Letar lägenhet i Uppsala med omnejd

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har fått jobb på On/Off i uppsala och letar febrilt efter en lägenhet. Har sagt upp lägenheten här i Gbg och för tillfället pendlar jag ifrån Söderfors (ligger 4mil söder om gävle) till Uppsala dagligen (15 mil om dagen). Föräldrarna bor i Söderfors nämligen så jag bor där tills jag hittar en lägenhet.

Nån som har något tips om hur man ska bära sig åt för att hitta en hyreslägenhet? Helst 2:a eller 3:a med max 5000:-/mån i hyra. Söker på hemnet, uppsalahem, ap fastigheter osv utan resultat.

Har varit arbetslös i några månader så jag kan inte ta lån o köpa lägenhet heller :( Finns det någe kul folk o köra med i Uppsala? Har kört med WCX här nere i Gbg och haft kul som fan :D

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Det finns jättemkt kul folk i Uppsala, men de kör mest bara till Rörken på måndagarna, Lunda på torsdagarna och på supermegablixt snabba körningar som Kongo brukar lägga ut en kvart innan körningen börjar. :rolleyes: :D
Och så har vi några TroLlGalningar som drar en sväng till Norge lite då å då :3freak

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Få tag i hyreslägenhet i Uppsala är inte det lättaste. Första handskontrakt är nog svårt att få tag i om du inte vill bo i Gottsunda, Storvreta eller dylikt.

Jag har en kompis som just nu söker efter inneboende. :)

Ett rum i del av en trea, Gottsunda.
En riktig "matmorsa" !!

Om du nu skulle vara intresserad av det!? Kunde vara ett alternativ så länge tills du hittar något annat.

kortstubina

Rörkens egen Kioskis
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
spätta på en blackbird
Nu låter du negativ sng. Storvreta *morr*
Jätta bra att bo, tåg till Uppsala knappt 15 minuter, rätt bra bussförbindelser.

Om inte Lottas alt. duger så anmäl dig snabbt på Uppsalahem, de brukar ha snabbinflyttningar. då får du tyvärr ej kolla lägenheten men du ser pris, storlek och vart den ligger iaf.

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
kortstubina skrev:
Nu låter du negativ sng. Storvreta *morr*
Jätta bra att bo, tåg till Uppsala knappt 15 minuter, rätt bra bussförbindelser.

Om inte Lottas alt. duger så anmäl dig snabbt på Uppsalahem, de brukar ha snabbinflyttningar. då får du tyvärr ej kolla lägenheten men du ser pris, storlek och vart den ligger iaf.

hehe...Sorry!!!! :rodnar

Nämde jag Gottsunda och Storvreta i samma mening!!?.... :)
Det är ju bara det att de ligger liiiite offside om man säger så...

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har faktiskt funderat på Storvreta, har t o m varit där o kollat hur det ser ut.
Främsta anledningen är att en halvförsäkring på min hoj kostar 800:-/mån där jämfört med 1600:-/mån här i gbg.... :rolleyes: Har inte kollat vad det kostar inne i uppsala dock men det lär ju vara dyrare än i storvreta.
Dessutom kommer ju nya E4:an att gå precis förbi där också, perfekt när man vill åka hem o hälsa på i Tierp/söderfors.

Men tyvärr verkar det helt hopplöst att hitta något i storvreta också :(

Gottsunda är jag inte så sugen på, men i dagsläget så tar jag det jag får *desperat*
Vet inte om tjejen kommer att flytta med mig upp, så inneboende är inte riktigt aktuellt än iaf.

Gabor

Guest
MackeNo1 skrev:
Har faktiskt funderat på Storvreta, har t o m varit där o kollat hur det ser ut.
Främsta anledningen är att en halvförsäkring på min hoj kostar 800:-/mån där jämfört med 1600:-/mån här i gbg.... :rolleyes: Har inte kollat vad det kostar inne i uppsala dock men det lär ju vara dyrare än i storvreta.
Dessutom kommer ju nya E4:an att gå precis förbi där också, perfekt när man vill åka hem o hälsa på i Tierp/söderfors.

Men tyvärr verkar det helt hopplöst att hitta något i storvreta också :(

Gottsunda är jag inte så sugen på, men i dagsläget så tar jag det jag får *desperat*
Vet inte om tjejen kommer att flytta med mig upp, så inneboende är inte riktigt aktuellt än iaf.

tjena, bor i storvreta, ska kolla med lite bekanta som har villor med uthyrning.
BIllig förs. zon 4 i storvreta zon 2 uppsala, brukar vra dubbelt så dyrt i snitt på FB, bara det är skäl nog...

Ska kolla med lägenhet i Storvreta också, min polare är bovärd där.
När kommer du upp och från när behöver du lgh.?? :yoparty

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
tassen skrev:
tjena, bor i storvreta, ska kolla med lite bekanta som har villor med uthyrning.
BIllig förs. zon 4 i storvreta zon 2 uppsala, brukar vra dubbelt så dyrt i snitt på FB, bara det är skäl nog...

Ska kolla med lägenhet i Storvreta också, min polare är bovärd där.
När kommer du upp och från när behöver du lgh.?? :yoparty

Började på jobbet i måndags, så jag behöver en lägenhet så fort som möjligt... Är nere i Gbg och hämtar hojen den här helgen :yoparty
Storvreta skulle va kanon, nära till stan men ändå billigt o ha hoj :tummenupp
En 2:a för runt 4000:-/mån vore kanon, men just nu är ALLT av intresse!

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
MackeNo1 skrev:
Började på jobbet i måndags, så jag behöver en lägenhet så fort som möjligt... Är nere i Gbg och hämtar hojen den här helgen :yoparty
Storvreta skulle va kanon, nära till stan men ändå billigt o ha hoj :tummenupp
En 2:a för runt 4000:-/mån vore kanon, men just nu är ALLT av intresse!

Storvreta är nog bra.
De finns tre killar som kommer från v-ås här på OnOff och de löste sitt problem genom att köpa en villa gemensamt ute i Stenhagen.

Initiativrika grabbar..... :)

Lycka till..

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lotta skrev:
Storvreta är nog bra.
De finns tre killar som kommer från v-ås här på OnOff och de löste sitt problem genom att köpa en villa gemensamt ute i Stenhagen.

Initiativrika grabbar..... :)

Lycka till..

Jepp jag vet, den ena av dom är Butikschef. Min chef då med andra ord... :) Dom två andra har jag inte hunnit träffa än då dom haft semester den här veckan.

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Området ligger tydligen utanför Stenhagen enligt kartan. Lite avsides mao.

Försäkringsmässigt vet jag inte.

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
MackeNo1 skrev:
Finns det någe kul folk o köra med i Uppsala? Har kört med WCX här nere i Gbg och haft kul som fan :D

Hör av dig när du fått hit hojen och vill ut å leka så ska vi nog hitta på lite rolig körning :yoparty

Om du inte har träffat alla på jobbet än kan jag presentera en av dina nya jobbarkompisar.... Kortet är från i vintras så nu är hon ju vackert brunbränd också.... Tråkig arbetsplats? nääää

Bifogat

• din nya jobbarkompis på onoff.jpg
    din nya jobbarkompis på onoff.jpg
    45.5 KB · Visningar: 140

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kreuger skrev:
Hör av dig när du fått hit hojen och vill ut å leka så ska vi nog hitta på lite rolig körning :yoparty

Om du inte har träffat alla på jobbet än kan jag presentera en av dina nya jobbarkompisar.... Kortet är från i vintras så nu är hon ju vackert brunbränd också.... Tråkig arbetsplats? nääää

Jodå, henne har jag träffat :kär Inte blir det sämre av att 3 fräscha tjejer fick jobb samtidigt som mig :tuttar :banana :drool :D

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
MackeNo1 skrev:
Har fått jobb på On/Off i uppsala och letar febrilt efter en lägenhet. Har sagt upp lägenheten här i Gbg och för tillfället pendlar jag ifrån Söderfors (ligger 4mil söder om gävle) till Uppsala dagligen (15 mil om dagen). Föräldrarna bor i Söderfors nämligen så jag bor där tills jag hittar en lägenhet.

Nån som har något tips om hur man ska bära sig åt för att hitta en hyreslägenhet? Helst 2:a eller 3:a med max 5000:-/mån i hyra. Söker på hemnet, uppsalahem, ap fastigheter osv utan resultat.

Har varit arbetslös i några månader så jag kan inte ta lån o köpa lägenhet heller :( Finns det någe kul folk o köra med i Uppsala? Har kört med WCX här nere i Gbg och haft kul som fan :D

En jobbarkompis ska hyra ut sin 2:a i storvreta andra hand. runt 4000:- i hyra...
vet ej när han skulle hyra ut den men han snacka om OM några månader...

svårt att hitta lägenhet i uppsala.

jag å tjejen flyttar till en 3.a i örsundsbro om 1 månad=)

MackeNo1

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lemon skrev:
En jobbarkompis ska hyra ut sin 2:a i storvreta andra hand. runt 4000:- i hyra...
vet ej när han skulle hyra ut den men han snacka om OM några månader...

svårt att hitta lägenhet i uppsala.

jag å tjejen flyttar till en 3.a i örsundsbro om 1 månad=)

Möblerad eller omöblerad? För hur lång tid?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...