolliga former är ju inget jag motsäger mig :gnissla

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Ja din signatur stämmer iallafall, du verkar ha för mycket pengar. Köpa flipperspel att ha i baren ligger ganska långt bort för mig iallafall kan jag lova :gnissla

Last edited:

Cuba

Slut med töntandet!
Gick med
9 Jan 2007
Hoj
Harley-Davidson panna
Den annonsen hade jag missat! Ska ringa på StarWars och Jurassic Park, dessa tror jag att jag vet vilka de är.

Ludwigs musik, ett under om han finns kvar! Där var ju en annan när jag var knatte och redan då var det äckligt och sunkigt och en äldre fet gubbe som ägde skiten om jag inte minns fel. Men värt ett försök, nära och bra också om det nu är det ute i Kvicksund du menar? Eller nånstans däråt...

Fick höra häromdagen att Ludwigs har flyttat från Kvicksund till E-tuna, ska tydligen ligga i trakten av ÖB nu. Har inte varit förbi själv.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ok, jag tänkte inte på din sexuella läggning när jag läste ditt inlägg och kunde sådeledes inte härleda mitt uttryck till någon form av påhopp av någon med avvikande sexuell läggning. Får man förresten säga så? Numera är det ju inte avvikande och det om något låter ju nedvärderande. Aja, skitsamma.
Men saken är den att man använder ju sig av sådana uttryck just för att påpeka "fjolliga" saker. Oavsett om man är bög eller ej. En bögpolare var mycket noga med att klargöra att han själv gjorde just detta då han "störde sig på alla jävla fjollbögar som drog skam över de normala bögarna" enligt honom :D Han var störtskön iaf enligt mig. OBS: ehhh, inte fysiskt för det vet jag inget om...
Sen har vi även kategorin som är rena "fjollor" utan att vara bögar för den delen, och dessa personer är precis lika enerverande som de äkta fjollbögarna. Sen stör jag mig även på folk med grön ögonskugga, lösögonfransar mm. Tjejer då så klart. Jag är en lättstört person. *ej att blanda ihop med en lätt störd person*
Det är ännu fånigare med de "maskulina" människorna som tror de är så jävla häftiga och ser ner på allt som inte har en bicepsomkrets på minst 50cm etc. Vi har ju några såna nötter här på forumet för övrigt, nämner inga namn...
Näe, var och en får göra hur fan de vill så länge jag får använda vilka uttryck jag vill, utan att för den delen såra någon med vilje.

Sen kan jag ju inte hålla med om att Duccen är feminin utan mer rå, men att däremot grappadrickandet har nått fjolliga former är ju inget jag motsäger mig :gnissla

Icke helt oväntat så delar jag din uppfattning om arketyperna du beskriver ovan. (Även om jag inte tycker att Ducati är värst råa då ;) Dock vackra.)

Jag är lika trött på trendängsliga schablonbögar och angriper dem lika mycket på QX, som jag tex här på SH rackar ned på obetänksamma straighta (hur nu jag vet det?).

Fjolligt är nog ett bättre uttryck.

Hoppas du hittar både flipperspel och ett nytt jobb!

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ja din signatur stämmer iallafall, du verkar ha för mycket pengar. Köpa flipperspel att ha i baren ligger ganska långt bort för mig iallafall kan jag lova :gnissla

Min signatur är bara där för att folk ska störa sig på den. Och tro mig, det har folk gjort också :D Jag har till och med fått pm angående det där jag var en dryg jävel som antagligen nolltaxerar och inte skänker en krona :rofl
Jag prioriterar. Jag kör ingen dyr båge, ingen dyr bil, inga konstiga lån med 30% ränta eller dylikt, jag gör en del vettiga affärer och jag är snål som få. Lägg där till inga ungar, en tjej med vettigt jobb så vi delar på alla utgifter, billigt boende etc.
Då har man råd att unna sig en del saker. Och som sagt, jag skulle kunna köpa ett flipper för 100 000:- så länge jag vet att jag får tillbaka pengarna. Jag köper aldrig något som jag förlorar pengar på, det finns liksom ingen anledning.

Icke helt oväntat så delar jag din uppfattning om arketyperna du beskriver ovan. (Även om jag inte tycker att Ducati är värst råa då ;) Dock vackra.)

Jag är lika trött på trendängsliga schablonbögar och angriper dem lika mycket på QX, som jag tex här på SH rackar ned på obetänksamma straighta (hur nu jag vet det?).

Fjolligt är nog ett bättre uttryck.

Hoppas du hittar både flipperspel och ett nytt jobb!

Jo fjolligt passar nog bättre men bögigt är så inpräntat men jag ska försöka att använda det mindre frekvent...
Flipper är nog lugnt men vart fick du jobbet ifrån? Hmm, jag håller iofs på och söker nya jobb...

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj

Jo fjolligt passar nog bättre men bögigt är så inpräntat men jag ska försöka att använda det mindre frekvent...
Flipper är nog lugnt men vart fick du jobbet ifrån? Hmm, jag håller iofs på och söker nya jobb...

Bra. :tummenupp

Ja jag mindes dina tidigare inlägg om jobbsökeri bara. Jag har ett plågsamt svårraderbart minne.

/J

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Bra. :tummenupp

Ja jag mindes dina tidigare inlägg om jobbsökeri bara. Jag har ett plågsamt svårraderbart minne.

/J

Ahh, då är jag med! För övrigt, satt du på tangentbordet? Du hade ju svarat innan jag klickade på "skicka svar"-knappen nästan...
Angående jobbet så inväntar jag svar efter två svettiga intervjuer förra veckan, sedan ringde de och frågade efter referenser som de redan hade fått... De hade ringt en iaf, får se hur det går. Jag har inte bestämt mig om jag ska ta det om jag får det heller, jag är en velig jävel ibland :D

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Ahh, då är jag med! För övrigt, satt du på tangentbordet? Du hade ju svarat innan jag klickade på "skicka svar"-knappen nästan...

Angående jobbet så inväntar jag svar efter två svettiga intervjuer förra veckan, sedan ringde de och frågade efter referenser som de redan hade fått... De hade ringt en iaf, får se hur det går. Jag har inte bestämt mig om jag ska ta det om jag får det heller, jag är en velig jävel ibland :D

Önskar jag vore lika snabb att skriva tackbrev efter middagsbjudningar och annat jag tycker är tråkigt. :hihi

Se där! Det var ju ett gott tecken!
Ja, jag är likadan kan du trösta dig med. Jag blir lätt trygg med det jag har och undrar vad det ska tjäna till att byta. Det är nog nyttigt att prova på nytt.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO