Letar R1:a

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Hej...


Jag sitter och kikar på annonser på R1:eek:r 02-03, märker att det är svårt att hitta 02:eek:r medans det finns många 03:eek:r... Är det någon större skillnad på dem??? Vad ska man akta sig för på en sådan här båge? Finns det någar sjukdomar man bör kolla upp? Hur låpng motor garantie är de på en 02:a resp, 03:a Har kört suka inna men tänkte prova yamaha nu...

Tänkte köpa en ny GSXR 750 06:a men då KGK´s bara tar hem blå/vita så då skiter jag i de...

Om det är någon som har en som du vill bli av med släng iväg ett Pm till mig... :)


Mvh Mikael
 

Klintan

Ganska liten, men riktigt snabb
Gick med
12 Dec 2003
Ort
Hemma i huset med Lill-Klintan
Hoj
Doris får duga så länge....
Det enda som skiljer årsmodell -02-03 är väl att det är halvljusautomatik på -03:an samt att det finns varningsblinkers. Sen skiljer sig väl färgsätttningen oxå!! Annars samma likadana :tummenupp
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Klintan skrev:
Det enda som skiljer årsmodell -02-03 är väl att det är halvljusautomatik på -03:an samt att det finns varningsblinkers. Sen skiljer sig väl färgsätttningen oxå!! Annars samma likadana :tummenupp


Halvljusautomatik??? Vad inebär de då??? Färgerna tror jag finns i samma 02-03 om jag inte har fel...


Mvh Mikael
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Dåligt med respons här...... Ingen som kan något speciellt man ska kolla på R1 02-03???


Inte häller någon som har en att sälja????? :)


Mvh Mikael
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Många säger ju att man ska kolla så att växellådan är bra. Tvåan kan hoppa ur. Jag vet inte om detta bara gäller R1 eller om det gäller alla sporthojar. Jag har då inte haft några problem med min iaf. Jag har inte så många tips att ge dig, däremot vet jag att det finns miljarder med trådar om R1. Sök och du skall finna.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
TurboJugend skrev:
Många säger ju att man ska kolla så att växellådan är bra. Tvåan kan hoppa ur. Jag vet inte om detta bara gäller R1 eller om det gäller alla sporthojar. Jag har då inte haft några problem med min iaf. Jag har inte så många tips att ge dig, däremot vet jag att det finns miljarder med trådar om R1. Sök och du skall finna.

Det där är ju ett skitsnack skapat av företrädelsevis cbr-ägare som kände sina slöfockar hotade av den klart mer potenta rettan -98...

-98 hade ett problem med en fjäder som gick av eller töjdes ut så att 2:an pajade, men det fixades till -99.
Jag har kört R1-01 i 3k mil och måste säga att det är den bästa låda Jag någonsin haft. Kör gixxer nu som fått lika mycket beröm för sin låta som R1 fått skit för sin och Jag kan snarast jämnföra den med budhojarnas lådor med frilägen mellan växlarna och odestingta växellägen... sorgligt men sant, motorn är det doch inget fel på :tungan
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Att växellådan knasar tror jag är huvudsakligen förarens fel. Hårda och ofina växlingar sliter mera, det är knappast en hemlis.
 

Klintan

Ganska liten, men riktigt snabb
Gick med
12 Dec 2003
Ort
Hemma i huset med Lill-Klintan
Hoj
Doris får duga så länge....
Mr_Mike skrev:
Halvljusautomatik??? Vad inebär de då??? Färgerna tror jag finns i samma 02-03 om jag inte har fel...


Mvh Mikael

Det innebär att du inte kan stänga av halvljuset, tror inte att det går att köra med tex bara positionljusen tända. Men jag är inte helt säker!!!

Färgerna skiljer sig på tex röd/vit/svart, på 02:an hade jag svart längst ner på motorkåpan och vitt på sidokåporna på -03:an är det tvärt om alltså vitt längst ner och svart på sidokåporna. Hur det är på den blå har jag ingen aning om!!! Mitt tips, köp en röd och sätt på så du får dom mattsvart kåporna hela vägen sen sätter du wheelstripes i rött på fälgarna. Skitsnyggt :tummenupp

Jag hade inget problem alls med min låda men en polare rasade sin, enda skillnaden i vår körstil som kan tänkas vara en bidragande orsak är att jag alltid använde kopplingen när jag växlade på slangen men han "crossväxlade" alltid!! Det borde slita mer att köra utan koppling!!!

Edit: stavade som en kratta!!
 
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top