Letar ny klocka! (armbandsur)

Brolin

Sumprunkare
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
CBR1000RR -08 superbike, Husaberg fx470e, GM i Jawa-chassi och lite "Lekfordon"
rolex_154.jpg

pris: 3,9 miljoner

finns hos "Nymans UR" på bibloteksgatan 1 i sthlm :tummenupp

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Hoj
Ingen
Har också en Tissot, fast ingen aning om modell eller nå sånt :gnissla Men man kan kalla den modell 2k, helt nöjd faktiskt. Bra märke :tummenupp

IronMike

Guest
Avvakta lite till ngn månad efter nyår... Kapplands har klock-auktioner!!! Och det går göra fina klipp. Du kan även lägga bud online mm.

http://www.kaplans.se/

Har själv köpt / sålt, gjort en del klipp. Har man tur kan man få tag i en schysst breitling för under 10an, ganska ny, där butikspriset ligger kring 30-40.

Det är ju privata säljare som lämnar in sina klockor för försäljning/auktion, ofta har dom det såpass gott ställt att man tar första bästa seriösa bud. Det är skillnad om man köper direkt av sådan "typ", för då skall det snackas mm.

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Mitt tips är att undvika Omega/Breitling/Rolex eller någon av de andra stolta chronometer-märkena. De är så oexakta att det är ett skämt att kalla dem tidsinstrument. Gillar man looken kan man lika bra åka till Thailand och köpa en kopia för 200 spänn, blir billigare och roligare.

Citizen och Seiko har rätt roliga "evighets-teknologier" som kan vara kul att satsa på. Citizen kör med solfångare i urtavlan och Seiko tror jag fångar rörelseenergin. Hur som helst slipper man byta batteri. Jag har en ett Citizien Eco-Drive dykarur i titan som är inne på 10:e året nu tror jag utan problem.

P.S. När jag sågar dyrklockorna handlar det alltså om de mekaniska chronometrarna, inte de med kvartsurverk. D.S.

Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Mitt tips är att undvika Omega/Breitling/Rolex eller någon av de andra stolta chronometer-märkena. De är så oexakta att det är ett skämt att kalla dem tidsinstrument. Gillar man looken kan man lika bra åka till Thailand och köpa en kopia för 200 spänn, blir billigare och roligare

P.S. När jag sågar dyrklockorna handlar det alltså om de mekaniska chronometrarna, inte de med kvartsurverk. D.S.

Kan tyvärr inte annat än instämma.:huvet Min 50kkr Breitling går ca 1 min för snabbt i månaden och då jag påtalade detta för folket som servade dem sa de bara att jag skulle vara lycklig att den inte slog mer än så. Märkligt att det går att göra klockor för 100kr som går rätt men inte en för 50kkr.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Men du har likt förbaskat helt fel, jag ställer aldrig min klocka nästan men den drog sig något första åren.
Och det där med Thailand var ju bara bra dumt. :)
Antingen förstår man varför man har fint ur eller så gör man inte.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping